טכנולוגיה, עולם

האקרים פרצו לטוויטר של רה"מ ההודי והבטיחו ביטקוין להמונים

טוויטר, אילוסטרציה טוויטר, אילוסטרציה

הודו מאוכלסת ב-1.38 מיליארד בני אדם, כולל שכבת גאוני מחשבים שנחשבת למובילה בעולם וכוללת בכירים בעמק הסיליקון, דוגמת סטיה נאדלה מנכ"ל מייקרוסופט, סונדאר פיצ'אי מנכ"ל אלפאבית ופאראג אגרוואל מנכ"ל טוויטר ועוד רבים אחרים.

הצד השני של המטבע הוא שממשלת הודו היוותה מטרה ליותר מ-30 אלף מתקפות סייבר מינואר עד אוקטובר השנה, אחרי 50 אלף מתקפות סייבר שתועדו כלפיה ב-2020. רובם הגדול של מתקפות אלה נכשלות, אבל אתמול (א') היתה מתפקת סייבר מוצלחת שהביכה את ממשלת הודו עם פריצה לחשבון הטוויטר של ראש ממשלתה, נרנדרה מודי, שלו יש 73.4 מיליון עוקבים.

ההאקרים (פצחנים בעברית) שפרצו לחשבון של מודי פרסמו בשמו כי הודו כמדינה תכיר מעכשיו באופן חוקי בביטקוין, זאת ועוד – המדינה רכשה 500 ביקטוינים ומתכוונת לחלק אותם בין אזרחי המדינה. אחרי זמן קצר החשבון של מודי סודר וחזר לתפקוד תקין. "הנושא הסלים מהר מאוד בטוויטר, אבל החשבון אובטח באופן מיידי", נאמר מטעם משרדו של מודי, "יש להתעלם מכל ציוץ שעלה בזמן קצר בו החשבון היה פרוץ"

אגב, 500 ביטקוינים היום שווים כ-24.5 מיליון דולר. בציוץ של ההאקרים תחת שמו של מודי נכתב: "העתיד הגיע היום! #BTC וצורפו אליו לינק הונאה שמוביל להאקרים לצד מספר אימוג'יז, שמודי עצמו לא עושה בהם שימוש בציוציו. יש לציין כי מטבעות קריפטו כמו ביטקוין לא מוכרים באופן חוקי על ידי הודו.

אגב, זו לא הפעם הראשונה שחשבונו של מודי בטוויטר נפרץ. דבר דומה קרה בספטמבר האחרון כשחשבונו הפרטי של מודי עם 2.6 מיליון עוקבים נפרץ וההאקרים עודדו אנשים בשמו לתרום מטבעות קריפטו לקרן סיוע לקורונה.

בכלל, האקרים שמתעסקים עם קריפטו הפכו לדבר נפוץ למדי, כאשר המקרה הבולט ביותר התרחש ביולי 2020 כאשר 130 חשבונות טוויטר, כולל של האנשים הנעקבים ביותר בפלאטפורמה, בהם ברק אובמה, אילון מאסק, קים קרדשיאן, ביל גייטס ואחרים, נפרצו והעלו לינקים הקשורים לתרמית ביטקוין. בעקבות אותה תקרית, מנית טוויטר איבדה 1.3 מיליארד דולר מהערך שלה.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות