כללי

משרד הבריאות מציג: סטנדאפ ותקנות שהן בדיחה גרועה

שר הבריאות ניצן הורביץ. מה ההיגיון מאחורי התקנות?

במשרד הבריאות כנראה מנסים להצחיק אותנו. אחרי חודשים שבהם עסקו רק בהפחדה, עכשיו הם נוקטים גישה שונה. את התיווך של חיסוני הילדים מתכוון המשרד לדחוף הפעם בטקטיקה רכה יותר, אך מצחיקה. לצורך זה ייערך הערב (ב') בשעה 21:00 בערב בפייסבוק דיון פתוח על חיסוני הילדים עם ד"ר שרון אלרואי פרייס ולא אחר מאשר הסטנדאפיסט נדב אבקסיס שנמצא על תקן – הורה שואל. או במילים אחרות: באים להצחיק אתכם ועל הדרך לגרום לכם לרצות להתחסן.

אלא שעושה רושם שבמשרד הבריאות לקחו את הדאחקה צעד אחד קדימה וחושבים שכולם פה מטומטמים. היום הוציא המשרד הודעה שלפיה "קבוצות תיירים יורשו להיכנס לישראל גם ללא חיסון שלישי".

איזה יופי. אנחנו מאוד שמחים על התיירים שיחזרו למדינתנו הקטנה. הם לא זקוקים לתו הירוק המטופש הזה. אתם יודעים למה? כי שר הבריאות ניצן הורוביץ ושר התיירות יואל רזבוזוב מסתפקים בכך שכל חברי הקבוצה חוסנו בחיסונים המאושרים על ידי ארגון הבריאות העולמי – גם אם חלפו יותר מ-6 חודשים מקבלת החיסון. מה מבטיח לנו שהם לא יפיצו פה את הגל החמישי או השישי? שום דבר. אבל הרי אנחנו בעניין של צחוקים, אז למה לבאס.

ואם עד עכשיו לא צחקתם, הנה עוד כמה נתונים שבטוח ידגדגו לכם את הבטן.

אם נשים רגע את הילדים שלנו בצד (רק אלו שעד גיל 12, כי מעל הם כבר מחויבי חיסון) על פי המתווה החדש שיכנס לתוקף מחר (9.11.21), יורשו קבוצות תיירים המחוסנים בשני חיסונים להיכנס לישראל גם אם חלפו יותר מ-6 חודשים מיום קבלת החיסון.

הזמנה למופע של נדב ושרון. הילדים יהיו ערים בשעה הזאת? | צילום: מתוך פייסבוק

 

"בהתאם למדיניות שלנו לכל אורך הדרך, גם בתיירות אנחנו נחייה לצד הקורונה. אנו נוקטים בכל אמצעי הזהירות והפיקוח על מנת לשמור על בריאות הציבור ולזהות וריאנטים חדשים במהירות. לצד זאת אנו שומרים על הכלכלה הישראלית,  על פעילות המשק, החינוך, התרבות, התיירות ועל שגרת החיים בישראל", מסר שר הבריאות. אז אם לתיירים מותר מדוע לאזרחים אסור?

מה ההבדל בין תייר לבין אזרח מבחינת אכילה במסעדה או ביקור במוזיאון. מדוע אזרח ישראלי מעל גיל 12 (לעת עתה) מחויב בשלושה חיסונים בהינתן שעברו יותר משישה חודשים ממועד החיסון השני אם הוא רוצה לצאת לבלות, או חלילה להיכנס לבית מלון? האם אנחנו, כאזרחים, מסוכנים יותר?

התיירים הלא מוגנים, במהלך שבעת הימים הראשונים לשהייתם, יחזיקו בכל עת אישור על תוצאה שלילית בבדיקת PCR שבוצעה במהלך 72 השעות האחרונות או תוצאה שלילית בבדיקת אנטיגן שבוצעה במהלך 24 השעות האחרונות.

ואנחנו נשאל מה זה בדיוק תיירים לא מוגנים? הרי, לפני רגע אישרתם להם להיכנס לישראל כי הם מוגנים בשני חיסונים. אז אולי זה לא מוגן באמת? ואם תיירים לא חייבים להיות כל כך מוגנים – למה הילדים שלנו, שהקורונה לא מסכנת אותם, כן?

אם המדינה הכריחה את כל אזרחיה להתחסן בשלושה חיסונים כדי לשמור על עצמם ועל כלל האזרחים – למה היא בוחרת "לסכן" אותנו עם תיירים שאין לנו מושג איפה היו טרם ההגעה לישראל, עם מי נפגשו ומה הם עשו במטוס? אולי שבוע לפני הם בדיוק ביקרו במדינה אדומה?

המדינה רוצה לעשות הכל כדי לשמור על הכלכלה ועל השגרה – וזה מבורך. אבל יוצא לה קצת עקום, משהו במשוואה לא הגיוני, פשוט כי אין כאן מתמטיקה. בין שמירה על בריאות הציבור לבין שחרור מוחלט של ההגבלות עוברת תהום עמוקה, ששוב מביאה אותנו לאותה נקודה בדיוק – חוסר אמון הציבור בממשלה ובקובעי המדיניות. אם לתייר מותר ולאזרח אסור, אולי עדיף להוציא דרכונים זרים ולחזור כתיירים

אז גם לא נהיה חייבים להקשיב לאלרועי פרייס ואבקסיס. כי מה זה רלוונטי אלינו, קיבלנו ספוטניק לפני שמונה חודשים.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות