מדיני

החוג המדבק: שכחו לספר שהמדריך נדבק בקורונה

בית תמי בתל אביב, המקום שבו נחשפו הילדים

אין כמו חוג קפוארה לילדים, ממריץ, מעצים, מחזק ומספק המון רגעים של כיף, אבל גם של קורונה.

איך קרה ששלושה גנים באשכול גנים בלב תל אביב נכנסו לבידוד? אחריות אישית של ההורים. לא העירייה ולא משרד הבריאות עדכנו את ההורים שהמשיכו לשלוח את ילדיהם למסגרות הלימוד ללא ידיעה כי למעשה שהו במחיצת חולה מאומת.

פטור מתו ירוק בחוגים

לפני כחודש, עם פתיחת עונת החוגים, בישרה עיריית תל אביב לכלל התושבים באמצעות המרכזים הקהילתיים, כי אין צורך עוד בתו ירוק להשתתפות. "העיר ירוקה – אין צורך בתו ירוק", נכתב בהודעה להורים שנרשמו לחוג.

המדריכים מחוסנים, הילדים שמחים, וכך, כמו בכל יום שלישי אצו רצו לעוד שעה של כיף. מה שהיה אחר כך, כבר הוביל לשורה של בידודים בגנים ובבית הספר השכונתי, ובסך הכל קרוב ל- 200 ילדים מצאו את עצמם שוב בין ארבע קירות.

מדריך החוג נמצא חיובי לקורונה, ואיתו גם שישה ילדים נוספים. רק שאף אחד לא טרח ליידע את ההורים כי המדריך נמצא מאומת.

"הלכנו אתמול, יום שלישי, לחוג. להפתעתנו גילנו פתק על הדרך בו כתוב כי המדריך חולה והשיעור מבוטל", מספרת לזצ אחת האימהות. "לא חשבנו בכלל שהמדריך חולה דווקא בקורונה. בדרך הביתה פגשנו אמא אחרת שסיפרה לנו שהמדריך חיובי לקורונה. רצנו מהר לעשות בדיקה, ולצערי נמצאנו חיוביים, מה שהוביל לבידוד מלא של הגן שלנו".

ההורים כועסים – המרכז הקהילתי מתנער

"המדריך מחוסן שלוש פעמים, אבל נמצא מאומת", נכתב בהודעה שנשלחה רק בשעות הבוקר המאוחרות להורים. חלק מהילדים כבר פקדו את כיתות הגן, אחרים את כיתות בית הספר.

"יודעים שהמדריך נמצא חיובי לקורונה, למה אף אחד לא סיפר לנו? למה לא יצרו איתנו קשר? יכולנו למנוע את הבידודים האלה לכל כיתות הגן אם רק היו מספרים לנו ברגע שגילו את הדבר", אומרת אמא אחרת.

קפוארה הוא אחד החוגים העמוסים של המרכז הקהילתי. ההרשמה לחוגים טרם הסתיימה והשיעורים הפתוחים מאפשרים לילדים להיכנס ולהתנסות בחוג. באופן הזה, אין למרכז הקהילתי רישום מסודר של הילדים שנכחו בחוג, כך שאי אפשר לעדכן את ההורים.

"הילד שלי יצא חיובי ועד עכשיו אף אחד לא יצר איתי קשר מהחוג. אני גיליתי אחריות והודעתי לגן ולכל מי שאני מכירה. כואב לי הלב על זה שילדים נכנסו לבידוד רק בגלל שלא ידענו בזמן. כל זה יכול היה להימנע".

"אני לא מצליח להבין מי הדביק את מי, ילד מהחוג או המדריך. בבית תמי, אומרים שהמדריך מחוסן ועם תו ירוק, אבל שוחחתי עם המדריך והוא סיפר לי שהוא בכלל כבר חלה בעבר בקורונה ועכשיו באופן תמוהה נדבק שוב. בשורה התחתונה, הכל יכול היה להימנע אם היו מעדכנים את ההורים בזמן, כל אחד מסיר אחריות ופשוט נפסיק לשלוח לחוגים".

תגובת עיריית תל אביב-יפו: "מדיניות עיריית תל אביב-יפו ברורה לאורך כל תקופת הקורונה והיא – הקפדה על הנחיות הקורונה בהתאם להחלטות הממשלה וביצוע פעולות בהתאם לגורמים המקצועיים הרלבנטיים. בהתאם להנחיות משרד הבריאות בנושא הקורונה, פטורה פעילות החינוך הבלתי פורמלי מתו ירוק, למעט באזורים המוגדרים כתומים או אדומים (שם ניתן לקיים פעילות בלתי פורמלית במרחבים פתוחים בלבד).

"מרכז קהילתי בית תמי ממוקם במרחב ירוק ולכן מתאפשרת הפעלת חוגים בחדרי הפעילות ללא דרישת הצגת תו ירוק. באשר למקרה המצוין: אכן, הובא לידיעתנו באמצעות מייל כי אחד המשתתפים בחוג הוא חולה מאומת. בשיחה שקיימנו עם נציג משרד הבריאות נאמר לנו כי ההודעות להורים יבוצעו באמצעות נציג המשרד ולא דרכנו – והועברו לו פרטי הילדים שהשתתפו בחוג.

"לא עודכנו על ידי משרד הבריאות בתוצאות החקירה האפידמיולוגית וממילא איננו יודעים לומר האם המשתתף הדביק ילדים נוספים במסגרת החוג או במסגרות אחרות בהן הוא לקח חלק בימים שקדמו לגילוי מחלתו. נציין עוד כי המדריך שנדבק מחוסן בחיסון שלישי ונושא בתו ירוק".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות