טכנולוגיה

טינדר לאב: האם פייסבוק תשתלט על עולם הדייטינג?

פייסבוק דייטינג פייסבוק דייטינג מנסה להשתמש בחוזקות של פייסבוק כדי לנגוס חזק בשוק אפליקציות ההיכרויות

בספטמבר 2019 פייסבוק השיקה באופן חלקי ובשקט שיווקי יחסי את המוצר החדש שלה – 'פייסבוק דייטינג' בתוך ארה"ב, ועברה חבלי לידה טכניים לא פשוטים עם תלונות של גולשים שלא הצליחו להשתמש כיאות במוצר ולתמרן בינו לבין הרשת החברתית.

ענקית הטכנולוגיה הגיבה היטב כמו שהיא יודעת, תיקנה ושיפרה את המוצר. לפני כשנה, באוקטובר 2020, הושקה פייסבוק דייטינג ברחבי אירופה. כל משתמש פייסבוק יכול לפתוח בשניות פרופיל דייטינג, שממילא מוצע לו בשירותי פייסבוק, ולהתחיל לחפש אהבה חדשה.

המטרה ברורה: שוק אפליקציות ההיכרויות בפריחה גדולה בעידן הדיגיטלי עם טינדר, באמבל, אוקיי קיופיד, גריינדר כדוגמאות בולטות. פייסבוק מזהה הזדמנויות ומבינה את עוצמתה ויתרונותיה בצד הטכנולוגי ובכמות המשתמשים ורצתה לנגוס נתח רציני בשוק הדייטינג.

לכאן נכנס הנשק הסודי של פייסבוק דייטינג, שמסייעת למשתמשיה דרך "להידלק בחשאי" על בני/בנות זוג פוטנציאליים מתוך רשימת החברים בפייסבוק. התכונה הזו עובדת בדומה לטינדר ועוזרת לכם לגלות מי מהחברים/חברות שלכם מחבבים אתכם, וכך ליצור קשרים רומנטיים עם אנשים שאתם כבר אמורים להכיר דרך פייסבוק עצמה.

https://twitter.com/reportwire_/status/1458632081735569409

זה עובד ככה: אתם יכולים לבחור עד 9 חברים/ות מהעוקבים בפייסבוק או באינסטגרם בהם אתם/ן מעוניינים/ות ולהכניס אותם לרשימת ה'הידלקות בחשאי' SECRET CRUSH. אם גם אחד מהם מוסיף אותך לרשימה שלו תימצא ביניכם התאמה, השידוך של ימינו. הבעיה-אתגר המרכזיים של פייסבוק הם שאם אותו אדם בו אתם חושקים לא משתמש בדייטינג של פייסבוק.

וכאן נכנסים לתמונה היתרונות של פייסבוק: ב'דייטינג' אתם יכול לדעת לאילו אנשים יש אותם תחומי עניין כמוכם, חברים באותם קבוצות ואוהבים ומלייקקים תכנים דומים. בדף הבית של 'פייסבוק דייטינג' מוצע המוצר תחת הכותרת: "אנשים שאוהבים מה שאתה אוהב", ומציע לפגוש אנשים שנמצאים באותן קבוצות פייסבוק כמוך והולכים לאותם אירועים שמפורסמים בפייסבוק כמוך.

בכל מקרה, אם מצאתם התאמה יש לכם אפשרות לצאת ל'דייוט וירטואלי' באמצעות שיחת וידאו שמופיעה באייקון של הצ'אט וגם להיחשף לפרופיל הדייטינג של הצד השני. יש אפשרות לדודוח ולחסום מישוה/מישהי בכל רגע נתון ולמנוע מהם להיחשף אליך, לשלוח לך תמונות, לינקים והודעות.

פייסבוק מתחייבת לשמור על חשאיות משתמשי מוצר הדייטינג שלה ואף אחד מחברי המשתמש לא אמור לדעת במי אתה חושק ושבכלל לאתה משתמש בדייטינג, אם אינכם מעוניינים לשתף בכך שאתם משתמשים במוצר. במילים אחרות – הפרופיל של המשתמשים בפייסבוק דייטינג, ההודעות ושאר התכנים והפעולות שם, לא ייחשפו בפיד של פייסבוק.

עכשיו רק נותר לראות – האם פייסבוק, סליחה – 'מטה' בשמה החדש – תצליח להשתלט גם על עולם הדייטינג או שזה תהיה גריסה חדשה של גוגל פלוס?

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות