כלכלה

מה קורה כשסיני וקיבוצניק נלחמים על חלב?

משאית של תנובה משאית של תנובה. המאבק יצא מכלל שליטה

האווירה בחברת תנובה ממשיכה להיות עכורה. המאבק בין בעלת השליטה בה, ברייטפוד הסינית, לשותף המיעוט, ארגוני הקניות של הקיבוצים, מגיע לפסים שבעיקר מביכים את יצרנית המזון הגדולה בישראל, שמעסיקה למעלה מ-6,000 עובדים.

הסכסוך בין בעלי המניות נמשך כבר זמן רב, אך לאחרונה עלה על פסים הרבה יותר מכוערים ופומביים, שאולי לא מאיימים על הרווח של מונופול החלב אך בהחלט פוגעים קשה בתדמיתו.

הסכסוך בבסיסו נסוב סביב הרצון להנפיק את החברה. הקיבוצים מעוניינים לממש את כל אחזקותיהם ולצאת מהעסק, אך בברייטפוד ביקשו שהקיבוצים ימכרו רק חלק קטן מהן, בהתאם למה שתכננה החברה הסינית למכור.

עוד מתלוננת, עוד בכיר שהטריד ושרד

הסכמות לא הושגו, אך אחרי חודשים שבהן העניינים היו רחוקים מהכותרות, בחודש האחרון הכל התפוצץ. החשיפה של גולן חזני בכלכליסט על יחסי המרות לכאורה בין המנכ"ל חיים גבריאלי לעובדת אחרת (השניים כמובן מכחישים), היתה פצצה מדויקת של הקיבוצניקים נגד הסינים והמנכ"ל שבו הם תומכים. אנשי ברייטפוד סיפקו לגבריאלי גיבוי מלא וטענו כי אנשי הקיבוצים תמכו במתלונן ואף ליוו אותו במהלך הגשת התלונה. ושכל הסיפור אינו ענייני ומהווה חלק מהמלחמה הגדולה.

אם חשבתם שזה הספיק, הבוקר שוב "דלפה" ידיעה. סיפור ישן, מ-2019, אבל מה זה משנה אם הוא מחזק את הנראטיב. לפי הפרסום בדה מרקר עובדת בחברה הוטרדה מינית על ידי בכיר, התלוננה לאחר שפוטרה, אבל הבכיר נותר לעבוד בתנובה עד היום.

מתנובה נמסר בתגובה כי האירוע התרחש ב-2017 ונבדק וטופל בתוך החברה ואף ננקטו אמצעים נגד הבכיר. עם זאת, כשאתה יודע שבכיר הטריד בעבר מישהי ויצא מזה בזול, מה הבעיה לנצל קצת יחסי מרות כדי להינות.

סגן היו"ר עם מאבטח, עובדת התלוננה במשטרה

ובלי שום קשר, מאבטחים ותלונות במשטרה הפכו לחלק מסדר היום של בכירים בחברה. למשל אותה עובדת, שמכחישה את הנטען כי גבריאלי ניצל את יחסי המרות שלו עמה, כבר הגישה תלונה במשטרה וטענה כי החברה מתנכלת לה. עוד היא טוענת כי נפלה קורבן למאבקי הכח בין בעלי המניות, ושגם לפי דוח הבדיקה הפנימי נמצא כי לא היתה הטרדה מינית. עורכת דינה אף איימה להגיש תביעה נגד תנובה אם לא יפסיק השימוש בה במאבקי הכוחות.

ואם מאבקי כוחות איך אפשר בלי מאבטחים. הבוקר פורסם ב"כלכליסט" כי סגן יו"ר החברה, גיא רוזן, שהוא למעשה נציגם של הקיבוצים בהנהלה, הגיע למשרדי החברה כשהוא מלווה במאבטח. לעובדים בחברה שתהו באוזניו על הצורך במאבטח, הוא אמר שהוא חושש מהתנכלויות.

זהירות מוגזמת? פרובוקציה מתוכננת? עם מה שהולך בימים האלו בחברה ששולטת בשוק מוצרי החלב בישראל, כבר שום דבר לא ברור מעליו.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות