טכנולוגיה

האח הגדול: חמישית מהבוסים כבר עוקבים אחרי העובדים מהבית

תוכנת מעקב תוכנות מעקב מאפשרות למעסיקים לחדור למחשב של עובדים מהבית ולראות כל דבר מבלי שהעובד יחוש בכך

בעידן בו המון חברות ועסקים עברו משיטת עבודה במשרד לעבודה מהבתים, חברות שונות בוחנות את היישום של שימוש בתוכנות מעקב אחר עובדים מהבית. מנהלים שאוהבים לשלוט ולבדוק את העובדים שלהם והתוצרת שלהם מעוניינים לוודא שאכן העובדים עושים את המלאכה הנדרשת ולא נמרחים על הספה, מנצלים את הזמן לבטלה ולפעולות פנאי שאינן קשורות לעבודה.

בעידן הטכנולוגי הנוכחי ישנם מספר לא מבוטל של אמצעי מעקב שאפשר להשתמש בהם כדי לעשות זאת. תוצאות מחקר שערכה לאחרונה חברת הסקרים המוערכת 'יוגוב' מגלות כי 1 מכל 5 חברות כבר התחילו ליישם או שוקלות בכובד ראש להתחיל ליישם את תכנית המעקב אחר עובדים מהבית באמצעות תוכנות שליטה מרחוק.

 בשל הממצאים והכיוון הכללי אליו החברה המערבית צפויה להתקדם שיכלול יותר עבודות מהבית, חוקרים החליטו לערוך מחקרים נוספים על כלי המעקב כדי לבחון איזה מידע יוכלו הבוסים לאסוף מ'ריגול' אחר עובדיהם.

בעיית החדירה לפרטיות

השאלה שעולה מנגד, כמו תמיד בסוגיות של מעקבים, היא מידת החדירה לפרטיות העובדים באמצעות תוכנות המעקב שנבחנו. מעסיקים מסוגלים בתוכנות מעקב חדשות לבדוק את היסטורית הגלישה של העובדים, לקחת צילומי מסך מהמחשה שלו, לעקוב אחר מיקום העובד ואפילו להקליט אודיו ווידאו ממכשירי העובדים. יחד עם זאת, לפי חברת 'סטנדאאוט' שערכה מחקרים מעמיקים בתחום, 94% מהמעקבים של מעסיקים אחר עובדים נועדו רק כדי לבדוק את שעות העבודה של המועסקים ופעילויות העבודה שלהם. 75% מהמעסיקים השתמשו בתוכנת המעקב כדי לקחת צילומי מסך מהמחשבים של העובדים מהבית.

אחד החששות של מעסיקים הוא שעובדים מהבית יעשו עצמם כאילו הם עובדים בלי לעבוד באמת. בהקשר הזה, המחקר מצא שפחות מ-60% מהמעקבים של המעסיקים בוחנים תזוזה של מקלדת ועכבר. ישנן תוכנות מעקב עם אמצעים פולשניים ממש, כאלה שמסוגלים להעניק למעסיק שליטה אופציונלית מרחוק על המיקרופון של המחשב, להשיג גישה למצלמת המחשב ולקבצי וידאו ועוד. כמחצית מתוכנות המעקב שנבחנו אופיינו בחשאיות – כלומר יכולת המעסיק לעקוב בזמן אמת אחר מחשב של מועסק מבלי שהאחרון יוכל להבחין בכך.

יש לציין כי מחקרים שבוצעו בשנה האחרונה מצאו כי רמת היעילות של עבודה מהבית עשוי לעלות ולהשתפר בצורה דרמטית לעומת מקום העבודה. באוניברסיטת סטאנפורד בחנו 16 אלף עובדים על פני 9 חודשים וגילו כי עבודה מהבית הגבירה את היעילות ב-13%. בין ממצאי המחקר התגלה כי בבית עובדים עושים פחות הפסקות ולוקחים פחות ימי מחלה וכך שהם עובדים נטו יותר זמן מהבית. בנוסף, מהבית העובדים קיימו יותר שיחות טלפון בזכות סביבה שקטה אישית ונוחה יותר ממקום העבודה. ואולי הכי חשוב – עובדים מהבית דיווחו על שיפור בשביעות הרצון מהעבודה ומנגד שיעורי השחיקה מהעבודה ירדו ב-50%. במחקר נוסף של 'קונקט-סולושנס' נמצא כי עבודה מרחוק עשויה לשפר את יעילות העבודה בעד 77%, כאשר 30% מהעובדים מרחוק רשמו ביצועים יותר טובים בפחות זמן.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות