כללי

צרפת: הפגנות נגד חיסון חובה ודרכוני חיסונים ביום הבסטיליה

הפגנות בפריז, בירת צרפת נגד חיסון חובה מתוך ההפגנה בפריז שאורגנה דרך הרשתות החברתיות וריכזה אלפי אנשים ב-14 ביולי

אתמול חגגה צרפת את יום העצמאות החגיגי שלה, יום הבסטיליה, 14 ביולי. יום חג לאומי, תאריך מקודש לאומה הצרפתית. מה נשתנה הקיץ הזה מכל הקיצים?
כ-2,500 אנשים צעדו אתמול (יום רביעי) לפנות ערב בלב הבירה פריז וקראו 'ליברטה' – חירות, כשהם מוחים נגד החלטת הממשלה לחייב לחסן את עובדי הבריאות והרווחה ולהחדיר "דרכון בריאות" שיקנה גישה לרוב המוסדות הציבוריים. מחאות דומות, קטנות בהרבה, צוינו גם במקומות נוספים דוגמת העיר ליון בה צעדו 1,000 מוחים ובטולוז בה היו 1,500 מפגינים ומחאות היו גם בליל, מארסיי, רואן, אביניאן וערים נוספות. בסך הכל מעריך משרד הפנים הצרפתי כי 17 אלף איש צעדו ברחבי צרפת במחאות נגד הגירסה הצרפתית לדרכון ירוק.

מתיחות נרשמה ברחובות פריז כאשר כוחות המשטרה השתמשו בגז מדמיע ובאמצעים נוספים כדי לפזר את המפגינים בבירה ובערים נוספות, אם כי לא נרשמו הפרות סדר חריגות ומרבית ההפגנות עברו בשלום ללא אירועי אלימות.
זה לא היה אירוע מאורגן באופן רשמי אלא מחאה ספונטנית שהתפרצה דרך הרשתות החברתיות, בהן אנשים קראו לצאת לרחובות ב-14 ביולי תחת השם "אנטי פאס סאניטר" – נגד פספורט בריאות. המחאות הללו צצו מיד אחרי נאומו של הנשיא עמנואל מקרון ביום שני בערב שבו הודיע על הצעדים החדשים.

מקרון הודיע כי אם עובדי הבריאות והרווחה לא יתחסנו עד ספטמבר, הם לא יוכלו להגיע לעבודה ומשכורתם תיפגע אנושות. מדובר ברופאים ורופאות, אחים ואחיות, צוותים משרדיים וכן מתנדבים. נשיא צרפת אף טען שהחל מהחודש הבא אנשים יצטרכו להציג דרכוני בריאות (כלומר מחוסנים, מחלימים או נבדקים עם תוצאה שלילית) כדי להשיג גישה למקומות ציבוריים – חנויות, בארים, בתי קולנוע, רכבות בין עירוניות. כבר משבוע הבא ב-21 ביולי גישה לבתי חולים, בתי תאטרון ופסטיבלים תהיה עם הצגת הגירסה הצרפתית לדרכון ירוק עבור בני 12 ומעלה.

ביום שישי האחרון הזהיר צוות מדענים את הממשלה הצרפתית מגל רביעי של קורונה בחודשים הקרובים. הם טוענים כי 95% מהציבור צריך להיות מחוסן כדי לשלוט לחלוטין בהתפשטות הנגיף, וזאת חרף הגילויים האחרונים לפיהם גם מחוסנים רבים נדבקים בווריאנטים החדשים.

"הכפייה הזו והחדירה הזו לפרטיות מנוגדת לכל הערכים הצרפתיים", אמר מפגין בעיר אנסי. כעת נותר לראות אם המחאה תתחזק או שהיא תדעך ותעבור.

 

.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות