פודקאסטים

הילדים פנו לבית המשפט, ניצחו את האבא והתחסנו

בית המשפט לענייני משפחה מתייחס פעמים רבות למקרים מורכבים וסבוכים, אך ספק אם היה בארץ מקרה דומה כפי שהיה בשבוע שעבר בבית המשפט בחיפה, שהחליט להיעתר לבקשת שני אחים בני 15 ולבקשת אמם להתחסן נגד קורונה.

השופטת דחתה את עמדת האב לפיה אין דחיפות בחיסון, וקבעה כי שמירה על בריאותם וכיבוד רצונם של הנערים מחייבים את מתן החיסון

"הבקשה להתחסן הייתה עוד לפני ההתפרצות האחרונה", סיפר על המקרה עו"ד יוסי גרינשטיין, שמייצג את האחים שהתחסנו, במסגרת הפרק השלישי של הפודקאסט "קצה חוט" שמגישים מאור צור וברהנו טגניה. "תוך כדי התגובה והסירוב – אנחנו רואים שהמחלה מתפרצת בארץ ולכן ההחלטה הזו קיבלה עוד נופח שבעיניי חשוב. ביהמ"ש הורה לכבד את רצון הילדים עצמם, ילדים חכמים ונבונים בני 15 שהחליטו שהם רוצים להתחסן נגד קורונה. הם רוצים לנסוע לחו"ל כשיתאפשר, הם רוצים להשתתף באירועי ספורט. לאחר שביהמ"ש מינה אפוטרופוס לדין ששמע את עמדתם והציג אותה בפניו, הנשיאה של בימ"ש השלום בחיפה, שופטת אייזנברג, אישרה את הבקשה של הילדים והם התחסנו כבר בחיסון הראשון"

מאור צור: "מה משקל האמירה של הילדים אל מול ההתנגדות של האבא?"

עו"ד גרינשטיין: "חלק ניכר מפסק הדין מסביר למה דווקא העמדה של הילדים היא החשובה. עם כל הכבוד אלה ילדים נבונים בני 15 שמגיע להם להביע את עמדתם. אין סיבה להגיד להם לא"

מאור צור: "אין פה שום נימוק של ניכור הורי?"

עו"ד גרינשטיין: "לא היה שום נימוק אידאולוגי, יתרה מכך, האבא עצמו היה בין הראשונים להתחסן כשהתאפשר. זאת אומרת שאין לו התנגדות עקרונית לחיסונים. הוא נימק את ההתנגדות בכך שאין דחיפות. הוא ביקש לחכות כמה חודשים לבדוק מה מצב הקורונה, הוא שמע איזה ראיון של פרופ' בטלוויזיה שאמר שאין דחיפות להתחסן ושאולי יש חשש למחלה. ועל זה הוא התבסס, הוא אמר "שמעתי את הפרופסור, אני רוצה להמתין"

ברהנו טגניה: "עוד פעם התקשורת עושה צרות"

מאור צור: "אני רוצה לדבר איתך רגע על תופעת ניכור הורי. כשהורים משתמשים בילדים כדי לנגח את האקס. מרגישים את זה?"

עו"ד גרינשטיין: "ניכור הורי פחות רלוונטי לסוגייה שלנו אבל בוודאי יש הורים שעושים שימוש בילדים כמעין קלף או להפעיל לחץ על האמא, או לעשות דברים שהם מבקשים, לצערי אנחנו נתקלים בזה לא פעם וזה כואב וקשה. גם אם אתם מתגרשים ויש מחלקות בינכם – תמיד תשימו את הילדים בצד"

מאור צור: "תמיד אומרים שעורכי הדין דווקא מלבים את היריבות בין הגרושים"

"אני לא אומר שאין כאלה, אני לא חושב שרוב עורכי הדין פועלים בטקטיקות האלה. והמדינה עשתה דבר נוסף. מכוון שהיא אמרה שעורכי דין לגירושים מתסיסים היא הערימה עוד קושי על אנשים להתגרש והקימה את יחידת הסיוע, שצריך להגיש בקשה ליישוב סכסוך לפני שאפשר להגיש תביעות. התוצאה הייתה שתביעות הגירושין ירדו? התשובה היא לא. אני לא חושב שעורכי הדין גורמים לסכסוכים, יש הורים שהרבה פעמים עורכי הדין נגררים אחריהם"

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות