כללי

"אידיאולוגיה חולנית"- קאנצלר אוסטריה נגד איסלאמיסטים

סבסטיאן קורץ קאנצלר אוסטריה "אני לא מעוניין לייבא את האידאולוגיה החולנית מאוד הזו לתוך אירופה". קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ

 

אירופה עדיין מלקקת את הפצעים ממשבר ההגירה הכבד שידעה רק לפני 6-7 שנים. 1.2 מיליון מבקשי מקלט בשנת 2015 היו באירופה, מרביתם מהמזרח התיכון ומדינות ערב נוספות מאסיה וצפון אפריקה. שני-שליש מבקשות המקלט התרחשו בתוך 4 מדינות בלבד – גרמניה, שבדיה, הונגריה ואוסטריה.

גל ההגירה הכבד יצר פילוג פוליטי באירופה בין מדינות עם ממשלות שקיבלו את מבקשי המקלט בידיים פתוחות (דוגמת גרמניה שבדיה ואוסטריה) למדינות עם ממשלות שממש לא התלהבו מהרעיון  (דוגמת הונגריה ודנמרק). בכל מקרה, לכולם ברור שגל ההגירה ההמוני הזה ייצר אתגרים רבים עבור החברות באירופה. קשיי התאקלמות מתרבויות זרות, עלייה בפשיעה כולל באלימות נגד נשים, פגיעה בצביון התרבותי של מדינות הובילו לאי שקט חברתי וגם לריאקציה קשה, דוגמת פעולות מכוערות של נאו-נאצים בגרמניה.

עד היום היחס לחברה המוסלמית בכלל ולמהגרים הטריים בפרט מהווה חלק לא מבוטל ממערכות הבחירות של מדינות רבות באיחוד האירופי, לרבות גרמניה שתיגש לבחירות בספטמבר הקרוב וצרפת שתיגש לבחירות באפריל שנה הבאה.

סבסטיאן קורץ הקאנצלר בן ה-34 של אוסטריה, התראיין ל'בילד' הגרמני אתמול (יום א') ואמר דברים חריפים נגד איסלימזציה, תוך שהוא מפגין סנטימנט שמתנגד להגירה נוספת, ומכיר בבעיות הרגישות והטעונות שהביא עימו גל ההגירה הכבד מ-2015. "אני לא מעוניין לייבא את האידאולוגיה החולנית מאוד הזו לתוך אירופה", אמר קורץ כשנשאל על הגירה איסלמיסטית מאפגניסטן בעקבות עליית הטאליבן.

קורץ נשאר על הסגת הכוחות הבינלאומיים מאפגניסטן, מה שהוביל לעליה מחודשת של הטאליבן כעת וצפוי לייצר עוד מאות אלפי מבקשי מקלט אפגנים: "באופן אישי אני מודאג מכך שהכוחות ייסוגו מאפגניסטן, אם כי אוסטריה מדינה קטנה ואין לנו היקף גדול במיוחד של כוחות כמו לאחרים באזור". אבל קורץ לא הסתיר את דאגתו הרבה מעלייתו המחודשת של הטאליבן והדגיש בדבריו הנחרצים כי אירופה לא מתכוונת שוב לקלוט המוני מהגרים: "בהחלט נמשיך לגרש אנשים לאפגניסטן. אנחנו לא מסוגלים לפתור את הבעיות של אפגניסטן באמצעות קליטת המוני אנשים בגרמניה ובאוסטריה כפי שעשינו ב-2015".

קורץ הבהיר את הקו התוקפני שלו כלפי איסלאמיזציה של אירופה: "דווח בהרחבה על כך הבעיות העצומות והרבות שנגמרו מתנועות ההגירה המאסיביות של אנשים מרקע תרבותי שונה מאוד, חלקם מחונכים באופן רע או נטולי חינוך בכלל". קורץ התייחס לסוגיית הפשיעה כשהזכיר כי "לאחרונה, מספר צעירים אפגנים אנסו בחורה בת 13 ורצחו אותה אחרי שסיממו אותה ואז המשיכו לבצע פשעים אחרים. האלימות מהסוג הזה לא היתה נפוצה כאן בעבר הקרוב".

גם בגרמניה, צרפת, בריטניה, איטליה ומדינות נוספות הולכים וגוברים הקולות בציבור המתנגדים לגלי הגירה גדולים נוספים ומצביעים על האתגרים והבעיות הרבות שעולות מגל ההגירה האחרון והאיסלמיזציה שעוברת אירופה.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות