מדיני

דעה: שוב הנקבה הזו מעצבנת את כולם

שרת התחבורה, מרב מיכאלי, בסיור ברכבת ישראל שרת התחבורה, מרב מיכאלי, בסיור ברכבת ישראל

כמה השרה מרב מיכאלי מעצבנת אנשים.

זה כמעט משעשע לראות.

היא כמו סדין אדום מול עיניהם של אלו שלא מסוגלים לראות אישה חזקה, שלא מתנצלת, שמסרבת לוותר על הדברים שאולי מציקים לאחרים בעין ובאוזן. אישה שלא מוכנה להקשיב! לאלו שמבינים! וללמוד מחוכמת החיים האינסופית שלהם איך היא צריכה להתנהג, וכמה הבחירות שלה פוגעות בה (כמו כל הפמיניזם הזה, והשפה השוויונית-מגדרית, הדבקות במפלגה המתפוררת ועוד). באמת, קשה לתאר במילים את כמות השנאה שמופנית כלפיה. היא דמון.

והעניין ששם אותה עכשיו, ספציפית, בעין סערה – שאלת הטמפרטורה במזגנים.

אימה אחזה בקרב גברים רבים ברשתות החברתיות, בעקבות הצהרתה של שרת התחבורה החדשה שתבדוק – בתגובה לתלונה בנושא – את סוגיית הקור המקפיא בקרונות רכבת ישראל.

 

בין התגובות לסרטון בטיקטוק ובטוויטר מצאנו את הפנינים האלה:

"מי את יא מפגרת אחת מה את חושבת יא טיפשה, פתאום את בממשלה את פותחת תפה שלך יאללה שבי בשקט", "מי שבר לך את הלב שאת מנסה לנקום במין שלם?!", "כששמים אישה שלא מסוגלת לנהל קשר בוגר שהיא והבן זוג שלה גרים בדירות נפרדות ללא ילדים ככה זה נראה", "לעולם אל תרימי ידיים. עוד ימצאו טיפול לבעיה שלך", רק דוגמאות.

יאללה, שימו סוודר

ברמת העיקרון, אני דוגלת בגישה שאלו שקר להם – יואילו להתלבש, ושאין לצפות שהטמפרטורה תותאם לגופיה וסנדלים בחלל שאמור לשרת גם אנשים בלבוש מלא, חיילים וכו'. אני גם חובבת את אסכולת הפּוּך והמזגן (ודווקא גבר הבית חובב מאוורר תקרה וחלונות פתוחים). עם זאת, מסקר קצר שערכתי הבוקר, מסתבר שאכן הטמפרטורה ברכבות נמוכה באופן מוגזם. ממש. לכן אין סבירה מתגובתה של מיכאלי (גם אם לטעמי הייתה ילדותית מעט הפעם, כאילו פונה לילדת גן שכתבה לה, ולא לפעילה פמיניסטית וצייצנית עם אלפי עוקבים).

מיכאלי הדגישה במפורש שתמצא דרך ביניים: "אני אבדוק אם אנחנו יכולות לסדר את המזגן ברכבת כך שלבנות לא יהיה קר, אבל לבנים לא יהיה חם". זה לא מנע מנחילי המגיבים, קרבנות הפמיניזם לדורותיו, להרים קול צעקה. כאילו תיכף תצווה שרת התחבורה להפוך את הרכבות לסאונות מתגלגלות כדי לאדות את כל הגברים.

המחקרים מראים שאכן, לאישה הממוצעת קר יותר מלגבר הממוצע. ההסברים המדעיים לכך מגוונים: מבנה גוף שונה, היחס בין שטח הפנים לנפח, ירידה ברמות ברזל בימי הוסת, לחץ דם נמוך יותר בממוצע, הבדלים הורמונליים ועוד. כמו כן, הטמפרטורה ה"אידיאלית" המוגדרת במקומות ציבוריים נבחנה והוגדרה ככזו על סמך מחקרים שבוצעו על גברים בלבד. הטמפרטורה במערכות מיזוג מרכזיות, במשרדים, בקניונים, באמצעי תחבורה ועוד, נקבעה לפני עשרות שנים לפי הנוחות המדווחת של, ובכן, גברים.

אין לגיטימי מכך, אם כן, שנפתח את הנתונים לבחינה מחודשת ונבסס מסקנות כך שיתאימו לכולם. ולכולן. ההשתאות האמיתית מגיעה למראה חוסר הפרופורציות של הנהי והבכי, ההתנפלות על אמירה שכולה היגיון וההתעלמות מהאמירה הברורה – שתימצא פשרה – ולא שנעבור למאווררי תקרה חלילה.

נראה שמה שדוקר לאנשים באמת זו ההבנה שמה שהיה – לא יוכל להישאר כך לתמיד. שדברים יצטרכו להשתנות, בתחומים רבים, לטובת הכלל שכולל, אהלן, גם נשים. שיש מישהי שמתעקשת, בסוגיות קטנות כגדולות, על ראיית עולם ששמה גם את הנשים במרכז הדיון. מישהי שלא מפחדת לעייף, לא מנסה למצוא חן בעיני מי שממילא לא היו מחבבים אותה, ופועלת לטובת האג'נדות שלה ללא מורא. ועם תוצאות מובהקות, יש לציין. באמת מעצבנת. תמשיכי.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות