טכנולוגיה, עולם

אילון מאסק משווה את מנכ"ל טוויטר החדש לסטאלין

אילון מאסק ממשיך לעשות כותרות ולהיות הדמות הציבורית הכי מעניינת בטוויטר שלא פוחדת ולא נרתעת ממלחמה בממסד. היעד החדש של מאסק למתקפות הוא לא אחר מאשר מנכ"ל טוויטר החדש, פאראג אגרוואל, שנכנס בשבוע שעבר לתפקידו וכבר החל בסדרת פעולות שמגבילות את "חופש הציוצים".

בציוץ שהעלה מנכ"ל טסלה הוא העלה תמונה מעוצבת בפוטושופ שנועדה להשוות את אגרוואל למנהיג הסובייטי הנודע לשמצה יוזף סטאלין. באותה תמונה מנכ"ל טוויטר הקודם ג'ק דורסי מושווה לניקולאי ייז'וב, שהיה יקירו ומקורבו של סטאלין עד שסר חינו בעיני שליט ברית המועצות והוא הוצא להורג בהוראה של סטאלין.

התמונה המפורסמת של השניים צועדים יחד ליד תעלה עוצבה חדשה על ידי המשטר הסובייטי וייז'וב הוסר מהתמונה וסטאלין נותר לבדו. השוואה מצמררת שערך מאסק ורבים לא אהבו אותה. מאסק רמז בצורה ברורה ישנה הקבלה בין צעדים שמתרחשים כעת בטוויטר לבין ההיסטוריה האפלה של צנזורה והשתקה תחת משטר האימים של סטאלין.

https://twitter.com/ahmadtariq07/status/1466083671878819842

כזכור אגרוואל הפך השבוע למנכ"ל טוויטר החדש ותוך פחות מיממה כבר הודיע כי טוויטר בוחנת צעדים חדשים ומתכוונת לשנות מדיניות חדשה שמגבילה שיתוף (רטווט) של תמונות וסרטונים תחת האצטלה של "שמירה על פרטיות". המדיניות החדשה, שתאפשר רטווט תמונות וסרטונים רק באישור הצייצן המקורי, מיועדת לספק כוח מיוחד לגופי תקשורת גדולים על חשבון תקשורת אלטרנטיבית, כאשר היא מחריגה את המדיניות במקרים בהם יש "עניין ציבורי".

הציוץ השערורייתי של מאסק הגיע יומיים אחרי שבירך את אגרוואל על מינויו ואמר "ארה"ב מרוויחה המון מהכישרון של ההודים". מאסק הגיב לציוץ של פטריק קוליסון, המיליארדר האירי שמשמש מנכ"ל של חברת תוכנת השירותים הפיננסיים סטרייפ. בציוץ קוליסון הזכיר כי 6 ענקיות טכנולוגיה אמריקאיות מנוהלות על ידי מנכ"לים ממוצא הודי. אבל כאמור לא עברו יומיים ומאסק, שלחשבון הטוויטר שלו יש מעל 65 מיליון עוקבים, התהפך על מנכ"ל טוויטר החדש, אחרי שזיהה לאיזה כיוונים אגרוואל מצעיד את ענקית הטכנולוגיה תחת המדיניות החדשה שהוא מוביל ומגבילה את חופש הביטוי.

אגרוואל זכה להודעות תמיכה נרחבות מקהילת הביג-טק ועמק הסיליקון, כולל המנכ"ל הפורש דורסי שאמר: "האמון שלי בפאראג בתור מנכ"ל טוויטר החדש הוא עמוק. עבודתו ב-10 השנים האחרונות הובילה לשינוים משמעותיים. אני אסיר תודה לכישורים שלו, ללב ולנשמה שלו. הגיע הזמן שלו להוביל".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות