מדיני

ברוכים הבאים ל"גל הילדים" (בחסות פייזר)

רה"מ בנט ושר החוץ לפיד. יציעו ממתק לילד שיסכים להתחסן?

גל הילדים נוחת בישראל בדיוק עם משלוח החיסונים

כמעט חודשיים של שקט עברו על מדינת ישראל הקטנה. קיבלנו את המנה השלישית והופ, העקומה של החולים ירדה. אבל משהו מוזר קרה בימים האחרונים. פרסומים על על עלייה בכמות החולים, מקדם ההדבקה עולה והנה, אתמול כבר ראש הממשלה, נפתלי בנט, כבר נתן לזה שם, כדי שלא נתבלבל "גל הילדים".

גל הילדים מגיע בתזמון מושלם עם הפסטיגל של חנוכה, אבל עם עוד משהו ממש ממש חשוב: השבוע נחת פה בישראל משלוח חיסוני הילדים מפייזר, והמשימה הלאומית הפכה לא להילחם בקורונה אלא לחסן כמה שיותר ילדים כל עוד החיסונים האלה רלוונטיים.

אם מישהו ציפה מהתקשורת לאיזושהי סוג של ביקורתיות, העלאת שאלות או השמעת כל אחר, הוא כנראה עוד לא מכיר את השופרות של להקת הקורונה.

"ברקע גל הילדים" – הזהירו במעריב.

"לקראת גל הילדים והפסטיגלים" – נכתב בישראל היום

"החשש מגל חדש" – הידהדה הכותרת ב-ynet.

ו-"המגפה כבר לא בדעיכה: מקדם ההדבקה עלה ל-1",  התבשרנו מהכותרת הראשית ב-N12

כמו נתניהו, אבל בעדינות

מקבלי ההחלטות הבהירו מזמן כי ההורים הם אלו שיקבעו האם ילדיהם מגיל 5 עד 12 יתחסנו. "המדיניות לגבי חיסוני ילדים היא שכנוע רך, ללא לחץ וללא כפייה – להנגיש את כל המידע באופן שקוף להורים", הבטיחו במשרד ראש הממשלה ובמשרד הבריאות, אך שהפעם הטקטיקה היא שונה, רכה, אבל מתוחכמת לא פחות. בשעה שכביכול נותנים לנו, ההורים, את זכות ההחלטה לגבי חיסון הילדים שלנו, כל התקשורת נעמדת בשורה כדי להזהיר, להפחיד ולנבא רעות. הכל כדי שגם בני ה-3 עד 12 יפשילו שרוול ויקבלו את המנה.

עם נחיתת המשלוח בישראל העלה ראש הממשלה בנט הילוך בלחץ, ולפתע התגלה כי49% מכלל הנדבקים החדשים הם ילדים בגילאי 0-11. כמה הם מדבקים? כמה מהם הידרדרו לכדי אשפוז? כמה מהם סובלים לאחר מכן מתופעות לוואי ארוכות טווח? בבקשה לא להעסיק את כבודו בזוטות. הגיעו מנות וצריך להתחסן.

כשחנוכה ממש מעבר לפינה, מתכננים בממשלה "להנגיש" את החיסונים ממש לפני ההצגות והתערוכות של החג ואולי אפילו לפתוח נקודות התחסנות בסמוך אליהן. זה נהדר, באמת. שכל הורה יעשה את הבחירה שלו, אבל אל תצהירו שהפעם הממשלה נוקטת בדרך רכה, בשעה שהיא עושה את זה בדיוק באותה דרך של רה"מ הקודם – הפחדה ודורסנות. אולי במתק שפתיים, אבל מקהלת "גל הילדים" שנועדה אך ורק לזרוע פאניקה – היא אותה גברת רק בשינוי קל של האדרת.

אבל לנו, בכל מקרה, אין מה לדאוג. פייזר כבר ידאגו לנו. אופס, הם כבר דאגו.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות