טכנולוגיה

קורונה: טיפולי נוגדנים הוכחו כיעילים, אז מדוע בקושי שומעים עליהם?

בדרך לחיסון רביעי במרץ? יתכן בהחלט

זאת כנראה הדרך היעילה ביותר להילחם בנגיף הקורונה, אך בד בבד כנראה הדרך הכי פחות מוכרת. שיטה זאת מפחיתה את את הסיכוי להגיע לאשפוז ב- 70%-85%. יחד עם זאת, יש צורך להתחיל בה בשלבים מוקדמים של המחלה, עד 4 ימים מאז ההדבקה לכל היותר…

הטיפול הוא למעשה שימוש בנוגדן מונוקלונלי (mAb), כלומר נוגדן שמוצה מתא דם לבן ספציפי שעבר שיבוט.

מדוע אם כך הטיפול הזה לא הוצע להמונים ורק הבוקר סופסוף זכה לטור באתר גדול, אותו כתב פרופסור גבי ברבש ל-N12?

 

יש להתייחס  לעובדה שלמעשה כבר מנובמבר הFDA  אישר את השימוש בשיטה לחברת REGEN ויצרניות mAb אחרות לאחר שעל פי ממצאים שונים הטיפול יעיל בלמעלה מ70%. לאחרונה אתרים נחשבים שונים פרסמו כתבות על מידת יעילות הטיפול, וביניהם 'זירוהדג", 'וושינגטון פוסט' ואחרים.

אחת מהסיבות שכנראה פחות מיישרות קו עם הבעיה היא שהרשויות בארצות הברית נכשלו בהעברת המידע על הטיפול לציבור בצורה מובנת דיה. כנראה מסיבות פוליטיות ובשל הפוקוס הגדול שרוצים כדי לקדם את החיסונים

פלורידה המדינה המובילה בשימוש בנוגדנים ובקידומם

עד לפני מספר חודשים היצע הטיפולים הזמינים בנוגדנים מונוקלונאיליים עלה בהרבה על הביקוש, אך בחודשים האחרונים נראה שטיפול בנוגדנים מונוקלונליים כן מגיע לקדמת הבמה, זאת לאחר שהוא קיבל גיבוי מאנתוני פאוצ'י, היועץ הרפואי הראשי של הנשיא לענייני קורונה, וכמו כן הנשיא ביידן שהודיע שישקיע כספים לרכישת הטיפול לאמריקאים.

ההתעניינות הרבה בתקופה האחרונה בטיפולים מסוג זה תרמה לעליית תלולה מאוד בהזמנות.. זה הגיע לרמה שהתחילו להיות מחסורים באספקה מפאת הלחץ על החברות שלא הגיעו להספק הדרוש, לכן ממשל ביידן החל להגביל את הכמות שמותר לכל מדינה להזמין.

פלורידה היא אחת משש מדינות יוצאות מהכלל בארצות הברית לגבי היחס שלהן לטיפול בנוגדנים מונוקלונאליים, אשר השתמשו בטיפולים באגרסיביות, וצרכו 70% מההיצע במדינה בשבועות האחרונים. זה נובע מחד במשיעורי ההדבקה הגבוהים האחרונים ברוב המדינות הללו, וגם מכיוון שהם ראו את ערך הטיפול בנוגדן שמדינות אחרות התעלמו ממנו, והן סיפרו על כך לאנשיהן מאידך.

אם כן נשאלת שוב השאלה, מדוע רשויות הבריאות ומומחים כביכול לא הודיעו טיפול מציל חיים?תשובה אפשרית אך לא הגיונית היא שהם לא רוצים להסיח את הדעת מחשיבות החיסונים מכיוון שהם רואים במניעה הליך טוב יותר מאשר הטיפול בבעיה. לדוגמה, המומחית של CNN, ד"ר ליאנה ון, אמרה: "זה לגמרי הפוך להגיד שאנחנו צריכים להתמקד בטיפול במקום להדגיש את המניעה, ואת הצעדים שאנו יודעים שעובדים כדי לעצור את Covid-19 מלכתחילה." וד"ר כריסטיאן רמירז, מומחה למחלות זיהומיות, אמר ל- Daily Beast. "זה הרבה יותר טוב למנוע מחלה מאשר להשתמש בטיפול יקר, מסורבל וקשה לשימוש", הוא הדגיש כי "אין שום היגיון רפואי להישען על נוגדנים מונוקלונאליים על פני חיסונים. זה כמו לשחק הגנה ללא התקפה ".

זה נראה לא הגיוני על פניו. חיסונים ניתנים לשם מניעה וטיפולים כמו טיפול בנוגדן אינם חלופות. מבחינה מוסרית אנו כאוכלוסייה מצופים לטפל באדם החולה כאשר יש תרופה בידנו…אבל הסבר אחר מסביר בצורה יותר טובה כנרה  מדוע mAbs נמנעו:

הממסד לא אוהב את הפוליטיקה של מי שדגל בטיפול בנוגדן, במיוחד מושל פלורידה, רון דסאנטיס, מועמד רפובליקני מוביל, ככל הנראה, לנשיא.לפחות מאז בנובמבר, דסאנטיס עודד את הפלורידיאנים לפנות לטיפול אם הם נדבקים."והדבר הטוב בזה הוא שמיליוני מנות מוכנות למשלוח בזמן שאנחנו מדברים", אמר אז.מאוחר יותר הוא הקים מרפאות במיוחד למתן הטיפול.ובכן, בהחלט איננו יכולים להסכים לשום דבר שהוא אומר, כפי ש- MSM רואה את הדברים, ולכן סוכנות הידיעות AP הובילה את האישום. הם עשו זאת בניסיון לרמוס לשניים אחרים שהשמאל לא אוהב, קן גריפין וקרן הגידור שלו, סיטדל. גריפין הוא מיליארדר משיקגו התומך לעתים קרובות ברפובליקנים ובסיבות שמרניות.אז, בטור שנדפס כמעט באופן אוניברסלי בתקשורת הלאומית ואילינוי, ה- AP קישר את התמיכה של דסאנטיס בטיפולי נוגדנים להשקעה של Citadel בתרומות הקמפיין של Regeneron ו- Griffin לדסאנטיס.

 

לעיתונות הייתה סיבה נוספת לפסול את ערך הטיפולים בנוגדן – הנשיא דאז דונאלד טראמפ. הוא ייחס את המוצר של רג'נרון על כך שעזר בהתאוששותו כשהוא נדבק, אך עפ"י  ה"דיילי מייל " זה בגלל שמנכ"ל רג'נרון היה חבר במועדון הגולף של טראמפ. וטראמפ היה הבעלים של מניות רג'נרון.אומנם העובדות על טיפול בנוגדן עקפו כעת את התעמולה הפוליטית ההיא. אולם כיום, הציבור עדיין אינו מודע ליעילות וזמינות הטיפול, למעט בכמה מדינות כמו פלורידה שהוזכרה כבר קודם, למרות שהטיפולים זמינים לאנשים בקבוצות סיכון גבוהות בכל מקום.חבל שהממשלה הפדרלית לא הגבירה את רכישת המוצר קודם לכן.חבל שכל מדינה לא קידמה אותו באותה מידה כמו פלורידה.חבל שמדינות כמו אילינוי עדיין לא מדברות על זה.חבל שמושלים במדינות כמו אילינוי אינם אומרים את מה שדסנטיס אומר כעת, שהוא יילחם בטירוף כדי להשיג את מה שהוא יכול מהטיפולים הזמינים שמתוקצבים כעת.חבל כי לעולם לא נדע כמה חיים היו יכולים להינצל..

בכל מקרה, לציבור מגיע זמינות של ריג'נרון וכל טיפול אחר להתמודדות עם קורונה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות