טכנולוגיה, כלכלה

רטווטו מהר: מדוע קרסה המניה של טוויטר ב-10%?

טוויטר, אילוסטרציה טוויטר, אילוסטרציה

המניה של טוויטר ידעה אתמול את אחד מימיה החשוכים וקרסה ב-10.78% שהן 6.6 נק'. המניה של הצייצן פתחה את אתמול עם שווי של 60 נק' וסיימה אותו על 54.81. ואם מסתכלים בפרספקטיבה של שבוע, זו נפילה יותר דרמטית – מניית טוויטר היתה שווה יותר מ-66 נק' ב-19 באוקטובר, יותר מ-11 נק' (קרוב ל-19%). טוויטר רשמה הפסדים שישה ימים ברציפות, משהו שלא קרה חודשיים.

אז מה קרה? המשקיעים פשוט נפטרו בסיטונות ממניות טוויטר, זאת לאחר שטוויטר דיווחה במפתיעה שלשום בלילה על הפסדים כבדים ברבעון השלישי של 2021, וזאת בזמן שהמשקיעים ציפו לשורת רווח – כמו מרבית התאגידים, לרבות פייסבוק וגוגל, שרושמים רווחים עצומים.

הציפיות של האנליסטים חזו כי טוויטר תרוויח ברבעון השלישי של השנה (יולי-ספטמבר) לפחות 0.15% עבור מכירות בגובה 1.28 מיליארד דולר. במקום רווח, טוויטר דיווחה על הפסד של 54 סנט למניה.

הסיבה המרכזית להפסדים של טוויטר הם הסדר של תביעת ענק של מחזיק מניות של החברה בעקבותיו נאלצה ענקית הטכנולוגיה נאלצה לשלם 766 מיליון דולר. כבר בחודש שעבר טוויטר דיווחה כי תשלם 809.5 מיליון דולר במסגרת פשרה בתביעת ייצוגית שטענה כי החברה הוליכה שולל משקיעים לגבי כמות הגדילה של המשתמשים שלה וכמה משתמשים יצרו אינטראקציות בפלאטפורמה שלה.

בשל התביעה הייצוגית וההסדר, טוויטר דיווחה ביום שלישי בלילה על הפסדים של 536.8 מיליון דולר לרבעון (67 סנט למניה), זאת בניגוד לרבעון השלישי בשנה שעברה (2020), כאשר טוויטר דיווחה על רווח של 28.7% (4 סנט למניה).

https://twitter.com/disclosetv/status/1453119102826975238

מקור מרכזי לדאגה עבור משקיעים היא שינויים במדיניות הפרטיות של מערכת ההפעלה של אפל, שפגעה בענקיות טכנולוגיה נוספות כמו סנאפ. בטוויטר שהמטה שלה יושב בעמק הסיליקון בסן פרנסיסקו, טענו כי מוקדם להעריך את השלכות השינויים וכי ההשפעות על רווחי הרבעון השלישי היו נמוכים מהמצופה.

בנוסף לכך תזרים המזומנים של החברה היה שלילי אף הוא – מינוס 20 מיליון דולר, בנימוק של "השקעות בתשתיות במרכז הדאטא שנועד לתמוך בצמיחת החברה וחדשנות המוצר".

לא צריך לדאוג לטוויטר

האם יש סיבה לדאגה לחובבי טוויטר? עדיין לא. לולא אותו סכום שטוויטר נאלצה לשלם בגין אותו הסדר, הרווחים של ענקית הטכנולוגיה היו גדולים יותר מברבעון המקביל אשתקד. אז אתם לא צריכים לדאוג לעתיד הרשת החברתית כי ההכנסות בכל זאת זינקו ברבעון השלישי בזכות המכירות ברחבי העולם. רווחי החברה רשמו טיפוס של 37% מ-936 מיליון דולר ל-1.28 מיליארד דולר, עליה שמשקפת את תחזיות האנליסטים.

מנכ"ל טוויטר, ג'ק דורסי, סיפר כי ברבעון השלישי של 2021 היו לרשת 211 מיליון משתמשים יומיים פעילים בממוצע, עליה של 13% ביחס לשנה שעברה וגבוה יותר מ-11% מהעלייה שנרשמה ברבעון השני של השנה. ואכן בכירי החברה מדברים על "עוצמת טוויטר בכל המוצרים והגאוגרפיות".

הנהלת טוויטר חוזה רווחים ברבעון הרביעי והאחרון של השנה שינוע באזור ה-1.5-1.6 מיליארד דולר, עם צפי לרווח תפעולי באזור 130-180 מיליון דולר. נמתין בסבלנות ונראה. בכל מקרה, מותר לתהות – אם ככה נראית צמיחה, מהי בדיוק שווה? האם כל התצהירים של הבוסים של טוויטר משקפים נאמנה את המציאות או נועדו להרגיע את המשקיעים שהפסידו כסף ברבעון השלישי?

בכל מקרה כדאי לעקוב בתקופה הקרובה אחרי ביצועי מניית טוויטר.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות