כללי, פלילי

הקשר הטריפוליטאי שהפיל את יצחק אברג'יל

קראו לו גאון, האיש שיודע הכל, זה שמולך על העולם התחתון, בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע אתמול (שלישי) את יצחק אברג'יל, ברצח של שלושה אזרחים ב"פיגוע הפלילי" בשנת 2003, למי שלא זוכר, על פי ההרשעה ניסה אברג'יל להתנקש בזאב רוזנשטיין, וקבע גם כי עמד בראש ארגון פשיעה ושלט באופן בלתי מעורער.

בית המשפט קבע עוד כי אברג'יל שלט באופן בלתי מעורער בארגון. זאת, שבע שנים אחרי הגשת כתב האישום במסגרת תיק 512, בהליך שבמסגרתו העידו חמישה עדי מדינה ונאשם אחד מת בתאו בכלא. זהו תיק הדגל של הפרקליטות במלחמה בפשע המאורגן.

מה אני אגיד לכם, וואחד הישג לפרקליטות ולמשטרה.

זאת אומרת לא בדיוק, זה יותר חתיכת פאול של אברג'יל, כי הוא פשוט פספס אלמנט אחד קריטי, הקשר הלובי, נו הטריפוליטאי..

שמעו איך הכל קרה, איכשהו יצא שהמשטרה קלטה שהאיש שלחץ על השלט הרחוק ב"פיגוע הפלילי" עצור בדרום אמריקה, זה מה שקורה לעבריינים, הם נעצרים, אבל כשמדובר בעבריין טרבלסי, הוא מצפה מהארגון שלו ובמיוחד מהאיש שעומד בראשו יצחק אברג'יל לא להזניח בחיים את המשפחה שלו.

יצחק אברג'יל
יצחק אברג'יל. הורשע בניהול ארגון פשיעה | צילום: פלאש 90

אתם מבינים אני טריפוליטאי, ואני אומר לכם שחוץ ממפרום הדבר היחיד שקדוש אצלנו זו המשפחה, גם אם לא נדבר איתם מאה שנה, כשהם זקוקים לנו ישר נתייצב למשימה, קחו את סבתא שלי זכרונה לברכה לדוגמא, מרגע שגילינו שהיא חולה עזבנו כולם, גם בני דודים מדרגה חמישית את הכל ובמשך חודש לא זזנו מהמיטה שלה, לילה ויום, טריפולי ומשפחה.

נחזור לטריפוליטאי בדרום אמריקה שעצור ומרגיש נטוש ושבגדו לו במשפחה הוא חם עליהם, ממש, איכשהו יצא ש גם ראש מחלקת החקירות של משטרת ישראל, בזמנו, הוא אוכל קוקלה אפרים ברכה או אפגיים בגכה, טריפוליטאי מהבית, הוא בניגוד לאברג'ל ידע בדיוק איזו מתנה נפלה ליד, אז הוא לקח עוד חבר לובי עו"ד ניסים מכלוף ועלה על מטוס. אחרי כמה "שוואה יא בויה" ואיזה "ראני נפדיק" וכפרה עליק, ועוד כל מני ליקים, כמה טיסות וקצת דיבור על מפרום וחריימה, שלושה טריפוליטאים בתא מעצר אחד בדרום אמריקה והרבה מילים על משפחה, ולא מעט על פשיעה בתל אביב. ההוא שבאו אליו השתכנע, בכל זאת טראבלס ופגעו לו במשפחה.. ככה נהיה עד מדינה, שכתב וכתב וכתב את התוכן שממנו הפרקליטות בנתה את פרשה 512.

בהכרעת הדין הסיפור על ברכה ועד המדינה כתוב כך: "בסוף 2011 ובמהלך שנת 2012, לאחר שנוצר קשר עם י.א, ישראלי שהיה כלוא בברזיל – אז בפעם הראשונה קיבלה המשטרה מידע מפורט שניתן לתרגמו לראיות קבילות אודות אירועי האלימות שטרם פוענחו ואודות הארגון ופעילותו".

מה אני מנסה להגיד?

אברג'יל שלימד את עצמו בגיל מבוגר בכלא לכתוב ולקרוא, שכבש את הלבבות במעגל של דן שילון, שהקסים את אילנה דיין, שסיפר איך כבר בגיל 14 הוא ירה באנשים, אותו אברג'ל שגורמים מקצועיים מגדירים כלא פחות מגאון, הוא נפל לא בגלל מה שהוא עשה, אברג'ל נפל בגלל מה שהוא לא עשה, הוא לא דאג למשפחה של מי שראה בו אבא או לפחות אח.

בקיצור אל תעשו פיגועים פליליים, ואם אתם עושים כאלה, אל תתעסקו לטריפואליטאים במשפחה, אלה תמיד יש להם איזה מישהו עם חתיכת חלה וחריימה ודוד במשטרה.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות