עולם

הקורונה חוזרת לסין? ווהאן תערוך בדיקות לכל התושבים

אזרחים בסין ממתינים לבדיקת קורונה

ווהאן, העיר בה התפרץ נגיף הקורונה שזעזע את העולם, חוששת שהקורונה חוזרת אליה כעת עם וריאנט הדלתא המתפשט בעולם, ולכן הודיעה כי תעשה בדיקות קורונה לכל אוכלוסיית העיר המונה 11 מיליון תושבים. זאת בעקבות שבעה מקרי הדבקת קורונה ראשונים של עובדים זרים בווהאן שהיתה באופן רשמי נקיה לגמרי מקורונה במשך יותר משנה. כך הודיעו היום (שלישי) הרשויות בעיר ששמה נודע לשימצה בכל העולם.

"ווהאן משיקה מערך בדיקות חומות גרעין מקיף לכל התושבים", אמר לי טאו, דובר מטעם ממשלת העיר ווהאן, בירת מחוז הוביי, ששוכנת על גדות נהר היאנגצה. עד יום שני האחרון ווהאן דיווחה על אפס מקרי קורונה בשטחה במשך יותר משנה. ווהאן לא לבד. בסין הולכים ועולים מקרי הקורונה לאחרונה, גם אם מדובר במאות בלבד.

אף שרבים מפקפקים בנתונים הרשמיים של סין, הדיקטטורית, החשאית וחסרת השקיפות, לפי הרשויות הסיניות המדינה חווה את ההתפרצות הכי גדולה שלה מזה חודשים רבים. רק בעשרת הימים האחרונים אותרו 300 נדבקים חדשים בקורונה מ-15 מחוזות שונים, כשביממה האחרונה דווחו 90 נדבקים חדשים.

כתוצאה מהנתונים, הרשויות בסין, במחוזות בהם אותרו מקרי קורונה, הודיעו כי הם מחילים הגבלות קשות ונרחבות שלא נראו כמותם חודשים רבים. וזאת למרות שבאופן רשמי מדובר נכון לעכשיו רק במקרים בודדים. על תושבים בערים מסוימות הטילו להישאר בבתיהם והגבירו את קצת הבדיקות.

האם סין תודה באשמה?

כזכור אוכלוסיית סין מונה כ-1.4 מיליארד בני אדם ועד כה נרשמו בה 4,636 מתים בלבד מקורונה – פחות מישראל וממרבית מדינות העולם. סין מתגאה בכך שהצליחה להילחם בהתפשטות הנגיף ביעילות רבה בתוך שטחיה.

הרשויות בסין מייחסות את העליה במקרי הקורונה בווריאנט הדלתא המאוד מדבק וטוענות שמקרי הקורונה החדשים במדינה קשורים לעונת התיירות המקומית.

מקרי ההדבקה הראשונים שאותרו בגל הנוכחי היו של עובדים זרים בשדה התעופה בנאנג'ינג. אלה עוררו דאגה וגרמו מיידית לעיריית נאנג'ינג לערוך 9.2 מיליון בדיקות לכל תושביה שלוש פעמים ולכפות סגר על מאות אלפי אנשים. לאחר מכן אותרו מקרי קורונה באזור עמוס בתיירות פנים במחוז הונאן. במטרה לאתר שרשראות הדבקה, גורמי הבריאות בסין מנסים לאתר את עקבותיהם של 5,000 בני אדם שהגיעו להופעות בעיר הפסטיבלים ז'אנגג'יג'יה שבמחוז הונאן. מומחים חוששים שהעיר תיחשב לנקודת התפרצות משמעותית ברחבי סין כאשר גם בבירה בייג'ין דווח על מספר מקרי הדבקת קורונה.

כזכור בווהאן לא רק התפרצה הקורונה אלא גם משם הגיעו התמונות לאחר מכן של תגובות הרשויות הסיניות, שכללה סגר חמור ותקדימי בתחילת 2020 כאשר בין היתר שוטרים שהלחימו דלתות של תושבים שלא יוכלו לצאת מביתם ויקפידו על בידוד.

אתמול פרסמה הוועדה לענייני חוץ של חברי קונגרס רפובליקנים בארה"ב דוח שלטענתם מוכיח כי הקורונה התפרצה ממעבדה ביולוגית בווהאן כבר בספטמבר 2019. סין דיווחה על מקרה הקורונה הראשון בשטחה בדצמבר 2019 והרשויות הסיניות טענו שמקור ההתפרצות בשוק מאכלי הים בווהאן, אבל ככל שעבר הזמן הספקות גברו לגבי תזמון ומקור התפרצות הנגיף, וקולות גוברים והולכים מאשימים את סין בטיוח. הסינים מצידם טענו לאחרונה שיש לחקור את הנוכחות של הצבא האמריקאי סמוך לסין ואמרו שהיא היוותה את מקור התפשטות הקורונה. סנאטורים רפובליקנים מסוימים ראו בכך ניסיון נואש של סין להדוף את האשמה ובעצם הוכחה לאשמת הסינים.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות