אקולוגיה וסביבה, כללי, עולם

אילון מאסק: "תעשו יותר ילדים אחרת האנושות תקרוס"

אילון מאסק אילון מאסק

אילון מאסק ממשיך לעשות כותרות שעושות הרבה רעש וממשיך לאתגר את הממסד. בזמן ששיעורי הילודה בעולם המערבי ממשיכים לרדת לשפל היסטורי, ובזמן שאנשי אליטה רבים הודיעו על החלטתם לא להביא ילדים או לצמצם בכמות הילדים שבכוונתם להביא בגלל התחממות כדור הארץ ומגמות אי שוויון בעולם, מאסק טוען שהם צועדים בכיוון ההפוך. מנכ"ל טסלה וספייסX קורא לאנשים להביא יותר צאצאים לעולם.

מאסק עצמו הוא אב לשישה ילדים, כך שלזכותו ייאמר שפיו וליבו שווים. הוא אכן טען כי הוא מנסה להציב דוגמה טובה לאנשים ופועל לפי הדרך בה הוא מאמין. בראיון לוול סטריט ג'ורנאל טען מאסק: "אין מספיק אנשים ואני לא יכול להדגיש זאת מספיק – אין מספיק אנשים בכדור הארץ", וקומם עליו רבים. המיליארדר המבריק עם הפה הגדול ויותר מ-65 מיליון עוקבים בטוויטר טען: "הירידה בשיעורי הילודה היא אחד הסיכונים הכי גדולים של הציוויליזציה".

ביולי האחרון אנליסטים בחברת ההשקעות מורגן סטאנלי הודיעו כי "המגמה לא להולים ילדים בגלל פחדים משינוי האקלים נמצאת בגדילה משמעותית ומשפיעה על רמות הפיריון מהר יותר מכל מגמה דומה שאי פעם היתה בתחום הפיריון". הם הצביעו על סקרים, מחקרים אקדמאים ונתוני מגוגל דאטה. בין היתר חוקרים הצביעו על ירידה בילודה תשעה חודשים אחרי גלי החום הקיצוניים שהתרחשו בארה"ב, מחקר נוסף, על 18 אלף זוגות בסין בשנה שעברה, הראה כי זיהום אוויר נקשר לירידה של 20% בפיריון.

מאסק, שמחזיק באזרחויות אמריקאית, קנדית ודרום אפריקנית, הוסיף: "יותר מדי אנשים טובים וחכמים סבורים כי יש יותר מדי אנשים בעולם וכי אוכלוסיית העולם גדלה בקצב גבוה מדי על סף יציאה משליטה. המצב הוא בדיוק הפוך מכך".

מאסק קרא לאנשים להסתכל בדאטה כדי לראות שהוא צודק בדבריו והתריע בלשון ברורה: "תזכרו את מה שאני אומר, אם אנשים לא יתחילו להוליד יותר ילדים, הציוויליזציה תקרוס".

ישנן קבוצות שוליים בשמאל הפרוגרסיבי שקוראות להפסיק להביא ילדים ולצמצם את כמות בני האדם על כדור הארץ. יחד עם זאת מרבית הציבור בעולם המערבי עדיין סבור כי להביא ילדים זו זכות אדם בסיסית שגם קשורה להבאת אושר למשפחות.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות