מדיני

מאיר רובין הוד וניסיון הלינץ' שהיה (או לא היה)

שריפת יער שריפת יער, אילוסטרציה

הפרשיה שמסעירה את טוויטר נוגעת לשריפה ביער ירושלים ומככב בה מאיר רובין, מנכ"ל פורום קהלת. רובין טען בדף הטוויטר שלו כי בזמן שלקח את ילדיו בני ה-6 ו-3 לטיול קמפינג שכלל פיקניק עם חברים ולאחריו לינת שטח הוא זיהה ערבים מציתים שריפה ביער והזעיק משטרה ומכבי אש. רובין תיעד את המציתים לטענתו והתעמת איתם, צייץ כי שלף לעברם את אקדחו האישי, אך לאחר מכן מתח ביקורת חריפה על השוטרים ששיחררו את המציתים. אלא שלמרות דבריו של רובין, במשטרה אמרו ל"וואלה" כי דווקא הצעירים הערבים היו אלה שהזעיקו, אותם אחרי שרובין איים עליהם עם נשק.

הסיפור הזה הפך לקרב פוליטי חדש ברשת ביממה האחרונה, כאשר אנשי ימין מטילים רפש במשטרה, באתר וואלה שפירסם את תגובת המשטרה ובאנשי שמאל המפקפקים בגרסתו ובכנות דבריו של מנכ"ל פורום קהלת, מכון מחקר בעל תפיסה שמרנית היושב בירושלים.

השריפה שהצעירים הערבים הציתו לפי החשד היא באזור חורבת סעדים שביער ירושלים. רובין תיאר כיצד לאחר שתיעד את החשודים בהצתה הם התחילו לאיים עליו ואף חסמו את רכבו עם שני כלי רכב, כאשר שלושה מהם יצאו מהמכוניות וגידפו אותו בערבית.

 

רובין תיאר את מה שארע במקום בתחילת הערב: "רצתי לכיוון מוקד ההצתה כדי לנסות לתפוס את המציתים. הם כבר לא היו שם, אז רצתי בחזרה לכיוון היציאה הראשית מהשמורה וצילמתי רכב עם שני צעירים שנסע בפראות החוצה. הם ראו שצילמתי, בלמו לידי ועמדו לצאת מהרכב כששמו לב שאני חמוש ואחרי כמה צעקות נסעו הלאה בשיא המהירות". מכבי הרש הגיעו, כיבו את השריפה והמשיכו הלאה, לפי דברי רובין, המשטרה יצרה איתו קשר, קיבלה ממנו את תמונותיהם של החשודים וכן את פרטי הרכב בו נסעו – תמונת הרכב ומספר לוחית הרישוי.

מנכ"ל פורום קהלת המשיך בתיאור יוצא דופן לאירועים שהתרחשו מאוחר יותר כשכתב: "בסביבות 23:00, שמעתי רעשים כמה מטרים מאיתנו ופתאום כל היער מסביב התחיל לבעור. העפתי את הילדים חצי ישנים לקרחת היער הקרובה, התקשרתי למשטרה ודרכם למכבי האש, ואז לקחתי את הילדים לרכב כדי להתרחק מהשריפה. קשרתי את שניהם במושבי הילדים, ופתאום הגיחו שני רכבים וחסמו אותי. מהרכבים ירדו שלושה בריונים והתחילו לקלל אותי בערבית. הבנתי שמדובר בניסיון רצח מהסוג אליו התרגלנו לאחרונה: לינץ' ביהודים בגלל שהם יהודים, אולי כי ניסיתי להקים גרעין תורני ביער". רובין הסביר כי מאחר ושני ילדיו הקטנים היו איתו, הוא לא יכול היה לרוץ לתוך היער ולהימנע מחיכוך עם הגברים.

רובין שלף את אקדחו האישי לעבר הצעירים והורה להם לעצור. "שלושתם המשיכו להתקדם לכיווני. הוצאתי מעט את האקדח וצעקתי שוב, הם התקדמו מהר יותר וכבר היו במרחק הסתערות של מטרים בודדים. הוצאתי את הנשק מכוון לאדמה, שמתי יד על ידית הדריכה, וצעקתי להם 'תעופו מיד, המשטרה בדרך'. נראה שהם הבינו שאני מסוגל לירות, חזרו לרכבים וניסו לחסום לי את הכביש החוצה. למרבה המזל, הבנתי שזאת כוונתם והספקתי לעבור אותם לפני שהצליחו לחסום את דרכי".

רובין טוען כי הצליח לנסוע מהמקום לפני הרכב של הצעירים, וניידת שהזמין חיכתה לו בכניסה הראשית למושב עמינדב הסמוך ליער ירושלים. הם היא אפשרה לו לעבור וחסמה את רכבם של הצעירים. ולמרות זאת, רובין בא בטענות קשות כלפי התנהלות השוטרים שהגיעו לזירה. "הם לקחו לי את האקדח והמפתחות של הרכב, תחקרו היטב שוב ושוב מה בדיוק קרה, ווידאו שבאמת האקדח איננו דרוך ולא חסר בו כדור ואחרי שאחד המחבלים הסתער לכיווני בקללות השיבו לי את האקדח והמפתחות ואמרו לי לעוף הביתה מיד לפני שמשחררים גם אותם. כן, קראתם נכון. כנראה שחררו אותם במקום. אני לא בטוח, כי עשיתי מה שהציעו השוטרים והחזרתי את הילדים הביתה". הוא סיכם כי "עמדו לרשותי מזל, הכשרה וציוד מתאים. בכלל לא הייתי במקום שנחשב מסוכן. ועדיין, שינוי קל במציאות והאירוע כולו יכול היה להיגמר באסון מחריד".

במשטרה הודפים את טענותיו של רובין. לפי דובר המשטרה, השוטרים לא הגיעו למקום בעקבות הקריאה שהגיש מנכ"ל פורום קהלת אלא הם הוזעקו למקום על ידי הצעירים שטענו שהוא איים עליהם באמצעות נשקו. "בניגוד מוחלט לנטען, כוחות משטרה הוזעקו למקום על ידי הצעירים, בהגעת הכוחות לזירה בוצע בירור למול הצדדים המעורבים ונמסר להם אודות האפשרות להגיש תלונה", נאמר בהודעת המשטרה, " עם קבלת התלונה נפתחה חקירה ומטבע הדברים לא נפרט אודותיה. נמשיך לבצע את כל פעולות החקירה הנדרשות במקצועיות וביסודיות במטרה להגיע לחקר האמת".

גורמי שטח בכיבוי אש אישרו את גרסתו של רובין ומסרו כי "התקבלו שלוש קריאות במהלך הערב. בכיבוי האש דיווחו למשטרה כי קיים חשד שמדובר בהצתות לאור העובדה שהשריפות פרצו בזמן קצר באותו מקום וביקשו מהמשטרה לגלות עירנות גבוהה כדי ללכוד את המציתים".

רובין מסר בתגובה כי "לינה עם הילדים באוהל איננה 'פעילות ימין', והמחבלים לא הכירו אותי כשחסמו את הרכב שלי עם הילדים בתוכו. אם אכן גם המחבלים הזעיקו משטרה, זה נעשה תוך כדי ניסיון המשך לרצוח את הילדים ואותי באמצעות דרדור שלנו מכביש תלול לוואדי".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות