טכנולוגיה

הטלפון היה מחובר למטען, הנערה מתה ממכת הברק

סופות ברקים גובות קורבנות שנמצדים למכשיר הנייד

נערה בת 18 התחשמלה למוות לאחר שברק פגע בבית משפחתה בזמן שהיא השתמשה בטלפון שלה בזמן שהיה בטעינה. זה קרה ביום ראשון (שלשום) בעיירה סנטארם בברזיל ולנערה קוראים ראג'ה פריירה דה אוליביירה. היא חטפה זרם חשמלי עוצמתי ואיבדה את ההכרה במקום.

כוחות ההצלה הוזעקו למקום, אולם עד שהפראמדיקים הברזילאים הגיעו לזירה, משפחתה של ראג'ה כבר העניקה לה עזרה ראשונה והסיעה אותה במהירות, באמצעות מכונית האבא, לבית החולים המקומי.  מיד כשהגיע לבית החולים, הרופאים ניסו לבצע ניסיונות החייאה אולם תוך דקות לא רבות הם נאלצו לקבוע את מותה והסבירו כי השוק החשמלי שספגה היה חזק מדי.

המקרה הגיע לחדשות בברזיל ועורר טראומה בקרב צעירים רבים. מומחים לטכנולוגיה שהתראיינו לאחר הטרגדיה התריעו על הסכנות השונות שנובעות משימוש במכשיר הנייד בזמן שהוא נמצא בטעינה, ובמיוחד בזמן סופות וסערות.

פריירה דה אוליביירה היא האדם השלישי שמת בשבוע האחרון מהתחשמלות במדינת פארה, הממוקמת בצפון ברזיל ובה חיים 8.8 מיליון תושבים. ביום רביעי לפני שבוע, 25 באוגוסט, התרחשה סערה שנוספת שכללה ברקים וזו גרמה למותו של סימאו טבארס מהעיר קורואה, בנסיבות דומות – הוא היה באמצע שיחת טלפון בביתו כשלפתע הכה בבית ברק. אמנם הפראמדיקים שהגיעו לזירה מצאו אותו בחיים, אולם כעבור שעה קלה סימאו מת.

היה גם מפורסם אחד שהתחשמל אך למזלו ניצל  – מדובר בחבר מועצה ברזילאי, ריימונדו בריטו, שהתחשמל אף הוא במהלך אותה סערה באותו אזור בעיר, בזמן שהוא היה עסוק במריטת נוצות ברווז בביתו. בריטו הספיק להתקשר למספר החירום ולדבר עם כוחות ההצלה שהגיעו למקום ופינו אותו למרכז רפואי, שם טיפלו בפציעותיו והצליחו לשקם אותו תוך מספר ימים.

הרוג ושבעה פצועים מברק גם בארה"ב

לא רק בברזיל, גם בארה"ב נרשמה טרגדיה כתוצאה ממכת ברק. מציל צעיר בן 19 בלבד, נהרג ושבעה אנשים נוספים נפצעו, בהם שלושה מצילים אחרים וארבעה נופשים בים, מברק שהיכה בחוף ג'רזי בשכונת ברקלי. האירוע הזה התרחש אתמול ביום שני בשעה 16:21. זהות המציל המת טרם פורסמה, אולם הרשויות באזור כבר החליטו מיידית לסגור את החופים באזור עד ליום חמישי הקרוב, גם כדי לחקור את האירוע הטראגי וגם ממצוקה ומחסור במצילים לאחר האסון.

בכל מקרה, תופעות מזג אוויר קיצוני, לרבות סופות הוריקן וטורנדו, ממשיכות להכות ביתר שאת באזורים רגישים בעולם, כאשר בימים האחרונים למשל הוריקן 'אידה' שהגיע לדרום ארה"ב ממפרץ מקסיקו,  מכה חזק במדינת לואיזיאנה וגורם לנזקים ולאבידות. וראוי להזכיר ולהדגיש, בעידן ההתמכרות לסמארטפונים ולשאר מסכים, כי בזמן הסופות עולה סכנת ההתחשמלות מהמכשירים הניידים, ובמיוחד כאשר הם נמצאים בטעינה.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות