טכנולוגיה, עולם

הרשת החברתית החדשה של טראמפ גייסה מיליארד דולר

הרשת החברתית החדשה של דונלד טראמפ מתקרבת להשקה המתוכננת שלה בחודש הבא (ינואר 2022). אתמול נודע כי החברה גייסה מיליארד דולר ממשקיעים מוסדיים שנמצאים בדרך לרכוש את מניותיה  ולהיכנס כשותפים.

הנשיא הקודם של ארה"ב השיק באוקטובר את החברה החדשה שלו TMTG – ראשי תיבות של קבוצת טראמפ למדיה וטכנולוגיה. טראמפ חשף את תכניותיו להקים רשת חברתית חדשה בשם TRUTH SOCIAL שאמורה להתחרות בטוויטר פייסבוק ופלאטפורמות מדיה חברתית אחרות שהשעו את טראמפ לזמן בלתי מוגבל בתחילת השנה, בעקבות טענותיו לזיוף בבחירות האחרונות לנשיאות ובעקבות ההתפרעויות בגבעת הקפיטול ב-6 בינואר.

התכנית של TMTG היא להפוך לחברה רשומה דרך מיזוג עם חברת דיגיטל וורלד אקוויזישן קורפ DWAG שנסחרת בבורסה ומטרתה המוגדרת היא לרכוש חברה פרטית ולהפוך אותה לציבורית. מהי זהותם של המשקיעים המוסדיים שנכנסים לשותפות עם טראמפ? הדבר הזה עדיין לא ידוע. מה שכן ידוע הוא שהכסף אמור להגיע מ"קבוצה מגוונת של משקיעים אחרי ששתי החברות יתאחדו", כך נטען מטעמה של חברת התקשורת.

בהודעה לתקשורת חשפה DWAG כי מיליארד הדולר שגויסו עומדים הרבה מעל 293 מיליון הדולר (לא כולל ההוצאות) שבכוונתה להשקיע במיזם החדש. פטריק אורלנדו, מנכ"ל DWAG הוסיף: "אני בטוח כי TMTG מסוגלת לפרוס בצורה יעילה את ההון הזה במטרה להאיץ ולחזק את יישום תכניותיה העסקיות, כולל משיכת כשרונות גדולים, העסקת ספקים טכנולוגיים מהשורה הראשונה ולחנוך קמפיינים של פיתוח עסקי וניהול פרסומות משמעותיים".

יש לציין כי כבר פועלות מספר רשתות חברתיות ימניות בארה"ב שקמו בשנה האחרונה, דוגמת GETTR ו-PARLER אולם אחד החיסרונות הבולטים שלהם הוא היעדרותו של טראמפ – מלך המדיה של האגף הימני בפוליטיקה העולמית.

טראמפ רשום בתור יו"ר החברה שהקים TMTG והוא צפוי להכניס עשרות מיליוני דולרים בבונוסים מיוחדים אם החברה המשותפת החדשה תציג ביצועים טובים. בכך יתאפשר לנשיא ה-45 של ארה"ב להכניס פוטנציאלית מיליארדי דולרים על הנייר, אבל בעיקר להעניק לו ולקולות שמרניים פתחון פה בפלאטפורמה דיגיטלית וברשת חברתית שרוצה להתחרות בענקיות הטכנולוגיה של עמק הסיליקון.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות