עולם

סגר בניו זילנד? לא אם אתה מייסד גוגל

מייסד גוגול, לארי פייג'. עמד בתנאים להיכנס לניו זילנד?

זוכרים את ההסתבות של המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, שננזף אחרי שאישר לפני קצת יותר משנה פטור מחובת בידוד למיליארדר טדי שגיא? מי היה מאמין, אבל כעת ג'סינדה ארדרן, ראשת ממשלת ניו זילנד הפכה לדארלינג הגדולה של התקשורת בקורונה ועוצבה כ'גיבורה במאבק בקורונה' בעיני רבים בעולם, הסתבכה במדינתה בהאשמות דומות.

וגם פה אין מדובר בסתם אדם מהשורה. ומה שמעסיק היום את חמשת מיליוני התושבים באי הדרומי היא השאלה מדוע ניו זילנד הסכימה להכניס לשטחה את מייסד גוגל, לארי פייג?.

ארדרן, כזכור, הובילה מדיניות מאוד נוקשה עם מגבלות חריפות כדי להוביל ל-0 חולים, אבל כעת היא מקבלת שאלות וביקורת מהאופוזיציה בניו זילנד אחרי שהתפרסם כי פייג', המייסד השותף של גוגל ואחד מעשירי העולם, נכנס למדינה למרות הגבולות הסגורים והמגבלות החריפות שהטילה ממשלת ניו זילנד על הציבור.

הונו של פייג' בן ה-48, שייסד את גוגל יחד עם סרגיי ברין, מוערך ב-121 מיליארד דולר. למרות העניין התקשורתי והציבורי הרב שיש בפייג', המיליארדר הזה נודע כאדם שאוהב שקט ובדידות וממש לא אוהב את אור הזרקורים. מאז פרוץ מגפת הקורונה בשנה שעברה פייג' שמר על פרופיל נמוך וחיפש לברוח מהכותרות. הוא לקח מטוס פרטי וטס לפיג'י, מדינת אי מבודדת בדרום האוקיאנוס השקט, המרוחקת 2,000 ק"מ מניו זילנד. פייג' רכש לעצמו בעיסקה חשאית אי פרטי מממשלת פיג'י שסירבה לחשוף באיזה אי מדובר והיכן הוא ממוקם. פייג' בילה בפיג'י חלק מזמנו באי טאווארואה ולאחר מכן באי נאמוטו.

פיג'י סגרה את גבולותיה בשל מגפת הקורונה אבל הותירה על כנה את יוזמת "הקו הכחול" שמאפשרת לעשירים, כולל בעלי מטוסים ויאכטות פרטיות, להיכנס למדינה.

אז מדוע פייג' הגיע לניו זילנד? כדי להעניק טיפול רפואי לבנו בבית החולים בעיר אוקלנד. לשם כך בנו פונה באמבולנס אווירי של ניו זילנד, ופייג' הגיש בקשה לממשלת ניו זילנד להיכנס אליה כבר בינואר, לפני מעל חצי שנה.
עדיין לא ברור אם פייג' ריצה תקופה של שבועיים בידוד המחוייבת לפי התקנות החמורות בניו זילנד ורבים בציבור הניו זילנדי מפקפקים בכך.

ג'ודית' קולינס, מנהיגת האופוזיציה בניו זילנד, דורשת הסברים מראשת הממשלה ארדרן כיצד הותר לפייג' להיכנס למדינה.

נשיאת ניו זילנד ארדרן. ביקורת קשה מהאופוזיציה | צילום: רויטרס

ממשלת ניו זילנד הודיעה כי קיטלגה את הביקור של פייג' כמצב של "מקרה חירום רפואי" והוסיפה כי "לארי פייג' עמד בדרישות המתחייבות כדי להיכנס לניו זילנד", אולם שאלות רבות נותרו פתוחות והגמגום של ארדרן ושריה מעלים לא מעט חשדותכי פייג' לא סיים שבועיים בידוד כמחויב.

הסוגיה הזו עוד עשויה להימשך, במיוחד אם יתבררו גילויים חדשים שעוד לא פרסמו על נסיבות הכניסה של אחד מעשירי העולם לאי הכי שמור בעולם מבחינת קורונה.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות