טכנולוגיה

נחטפה על ידי פדופיל ונחלצה בזכות שפת הסתרים של טיקטוק

סימנים המתריעים על אלימות בבית הדגמה של סימנים המעידים על אלימות בבית

רק אתמול ושלשום הרשת זעמה אחרי עוד סרטון בעייתי בטיקטוק: הפעם היתה זו הדוגמנית נטע ברזני על מאות אלפי עוקביה שהעלתה סרטון מטריד ומסוכן בו היא אוכלת קרמבו ממקדחה חשמלית. ובכלל, בטיקטוק, כדרך קבע, עולים לא מעט סרטונים אידיוטיים שמשפיעים לרעה על ילדים. אבל יש גם צדדים חיוביים, כפי שמזכיר הסיפור הבא מארה"ב:

בחורה בת 16 מצפון קרוליינה חולצה ביום חמישי האחרון מבית של פדופיל מסוכן בן 61 בקנטאקי, אחרי שהשתמשה בשפת סימנים שנוצרה ברשת החברתית ומיועדת לסמן כי היא נמצאת בסכנה וזקוקה לעזרה. היא חולצה אחרי שאדם התקשר למשטרה ודיווח כי ראה בחורה נוסעת במכונית כשהיא סימנה לו מבעד לחלון באמצעות אצבעות ידיה כי היא זקוקה לעזרה. חוקרי משטרה הגיעו לזירה ומצאו את הנהג, הרברט בריק בן ה-61, שנעצר בגין כליאה לא חוקית והחזקה חומרי פדופיליה.

הוריה של הנערה מאשוויל, צפון קרוליינה, דיווחו יומיים קודם לכן (יום ג') על היעלמותה. החוקרים גילו כי בריק הסיעו אותה לאוהיו לקרובי משפחתו ועזב חיש קל אחרי שהקרובים הביעו דאגה לגבי גילה הצעיר וגם גילו כי היא דווחה כנעדרת.

באחד הסרטונים הפופולאריים בטיקטוק שעלה בשנה שעברה, חשפה משתמשת טיקטוק כיצד לסמן באמצעות שפת סימנים חדשה ועדינה עם 3 מחוות-ידיים שונות כדי להתריע על "אלימות בבית", "אלימות במשפחה" ו"אני זקוק/ה לעזרה". אותה אישה העלתה את הסרטון בשיחת וידאו עם חברה, והראתה כיצד שולחים את סימני העזרה. הסרטון, שנועד לסייע לקרבנות של התעללות ותקיפות, צבר יותר מ-3.5 מיליון צפיות ו-130 אלף שיפותים. בספטמבר האחרון כתב משתמש טיקטוק כי "הסימנים שמעידים על אלימות בבית יעבדו רק אם כולננו נדע עליהם. זה חשוב מאוד שכולם יצפו וישתפו".

החל מיוני 2020 החלו לצוץ פוסטים כאלה בהם נערים ונערות מדווחים על אלימות בבית. זה קרה במקביל לתקופת הסגרים שהביאה על פי נתוני האו"ם לזינוק של 20% באלימות במשפחה וגרמה לקרבנות רבים להיות מסוגרים באותו בית עם המתעללים/הפוגעים. תופעה זו כונתה "מגיפת הצל". בכל מקרה, האלימות ממשיכה להשתולל בארה"ב ובפרט ובעולם המערבי בכלל גם מאז הקורונה. במדינת איווה למשל דווח על 17 הרוגים בשנת 2021 כתוצאה של אלימות בתוך המשפחה, הנתון הגבוה ביותר שנרשם מאז 2010, כך דווח ב'אקסיוס'.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות