כלכלה

שוד החילונים של שופרסל: מה יעשו העצלנים והשבעים?

סניף שופרסל. אפליה באונליין

מכירים את ההרגשה הזאת שאתם יודעים שחברה עשירה ומנופחת דופקת אתכם, וזה גם מתברר כנכון? אז יש כאלה שיעדיפו לשבת ולהמשיך להתלונן ויש כאלה שיעשו מעשה. בטח כשיש מה לעשות.

אז החברה העשירה היא שופרסל, קמעונאית המזון הגדולה בישראל, והרשתות החברתיות סוערות כבר יומיים בעקבות תחקיר של "תכנית חיסכון" ברשת 13, שהוכיח כי היא דורשת בחנות האונליין שלה מחירים שגבוהים בעשרות אחוזים, לפעמים אפילו 100% יותר מאשר בחנות האונליין המקבילה שלה "שופרסל ישיר מהדרין", המיועדת לציבור החרדי.

הבדיקה של "תכנית חיסכון", שכללה אלפי מוצרים זהים שנמכרים בשתי החנויות, גילתה פערים מקוממים. רק לדוגמא סטייק סלומון קפוא, שנמכר בחנות המהדרין ב-39.90 ₪, בשעה שלקוחות בחנות החילונית נדרשים לשלם עליו לא פחות מ-64.90. פער חזירי של למעלה מ-60%. 25 שקלים נוספים ששופרסל גובה מהפראיירים החילוניים ומוותרת עליהם לקבוצת הרכישה החזקה בישראל. ואל תדאגו, סביר להניח ששופרסל לא מוכרת את המוצר בחנות המהדרין במחירי הפסד.

מבדיקת תכנית חיסכון עולה שב-320 מוצרים שנבדקו הפער במחירים הוא למעלה מ-20% ואילו ב-1,500 נספים הפער גבוה מ-10%. המשמעות היא שבכל קנייה ברשת (שלא המוצרים שיש בה), צפוי הלקוח לחסוך לעצמו כ-15-20% בממוצע. וכשמדובר בסל של מאות שקלים, החיסכון יכול להיות משמעותי. גולשים בעלי משפחות שעשו את החישוב, גילו כי אילו היו מעבירים את הקניות שלהם לחנות המהדרין, הם היו חוסכים למעלה מ-10,000 שקלים בשנה.

אז מה עושים? פשוט מאוד – עוברים רשת. אבל את זה היו אמורים הקונים להבין עוד לפני התחקיר של תכנית חיסכון, אלא שהנוחות, כנראה יותר חשובה להם.

השאלה אם מזמיני האונליין בכלל רגישים לתופעה או פשוט עצלניםאמידים מדי, ולא שמים לב לכמה הם באמת משלמים. ברשת יש אופציות זולות בהרבה משופרסל, ועכשיו גם החברה עצמה מספקת לכם שירות שיכול לחסוך לכם אלפי שקלים בשנה. אז במקום להמשיך להידפק, למה לא לדפוק אותה חזרה?

את מי שעדיין רוכש שם אין דרך אחרת להגדיר חוץ מאשר פראייר, עצלן או כזה שלא באמת אכפת לו מהכסף הזה. ולפי הדו"חות של שופרסל, המדינה כנראה מלאה בכאלה.

ואם אתם לא כאלו וכאלו, פשוט תכתבו "ישיר מהדרין בגוגל" ומשם הדרך לחיסכון תהיה קלה ופשוטה.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות