כלכלה

הצבא המוסרי בעולם, החיילים המפונקים במזה"ת

עמוד גיוס ההמונים של צוות דובדבן, שהוסר בינתיים

פעם צה"ל היה הצבא המוסרי בעולם, אנחנו גם לא שוכחים שיש לנו את הצבא הכי חזק במזרח התיכון, אבל מסתבר שעם השנים הוא גם מטפס במעלה הטבלה של הצבא עם החיילים המפונקים בעולם. ואין מדובר פה בג'ובניקים מהקריה שמחפשים עוד איזה פינוק אלא בלוחמים מיחידה מובחרת, שבגיבוי התקשורת ניסו לדאוג לעצמם לציוד "שצה"ל לא מספק".

רגע לפני ערב החג השני צייץ הפרשן הצבאי של ידיעות אחרונות, יוסי יהושוע, נגד צה"ל, וצירף צילום מסך של צוות ביחידת דובדבן, "שנאלץ" לגייס כסף דרך אתר של גיוס המונים כדי "להשלים ציוד". "העובדה שלוחמים בידיעה כזאת צריכים סיוע כספי היא בושה גדולה לכולנו", קונן יהושוע, "כמו העובדה שלא העלו להם שכר".

אלא שכבר מהתגובות הראשונות להן זכה הציוץ של יהושוע, ניתן היה להבין שהעסק פה קצת יותר מורכב, וציוץ שכביכול היה אמור לקדם את היוזמה של החיילים תוך הטחת רפש בצבא, התהפך עליהם ועליו די מהר.

גולשים שחקרו מעט יותר מהפרשן הצבאי של ידיעות גילו כי לא מדובר בציוד בסיסי של לחימה או פעילות שוטפת אלא באקסטרות, כמו נעלי הרים, שעונים מיוחדים, אולרי לדרמן ושלל ציוד משלים ומפנק שספק אם צה"ל באמת צריך לספק לכל חייל לוחם, בכיר ככל שיהיה.

יהושוע לא טרח לרחם על החיילים, לא מחק את הציוץ והתגובות המשיכו לזרום. החל מביקורת על הפינוק של לוחמי הצוות, דרך תזכורות על מה מקבלים החיילים כיום לעומת העבר, ועד ביקורת על החפיפניקיות של העיתונאי, שלא טרח לבדוק את הפרטים ומיהר לזעוק זעקת פייק ניוז קלאסית (גם אם העובדות בבסיס היו נכונות).

אם ליהושוע באמת היה אכפת מהכשלים בצבא, הוא היה מפנה אצבע לכיוון הפנסיה התקציבית המוגזמת ומענק הרמטכ"ל המיותר, שגוזל מאוצר המדינה יותר ממיליארד שקלים כל שנה. בכף הזה אפשר היה לקנות לחבר'ה מצוות 217 גם מעילי North Face גם נעלי הרים משודרגות ואפילו היה נשאר עודף ליום תרבות. אבל לא – יותר חשוב שסגני אלופים יפרשו בגיל 48 עם פנסיה של 13 אלף שקלים בחודש  .

להבדיל מיהושוע, החבר'ה מדובדבן הבינו את הטעות שעשו. הבוקר (ד'), אחרי החג, כבר לא ניתן היה למצוא את הקמפיין שלהם שעלה באתר Give Back. כרגיל, יסתדרו עם מה שיש.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות