מדיני

הצלצול הגואל של קטי פרי

נציבת השב"ס קטי פרי

החלק הראשון של פרשת בריחת האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע אולי הגיע לסיומה עם תפיסתם של שני הנמלטים האחרונים – איהם קממג'י ומונדאל אינפעאת – אך עושה רושם שהשב"ס, שעוד צפוי לעמוד על המוקד בשבועות הקרובים כשהאירוע ייחקר, לא מפסיק לייצר לנו רגעים קומיים-טרגיים.

בעוד כוחות הביטחון סיימו הערב לנקות אחרי הפשלה הגדולה של שירות בתי הסוהר, כששלפו מג'נין, כמעט בלי אש ובמבצע מתוחכם את הבורחים, החברה של קטי פרי, ממשיכים לעשות צחוק מעבודה. הבוקר היה אמור להתקיים דיון בתיק הרצח של מאיה וישנייאק. רגע לפני פתיחת הדיון הודיע נציג שירות בתי הסוהר שהנאשם ברצח, בן זוגה לשעבר, עמית אלמוג, לא התעורר בזמן ויוכל להצטרף רק עוד עשר דקות.

ואל תדאגו, זה לא שהוא היה צריך לצאת ממקום מעצרו ולהגיע לבית המשפט – מדובר היה בדיון שנערך בווידאו. זאת אומרת, חמש דקות של הכנות, ואם לא מוכן אז שיגיע כמו שהוא. רק לחשוב על נציג השב"ס שצריך לעמוד מול שופט ועו"ד של משפחה שכולה, שלפחות ממנה נחסכה עוגמת הנפש, ולספר שאדון אלמוג עדיין מצחצח שיניים.

ריח הצחנה העמוק שעולה מהחדלים של שב"ס בבריחות האסירים כבר נמצא בכל החדר. מהדברים של אנשי הביובית והזבל שראו בעיניהם את החול שהוצא מהמנהרה, דרך העובדה שהכלבים התריעו, המצלמות צילמו אבל איש חדר הבקרה עשה משהו אחר ועד השומרת המסכנה שזו היתה המשמרת הראשונה שלה בעמדה ולא ראתה דבר. הכל מצביע על בעיה שהיא הרבה יותר מנקודתית, וגם הדחה של קצין בכיר כזה או אחר לא תשנה יותר מדי.

קודם אסטרטגיה

הוועדה עוד תחקור וראשים ויעופו, אבל זו לא תהיה הנקודה. אם אפילו רק חלק מהדברים שפורסמו בסוף השבוע נכונים, נגיד כמו הסיפור של יוסי ורטר ב"הארץ" על כך שקידומים בשב"ס עברו דרך מרכז הליכוד, אזי צריך לפרק ולבנות הכל מחדש.

קטי פרי היא חלק מהמחדלים הללו, כי גם אם לא היתה נציבת השב"ס, היא נמנתה על הצמרת שלו לאורך כל העשור האחרון. אבל להפיל עליה הכל, כדי לספק ראש, זו תהיה המשך ההתנהלות הפופוליסטית והקלוקלת.

קודם כל צריכים להחליט האם רב גונדר פרי יכולה להוביל את המהפכה שצריך לעבור הגוף המוזנח הזה. לאחר מכן צריכה להיות תכנית מקיפה וגם אסטרטגית לגבי  האסירים הביטחוניים שכבר שנים מנהלים את הסוהרים שלהם. אחרי זה יהיה מקום להתחיל להשביח את כח האדם ולדאוג שאדון אלמוג יישן קצת פחות טוב בלילה ויתעורר בזמן לדיון.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות