עולם

מי צריך דרכון ירוק כשאפשר לקעקע אותו?

מקעקע איטלקי דרכון ירוק ברקוד גבריאלה פלרונה מציג את הקעקוע שעשה לחברו אנדראה קולונטה לפני שהשניים נכנסים לסניף מקדונלדס

גבריאלה פלרונה, אמן קעקועים איטלקי עם יותר מ-200 אלף עוקבים באינסטגרם, קיעקע על הזרוע של אחד הלקוחות שלו ברקוד, שכאשר סורקים אותו מקבלים את הדרכון הירוק שלו והודעה כי הוא מחוסן. כך אותו איטלקי שזכה לקעקוע מסתובב בלי המכשיר הנייד, נכנס לחנויות ולמסעדות כשבכניסה לכל מקום סורקים את הברקוד על זרועו השמאלית ורואים כי הוא מחוסן.

המקועקע הוא סטודנט בן 22 בשם אנדראה קולונטה, והוא הפך לנושא שיחה לוהט מאז הפרסום בחשבונות של פלרונה ברשתות החברתיות, שהפך לוויראלי. קולנטה סיפר כי לא חשב הרבה מראש לפני שהלך לקבל את הקעקוע, ולמעשה התייעצץ עם פלרונה שהוא חברו שלו וקיבל את ההמלצה של פלרונה – קעקוע הברקוד של הדרכון הירוק, אולי הקעקוע הכי פראקטי כיום בעולם המערבי.

"זה בהחלט קעקוע מקורי, אני אוהב להיות שונה", אמר קולונטה שמתגורר בעיר רג'יו קלבריה בדרום איטליה, לעיתון קוריירה דלה קלבריה. המקעקע עצמו פלרונה כתב באחד הפוסטים שלו: "זו דרך אירונית לזכור תקופת של בלבול מוחלט, רגע שיישאר בלתי נשכח לעד, עבורי ועבור אנדראה". עוד הוסיף פלרונה: "אנשים עושים קעקועים מסיבות שונות ומגוונות, וישנם גם אנשים שמקעקעים את גופם במטרה לזכות תקופות היסטוריות כמו זו הנוכחית וכל הדברים שהיא גרמה להם או שהולכים איתה".

בימים האחרונים מועלים סרטונים של קולונטה בטיקטוק ובאינסטגרם כשהוא נכנס למקומות ואיך קעקוע הברקוד החדש שלו מתקבל. באחד הסרטונים שהעלה פלרונה רואים את שניהם נכנסים  לסניף של רשת המזון המהיר מקדונלדס, כשמאבטח בכניסה סורק את הברקוד על זרועו של אנדראה ומאשר שהוא רשאי להיכנס.  אפשר לטעון כי מדובר בקעקוע הכי שימושי ויעיל שאי פעם בוצע.

הדרכון הירוק הוצג באיטליה בחודש יוני במטרה "להקל על נסיעות בתוך אירופה" ומאפשר לאנשים להשתתף באירועים רבי משתתפים כמו קונצרטים, חתונות וגישה לבתי אבות. רק בחודש אוגוסט הוחלט באיטליה להחיל את הדרכון הירוק על מקומות סגורים כמו מסעדות, בתי קפה, מוזיאונים, בתי קולנוע, בריכות שחייה, בתי קולנוע, חדרי כושר וכו'. בדומה לאיטליה, מרבית מדינות אירופה ובכללן צרפת ובריטניה, העבירו תקנות של דרכון ירוק, כולן עשו זאת הרבה אחרי שהתחילו בישראל להשתמש בדרכון הירוק, שרבים בציבור מברכים עליו ורבים מבקרים אותו בצורה חריפה.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות