מדיני

עלות התאמת בית בנט למעון רה"מ – 12 מיליון שקלים לפחות

כתב המשפט של חדשות 13 אביעד גליקמן שוחח אמש (רביעי) עם מאור צור וברהנו טגניה בפודקאסט "קצה חוט" שהושק השבוע, וחשף את הסכומים שכרוכים בהפיכת ביתו הפרטי של ראש הממשלה נפתלי בנט ברעננה למעון רשמי, בהתאם לדרישות השב"כ.

גליקמן הסביר כי הואיל ולבנט יש ילדים צעירים, "אני מבין את הרצון של בנט לא לשנות את ההרגלים של המשפחה, אבל הוא חייב לקחת בחשבון שזה מגיע מכספי משלם המיסים". צור, שמלווה את ההפגנות הקולניות שמתקיימות בשבועיים האחרונים מול ביתו של בנט, טען כי "השכנים באמת סובלים. התחושה שלי שבנט לקח את החיים של הילדים שלו לפני החיים של כל תושבי השכונה".

לכך השיב גליקמן, בהתייחס להפגנות שהתקיימו בשנה האחרונה מול מתחם בלפור בירושלים: "אני לא חושב שזה המצב, אבל השכנים ללא ספק סובלים. אז יגידו לי שגם בבלפור הם סובלים – זה לא אותו דבר, כי בבלפור נמצא המעון הרשמי. כרגע המפגינים רואים בביתו של בנט ברעננה כמעון רשמי". לשאלת טגניה בנושא השיב גליקמן: "אין חוק שמחייב את בנט לעבור לבלפור" והוסיף שהמתווה שיימצא יהיה דומה לזה שהיה עם הבית הפרטי של משפחת נתניהו בקיסריה, ששופץ, הותאם ותוחזק על חשבון משלם המסים.

מאחר שבנט אמר לכהן כראש ממשלה רק שנתיים, שלאחריהן יוחלף ביאיר לפיד במסגרת הסכם הרוטציה, תהו המראיינים מדוע להוציא סכום גבוה כל כך לתקופה קצרה יחסית. גליקמן הסביר: "זה לא הולך ככה. גם אם בנט היה בבלפור השיפוצים הללו היו קורים". למרות שהמעון בבלפור עדיין מאויש בדייר סרבן פינוי, סיכם גליקמן: "אני חושב שבנט צריך לעבור לבלפור. המרכז העיקרי שלו צריך להיות שם".

 

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות