אקולוגיה וסביבה, כללי

נחיל דבורים חיסל להקת פינגווינים נדירה

פינגווינים שינסו להיזהר מדבורים. להקת פינגווינים

בעידן בו התקשורת עוסקת הרבה בהשלכות סביבתיות של מעשה ידי אדם, תהליכים טבעיים ממשיכים להתרחש בעולם החי וחלקם טראגיים וכואבים. דוגמה בולטת לכך ניתנה בתחילת השבוע כאשר יותר מ-60 פינגווינים נדירים באפריקה נהרגו על ידי נחיל דבורים גדול ואכזרי, אותו הגדירו מדענים כ"אירוע חסר מזל".

זה התרחש לחופי אזור העיר קייפטאון, דרום אפריקה, המדינה הדרומית ביותר ביבשת השחורה. סיפור שהיה כך היה: הדבורים עקצו שוב ושוב את הפינגווינים באזור העיניים וגרמו למותם של 64 מהפינגווינים האפריקאים – חיה נדירה שמוגדרת בסכנת הכחדה על ידי הרשויות ומופיעה ב"רשימה האדומה" של החיות שהמשך קיומן נמצא תחת הסכנה הרבה ביותר.

 

 

המקור לידיעה הוא ארגון שמירת חיות הבר של דרום אפריקה המכונה "הקרן של דרום אפריקה לשימור עופות החוף" שפירסם את הדברים ביום ראשון האחרון אחרי שהפינגווינים נמצאו מתים על החוף ביום שישי. גופות הפינגווינים נלקחו לנתיחה בארגון ונלקחו דגימות לבדיקת מחלקות וטוקסיקולוגיה (רעלים). על הפינגווינים לא נמצאו שום סימני חבלה אחרים זולת עדות לעקיצות דבורים מאסיביות והמוניות באזור העיניים ואזורים רגישים נוספים.

"אחרי בדיקות מצאנו עקיצות דבורים סביב עיני הפינגווינים", אישר דייויד רוברטס, וטרינר קליני שעובד עבור הארגון. הוא ציין כי "מדובר בצירוף מקרים נדיר ביותר. אנחנו לא מצפים שאירועים שכאלה יתרחשו לעיתים קרובות, זה 'פוקס' אמיתי או יותר נכון במקרה הזה 'נאחס'".

 

בזירה בה נמצאו גופות הפינגווינים מוטלות, אותרו גם דבורים מתות. הפינגווינים הנדירים הגיע מאזור שנקרא עיירת סיימון, הסמוכה לקייפ טאון, אזור בו יש פארק לאומי גדול ומשם הגיעו דבורי הדבש של כף התקווה הטובה, ועם כל הצער על אירוע הפינגווינים חשוב להזכיר שדבורים אלה אחראים לשימור והמשך קיומה של המערכת האקולוגית בסביבה.

 

 

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות