כללי

האם דווקא יאיר לפיד שהתנגד למטוס ראש הממשלה יהיה זה שייהנה ממנו?

מטוס רה"מ רה"מ נתניהו יורד ממטוס אל על. לפיד יקבל חדש מהנילונים?

לפני שש שנים יאיר לפיד טען יאיר לפיד כי "מטוס פרטי לראש הממשלה זו שחיתות", אבל איך שגלגל מסתובב לו. את לפיד אולי לא נשמע בימים הקרובים מתייחס אל הנושא, אבל לפי השתלשלות האירועים בפוליטיקה ישראל ובסוגיית מטוס ראש הממשלה, ייתכן ובאופן אירוני יהיה זה דווקא יו"ר יש עתיד, שקיבל את המנדט מהנשיא לנסות להרכיב ממשלה, הראשון להינות משירותי המטוס "המושחת" לדבריו.

משרד ראש הממשלה פירסם שלשום (יום ג) מכרז פומבי למשרת מנהל מערך מטוס ראש הממשלה, כך פירסם צבי זרחיה ב'כלכליסט'. השכר המוצע לתפקיד הוא כ30 אלף שקל ברוטו בחודש. סמיכות המקרה לפקיעת המנדט של נתניהו להרכיב ממשלה העלתה חשדות שמדובר בניסיון מחטף או שמדובר בצירוף מקרים משעשע.

הכל החל לפני חמישה חודשים כשמשרד ראש הממשלה הוציא מכרז בין-משרדי לתפקיד המדובר. רק מתמודד אחד ניגש למכרז והציע את עצמו אולם אחרי שהוחלט שלא לבחור בו, במשרד ראש הממשלה החליטו ללכת על מכרז פומבי, כשדרישות הסף לקבלת התפקיד הן בין היתר: תואר ראשון, ניסיון בניהול של לפחות 8 עובדים, 6 שנות ניסיון בתעופה והיכרות עם עולם התעופה הבינלאומית.

תפקידו של מנהל מערך מטוס ראש הממשלה הוא להיות האחראי הראשי להפעלה, ניהול ותחזוקת שוטפת של מטוס ראש הממשלה ותחתיו צפויי לעבוד משרד נושאי משרות אחרים, בהם טייס ראשי, ממונה על מבצעים ותפקידים נוספים. מנהל מערך מטוס ראש הממשלה יכין תכניות עבודה שנתיות וינהל תקציבי משימה, בנוסף להיותו אחראי על הקשר והתיאום עם גופים אחרים ששותפים לפרויקט ועובדים מולו.

לפי חשיפת 'כלכליסט' לפני שנתיים אושרה עלות כוללת למטוס בהיקף של 729 מיליון שקל בקבינט המדיני ביטחוני. בואינג 767 הוא דגם המטוס שישמש כמטוס ראש הממשלה. הוא יכונה "כנף ציון" ויחנה דרך קבע בבסיס נבטים. המטוס כבר עבר טיסות ניסוי עד להוראת משרד ראש הממשלה לקרקע אותו באוגוסט 2020.

באוקטובר 2019 הודיע יאיר לפיד על התנגדותו לפרויקט הזה שלטענתו מהווה בזבוז מיותר של כספי ציבור. לפיד התחייב שכשיהיה בממשלה יעביר את הכספים שמיועדים לפרויקט למטרות אחרות דוגמת מימון חדרי מיון בבתי החולים. השאלה הגדולה, אם יצליח להקים ממשלה כמובן, היא עיצד יתייחס לפרויקט הזה גם כשהכתובת הרשמית שלו תעבור לבלפור.

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות