טכנולוגיה

הגבלת רטווטים: הצעד הראשון של מנכ"ל טוויטר החדש

רק אתמול התפרסמה כאן כתבת פרופיל על פרג אגרוואל, מנכ"ל טוויטר החדש בן ה-37 שהחליף את ג'ק דורסי ותהינו כיצד יפעל. ובכן, יש כבר כיוון חדש: הצעד הראשון של אגרוואל בתפקיד הוא מדיניות של לחסום שיתוף (רטווט) תמונות וסרטונים של אנשים ללא הסכמתם, כך הכריזה ענקית הטכנולוגיה אמש (יום שלישי) והוסיפה כי המדיניות החדשה תיכנס לתוקף באופן מיידי.

טוויטר הסבירה מצידה כי "המהלך האחרון הוא חלק ממאמצי החברה להתאים את מדיניות הבטיחות שלנו עם תקני זכויות האדם". בבלוג-פוסט ארוך ומפורט כתבה טוויטר: "שיתוף מדיה אישית, כמו תמונות או סרטונים, עשויה פוטנציאלית להפר פרטיותו של אדם ועלולה להוביל לפגיעה רגשית ופיזית". עוד הוסיפה הרשת החברתית: "שימוש לרעה במדיה פרטית עשויה להשפיע על כל אחד אך היא עשויה להשפיע על כולם אך עשויה להשפיע בצורה לא פרופורציונאלית על נשים, פעילים,  בעלת השפעה בעל השלכות רבות יותר על נשים, אקטיביסטים, מתנגדי שלטון וחברי קהילות מיעוטים".

טוויטר הסבירה כי על מנת לאכוף את המדיניות החדשה, היא תדרוש דיווח בגוף ראשון של התמונה/הסרטון המדובר (או מנציג מורשה). "לאחר שנקבל דיווח, התקשורת הספציפית הזו תיבדק לפני נקיטת פעולות אכיפה כלשהן", הוסיפה החברה.

עד כאן הכל מובן, אבל שימו לב להחרגה המעניינת שמסבכת את העניינים: טוויטר טענה כי המדיניות החדשה לא תחול על מדיה המציגה דמויות ציבוריות או יחידים, לדבריה "כאשר התקשורת וטקסט הציוץ הנלווה משותפים למען האינטרס הציבורי או מוסיפים ערך לשיח הציבורי".

ומי בדיוק אמון לקבוע את הסטנדרטים ומה האינטרס הציבורי, מותר לשאול. ואכן זו שאלה ש"ניו יורק פוסט" הפנה לטוויטר ולא קיבל עליה עדיין תגובה. בימין השמרני בארה"ב כבר רואים בהחלטה הראשונה של המנכ"ל החדש כתחילת כיוון מסוכן של צנזורה שנועד לשתף פעולה עם התקשורת הממסדית ולהשתיק תקשורת עצמאית ואלטרנטיבבית בדרך למחיצתה.

טוויטר  טוענת: "אנחנו תמיד ננסה להעריך את ההקשר שבו התוכן משותף, ובמקרים כאלה, אנו עשויים לאפשר לתמונות או לסרטונים להישאר בשירות. לדוגמה, ניקח בחשבון אם התמונה זמינה לציבור ו/או מכוסה על ידי מדיה מיינסטרים/מסורתית (עיתונים, ערוצי טלוויזיה, אתרי חדשות מקוונים), או אם תמונה מסוימת וטקסט נלווה לציוץ הנלווה נותנים ערך מוסף לשיח הציבורי, משותף לטובת הציבור, או רלוונטי לקהילה".

טוויטר כבר אימצה בעבר מדיניות שאוסרת על שימוש מידע פרטי של משתמשים אחרים, כולל כתובות, מידע פיננסי ומספרי טלפון. בכל מקרה, אם כבר ביומו הראשון של אגרוואל הוא מקבל החלטה משמעותית כזו, השאלה המרכזית היא האם זה סימן לבאות ואיך עוד תשתנה ותתעצב טוויטר בעידן של המנכ"ל החדש ומה יהיו כל ההשלכות של הצעדים בהם ינקוט.

 

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות