אקולוגיה וסביבה, כללי

הציתו אש במסיבה וזה נגמר באישום בהריגה

שריפה בארה"ב שריפה בארה"ב

 

מה צריך להיות עונשם של אנשים שגורמים לשריפות ענק שגורמות לנזק סביבתי ובריאותי אדיר ולעיתים למוות של אנשים שנלכדו? רבים חושבים שיש להחמיר את האכיפה והענישה בעניין הזה, כאשר רק לפני חודש היה גל של שריפות אצלנו בדרך לירושלים.

בארה"ב לא משחקים משחקים עם העניין הזה. זוג מקליפורניה שאירגן מסיבת פירוטכניקה שגרמה לשריפת ענק במהלכה מת כבאי, מואשם בהריגה ללא כוונה וב-29 אישומים נוספים. הנאשמים רפוחיו מנואל חימנס ואנג'לה ריני חימנס כופרים באשמה.

זה קרה בספטמבר 2020, באל דוראדו, הזוג ערך מסיבת 'חשיפת מיגדר' במהלכה הוא השתמש במכשיר פירוטכני שמייצר עשן. פעילות הכשיר הציתה דשא יבש למרגלות הרי סן ברנרדינו, כ-120 ק"מ מלוס אנג'לס והתפתחה עד מהרה  שריפת ענק. בני הזוג חימנס ניסו לשווא לכבות את השריפה עם בקבוק מים אבל תנאי השטח כללו יובש ורוחות חזקות שרק הגבירו את השריפה, לפי הרשויות.

לקח מעל לחודשיים למכבי האש ולכוחות ההצלה להשתלט על האירוע שבמסגרתו נהרג צ'רלס מורטון, 39, ראש המחלקה העילית של מכבי האש המכונה 'ביג בר'. 13 בני אדם נוספים נפצעו. מעמדו של מורטון ככבאי בכיר ואהוב שנלחם באש במשך שנים ביערות קליפורניה, היקנה לאסון הזה תשומת לב תקשורתית וציבורית. וגם הנזק העצום – להבות אש שהשמידו חמישה בתים ועוד 15 בניינים והוביל לפינויים של מאות, כאשר הנזק ההיקפי שנמדד לבסוף השתרע על פני 60 קילומטר!

העיתון 'דזרט סאן' מדווח כי התובעים דרשו שכל אחד מבני הזוג חימנס יהיה מחויב בערבות של 50 אלף דולר אך השניים שוחררו ללא תשלום הערבות אחרי שבית המשפט קיבל כי הכירו באחריות למעשיהם. כעת הם חוזרים לבית המשפט לתת את הדין.

נוסף על אשמת ההריגה, בני הזוג חימנס מואשמים ב-3 עבירות פליליות בענייני גרימת שריפה ברשלנות שהוביל לפגיעות בנפש, 4 אישומים נוספים נוגעים לגרימת שריפה בקלות דעת למבנים מיושבים ו-22 אישומים נוספים של גרימת נזק לרכוש עקב הצתת שריפה.

מנואל ואנג'לה חימנס צפויים ליותר מ-20 שנות מאסר אם יורשעו בכל הסעיפים, כך מדווח בתקשורת של קליפורניה. פרשנים משפטיים מסבירים כי מדובר גם במקרה של 'למען יראו וייראו', מתוך כוונה להפחית את מספר ההצתות בקליפורניה ששירותי הכבאות שלה גם ככה מתמודדים עם גלי שריפות עצומים בשנים האחרונות.

רק מוקדם יותר החודש ארע מקרה דומה בקנדה – במהלך מסיבת הולדת תינוק ראשון של בני זוג התפוצץ מכשיר דומה לזה שתואר למעלה, שהוביל לשריפה נרחבת. ב-2017 נקנס תושב אריזונה ב-8 מיליון דולר אחרי שהצית שריפה שהשמידה 48 אלף דונם במהלך מסיבה שאף תועדה במצלמות.

בקיצור, פעם באה שאתם מדליקים מדורה בטבע תהיו מאוד זהירים ואחראים כי אש קטנה יכולה להוביל לשריפת ענק.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות