עולם

מריחים את סוף הקורונה? גרמניה מוכרת אחזוקת בלופטהאנזה

לופטהאנזה מטוס של לופטהאנזה

תעשיית התעופה ספגה הפסדים עצומים בשנה וחצי האחרונות בעידן הקורונה, שהטילו צל כביד סביב עתידה. ויש מי שכבר מתעורר ומנסה להחזיר את ההשקעה או להציל משהו מההפסדים. ממשלת גרמניה שמחזיקה ב-20% ממניות חברת התעופה הגרמנית הלאומית לופטהאנזה, היא דוגמה לכך.

אמש הודיעה הסוכנות הפיננסית של גרמניה כי בכוונת הממשלה למכור רבע מסך מניותיה בלופטהאנזה והיא תחל כבר בימים הקרובים. במקביל הסוכנות מטעם ממשלת גרמניה מנסה לשווק את המניות העומדות למכירה ומציינת התפתחויות חיוביות בחברת התעופה כתוצאה מחבילת פיצויים גבוהה מממשלת גרמניה במסגרת תכנית הבראה לתעשיית התעופה, כדי לחלץ אותה מהמשבר הקשה ולאפשר את המשך קיומה- צעדים שנעשו בעוד ממשלות רבות בעולם עם חברות תעופה, סקטור שהיה אחד הנפגעים הכי גדולים בתקופה זו.

איך הגיב שוק ההון להודעה של גרמניה על מכירת חלק מאחזותיה בלופטהאנזה ובכן, המניה של לופטהאנזה צנחה וקרסה ב-49% לכדי 8.81 יורו למניה. נותר לראות היום ובימים הקרובים אם מדובר במגמה קריטית או שהמניה תתייצב.

לופטהאנזה נמנעה מפשיטת רגל בזכות חבילת סיוע של 6 מיליארד יורו מהקרן הגרמנית ליציבות כלכלית, שהוקמה במרץ 2020 ונועדה לייצב את המשק הגרמני ולסייע לחברות במשק הגרמני במהלך תקופת הקורונה במטרה למנוע פיטורי עובדים ומשבר חריף עוד יותר. למרות חבילת הסיוע לופטהאנזה עדיין קיצצה באופן ניכר בהוצאות החברה, לרבות קיצוץ 30 אלף עבודות וצי המטוסים של החברה יצמטק מ-800 מטוסים ל-650 בלבד בסוף שנת 2023.

גם ממשלת גרמניה וגם לופטהאנזה אותתו כי המטרה היא להחזיר את לופטהאנזה למצב של עצמאות פיסקאלית בהקדם האפשרי. לופטהאנזה הצליחה לצמצמם במחצית את הפסידה ברבעון השני של 2021 בהשוואה לאותה תקופה מקבילה לפני שנה. זה צפוי כמובן שהרי אז היינו בעיצומו של הגל הראשון של הקורונה ואילו ברבעון הנוכחי נרשמה התאוששות חלקית בכמות הטיסות והנוסעים מחוץ לגרמניה.

20% של לופטהאנזה בהם מחזיקה גרמניה, נרכשו תמורת 300 מיליון יורו (353 מיליון דולר), כחלק מתכנית החילוץ ללופטהאנזה ולשאר תעשיית התעופה הגרמנית שהוענקה ביוני 2020, אחרי המשבר החריף והפתאומי בעקבות הגבלות הקורונה וצמצום עד סגירת השמיים. הסוכנות הפיננסית הגרמניה טענה כי בכוונתה למכור עד סיום 2023 את כל 20% של המדינה בלופטהאנזה, שכרגע שווים מוערך ביותר ממיליארד יורו.

לופטהאנזה הודיעה כי בכוונתה להנפיק מניות חדשות במטרה לנסות לגייס הון ולהחזיר כספי חילוץ וסיוע שהגיעו ממשלם המיסים הגרמני, והיא צפויה לעשות כן כבר בחודש הקרוב לפני הבחירות בגרמניה בגרמניה ב-26 בספטמבר. בעלי המניות בחברת התעופה הגרמנית אישרו גידול הון פוטנציאלי של 5.5 מיליארד יורו.

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות