עולם

קורונה בבריטניה: שר הבריאות החדש דוחף לחזור לשיגרת חיים מלאה ביולי

שר הבריאות הבריטי סאג'יד ג'אביד "עלינו ללמוד לחיות לצד הקורונה. אנשים ועסקים זקוקים לביטחון", דברי שר הבריאות החדש של בריטניה סאג'יד ג'אביד

למרות שכמות המאומתים לקורונה בבריטניה נמצאת בעליה בתקופה האחרונה, ממשלת בריטניה הודיעה כי בכוונתה, בדומה לסינגפור ויתכן שגם בישראל, לחזור לשיגרת חיים בחודש יולי הקרוב.

שר הבריאות החדש של בריטניה, סאג'יד ג'אביד, אמר כי הוא בטוח שאנגליה בדרך להסיר את כל מגבלות הקורונה ב-19 ביולי הקרוב, כשהוא מסביר כי כמות החיסונים הגבוהה בקרב האוכלוסיה 'שוברת את הקשר' בין עלייה גדולה בכמות המאומתים לקורונה לבין מקרי מחלה קשים, אשפוזים ומיתות.

"המדינה מתקדמת בכיוון הנכון. המגבלות על החירויות שלנו חייבות להסתיים", אמר ג'אביד שהפך מידי בעיני רבים לגיבור. זאת אחרי ששר הבריאות הקודם, מאט הנקוק, שהיה שנוא על רבים באוכלוסיה ונתפס כדמות רעה שמזוהה עם מגבלות, התפטר מתפקידו בשבוע אחרון בבושת פנים אחרי שעיתון ה'סאן' פירסם כי הוא בגד באשתו והפר את תקנות הקורונה שהוא עצמו הנחית על הציבור.

בבריטניה, שבה בחודש אפריל הממשלה הודיעה על הקלות במגבלות הקורונה ואפשרה פתיחת בתי הקפה ופאבים, יש כיום רבים שמודאגים מגל שלישי של הדבקות קורונה בשל חדירתו של וריאנט הדלתא, המדבק הרבה יותר. אתמול (יום שני) דווח על 22,868 מקרים חדשים של מאומתים לקורונה – המספר הגבוה ביותר במדינה מאז סוף ינואר. יחד עם זאת מרבית המאומתים הם אנשים צעירים שכלל אינם חולים ולצד הזינוק במספר המאומתים, העליה בשבועיים האחרונים במספר האשפוזים ומקרי מוות מקורונה עלתה בקצב איטי הרבה יותר. אתמול מתו שלושה אנשים מקורונה בבריטניה שהעלו את סך המתים בה מהנגיף הסיני ל-128,103.

שר הבריאות החדש ג'אביד דיבר בטון עמוק ונשמע מלא ביטחון עצמי כשהוא מנסה לנסוך רוגע על הציבור הבריטי: "אף תאריך בו נבחר לא יהיה נקי מסיכון לקורונה", הסביר ג'אביד את שינוי המדיניות של ממשלת בריטניה וההחלטה לפתוח את המדינה לגמרי ב-19 ביולי, "אנחנו יודעים שאי אפשר פשוט להעלים אותו ועלינו ללמוד לחיות לצד הקורונה. אנשים ועסקים זקוקים לביטחון, אז אנחנו מעוניינים שכל צעד יהיה בלתי הפיך". מבקריו של ג'אביד בבריטניה טוענים כי הוא אדם שלמד כלכלה ועם רקע במגזר העיסקי ולכן הם רומזים כי חשובה לו יותר הכלכלה מבריאות הציבור.

דברים ברוח דומה השמיעה לפני כמה ימים סינגפור שמקווה לחזור לחיי שיגרה ולהתייחס לקורונה בדומה אל שפעת אבל סינגפור היא מדינה שונה מאוד במזרח הרחוק, ואילו בריטניה היא מדינה משמעותית במערב שעשויה לסמן את הדרך עבור יתר הדמוקרטיות והמדינות החופשיות. גם בישראל הממשלה לפחות בינתיים ולמעט החזרת מסכות במקומות סגורים, מנסה לנקוט קו של חזרה לשיגרה כל עוד מספר האשפוזים נותר נמוך.
בבריטניה, כמו בישראל, מדגישים כי המפתח לחיים נורמליים בלי עליה חדה באשפוזים ובמקרי מוות היא המשך מבצע החיסונים באוכלוסיה בצורה נרחבת.

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות