עולם

זונת הרחוב שנדבקה בקורונה מפחידה את אוסטרליה

עובדת מין, אילוסטרציה

אוסטרליה בלחץ. במדינת היבשת הגדולה בשטח אוקיאניה נקטו במדיניות של אפס הדבקות, כלומר מגבלות וסגרים אינסופיים בשל מקרי קורונה מעטים, וכן מעקב הדוק אחר שרשראות הדבקה בתחילתן כדי לקטוע כל התפרצות, אבל תקרית שארעה בתעשיית המין מאתגרת כעת את מערך קטיעת שרשרת ההדבקה באוסטרליה:

במלבורן, בירת מדינת ויקטוריה, זונת רחוב, הומלסית, התגלתה כחיובית לנגיף הקורונה והרשויות, שנמצאת  במרוץ נואש נגד הזמן במטרה לגלות שרשראות הדבקה מיסתוריות, קוראות לכל מי שבא במגע עם אותה זונה לרוץ ולהיבדק.

במדינת ויקטוריה תועדו 24 מקרי קורונה חדשים היום (רביעי), כולל 6 הדבקות בקהילה וארבע הדבקות שמקורן לא ידוע. ה"דיילי מייל" מדווח כי רשויות הבריאות הפנו את תשומת ליבם ל לסנט קילדה, פרבר מדרום-מזרח למלבורן, שבו ארעו 15 נדבקי קורונה מסתוריים, שהקשר היחידי ביניהם הוא הסביבה הגאוגרפית.

אחד מ-15 המקרים האלה הוא של אותה עובדת מין מסנט קילדה, מה שגרם לשר הבריאות האוסטרלי מרטין פולי, חבר מפלגת הלייבור שמגיע בעצמו ממדינת ויקטוריה, לקרוא לכל מי שכר את שירותי הזונה באזור ללכת לעשות בדיקת קורונה. "אני מדגיש שאין עדות לכך שארעה הדבקה בשל העיסוק של האדם הזה", אמר פולי, "אבל מתוך זהירות ואחריות אנחנו מבקשים שאם שכרתם עובדת מין באזור סנט קילדה אתם צריכים ללכת להיבדק. לא משנה היכן אתם, עליכם לגשת קדימה ולעבור בדיקה".

הממונה על הטיפול בקורונה מטעם ממשלת אוסטרליה, ג'רואן ויימר, טען כי אין ראיות לכך שעובדת המין היא החוליה החסרה הנוגעת למקרי ההדבקות באזור סנט קילדה והוסיף כי כעת הזונה ההומלסית נמצאת כעת בבידוד.  אולם למרות דבריו, המציאות מאיימת לסתור ולהביך אותם. תושב אחד שהיה קשור אל האישה נבדק ונמצא חיובי לקורונה גם הוא, ועכשיו נותר לראות מה עוד יתברר.

"יש לנו נדבקים שהם רואי חשבון, ארכיטקטים, יהודים אורתודוקסים, עובד פיצריה וזונה"

"אנחנו מודאגים במיוחד ממה שאנחנו לא יודעים עדיין על ההדבקות באזור הזה", הודה ויימר שטוען כי שאר הדאגות המרכזיות של הרשויות כעת כוללות מסיבת אירוסין שהתקיימה בשכונת צפון קולפילד ובה אותרו שלושה נדבקים עד כה, ובמידל פארק, פרבר נוסף של מלבורן שם אותרו שני נדבקים שעבדו בשני משרדים שונים ולא ידוע מקור ההדבקה שלהם.
"יש לנו נדבקים מכל השכבות והמגוון של האוכלוסיה כולל רואי חשבון, ארכיטקטים וגם עובדת מין. יש לנו נדבקים שהם חברים בקהילה היהודית האורתודוקסית ויש לנו בחור שעבד בפיצריה", הוסיף ויימר בניסיון להוריד תשומת לב מסיפור היצאנית ההומלסית.

החשש של מומחי הבריאות באוסטרליה הוא שהנגיף יתפרץ לקהילות פגיעות של הומלסים באזור מלבורן וצוותי הבריאות נערכים לתרחיש הרע מכל. לצד היצאנית היה מקרה נוסף של הומלס שנדבק בקורונה, ולשניהם אין כתובת להתבודד בה. בוויקטוריה ערכו 39,832 בדיקות קורונה ביום שלישי, והרשויות מודאגות כי ישנם יותר ויותר מקרי הדבקה שאינם מאובחנים.

סגנית שר הבריאות קייט מאטסון הוציאה אזהרה חריפה לכל אדם שהיה בדרום מלבורן ודרום מזרח מלבורן עם יותר מ-50 מקומות שבהם היו מקרי קורונה, שהקשר היחיד שנמצא ביניהם הוא אזור המגורים הגאוגרפי. כמה מראשי מערכת הבריאות קראו לכל תושבי סנט קילדה לגשת לעבור בדיקות מטושים, כשהם הביעו אכזבתם מכמות הבדיקות הנמוכה שמתקיימת באזור, כך לטענתם. "אנחנו זקוקים ליותר בדיקות כדי להצליח לאתר שרשראות הדבקה שלא פוענחו וכדי להגן על כל הקהילה המקומית", אמר בן פירסון ממשרד הבריאות של מדינת ויקטוריה.

האם ומדוע אוסטרליה עדיין נחשבת מדינה חופשית?

המגבלות באוסטרליה קשות והן נמשכות כבר קרוב לשנה וחצי, להוציא תקופות קצרות של שחרור והקלות. מלבורן נמצאת 13 יום לתוך הסגר השישי(!) שלה שהוארך עד 2 בספטמבר לפחות. כעת בצל הדאגה מהתפרצות נגיף הדלתא המדבק, הרשויות חזרו גם להטיל עוצר לילי והודיע על סגירת פארקים, גינות משחקים, מגרשי ספורט ומתקני אימונים במלבורן מ-9 בערב עד 5 בבוקר.

ישנן חמש סיבות שבגללן (או בזכותן) מותר לצאת מהבית – לצורך קניות מצרכים חיוניים מותר לאדם אחד ממשק בית אחד ביום, לצורך רכישת מוצרי טיפול, לצורך עבודה ולימודים (כפופים לאישור), לצורך פעילות גופנית וכדי לקבל חיסון נגד קורונה. קניות ופעילות גופנית מותרות רק עד 5 קילומטרים מהבית. מותר להתאמן רק עד שני בני אדם ביחד וגם זה מוגבל לשעתיים.

אבל סופסוף באוסטרליה מתחילים להישמע קולות אחרים. מזכיר איגוד המשטרה בוויקטוריה ווין גאט, הזהיר מההשלכות של כפיית סגרים ומגבלות קשות ומאוד לא פופולאריות בכוח לאורך תקופה ארוכה. "על המשטרה מוטל לאכוף סגרים שאיש לא מברך עליהם ולמנוע ממשפחות ללכת לגינת משחקים כדי לגרום להם קצת שמחה", כתב גאט טור דעה שפורסם בעיתון 'הראלד סאן' ממש היום. "אני מקווה שחברי המשטרה שלנו לא יצטרכו אי פעם שוב לכפות באופן פעיל את האיסור הזה על גינות משחקים", הוא הוסיף. התקשורת האוסטרלית דיווחה על 50 ילדים מתחת לגיל 10 שנדבקו בקורונה בוויקטוריה, אחד מהם הגיע לטיפול נמרץ ומצבו התייצב.

ואם אתם רוצים בכל זאת לסיים עם משהו חיובי על אוסטרליה, מדינה של כ-25 מיליון תושבים, לפני שבוע וחצי היא סיימה במקום השישי בטבלת המדליות של אולימפיאדת טוקיו עם 46 מדליות, 17 מתוכן זהב. רק איפה אפשר לחגוג שם כמו שצריך?

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות