כלכלה

הרוכב הישראלי מציג – שיא אולימפי חדש בתירוצים

רוכב הסוסים דניאל ולוק, הסוס אמסטרדם 27 ולוחם הסומו האימתני

את שיא המדליות לאולימפיאדה אחת הנבחרת הישראלית לטוקיו כבר שברה. אבל עושה רושם שדווקא המשחקים האולימפיים המוזרים האלו, בחסות הקורונה, מספקים לספורטאינו הזדמנות לשבור גם כמה שיאים שליליים, וכאלה שכבר הועמד להם רף גבוה בעבר.

לאורך השנים, המשלחות של ישראל לאולימפיאדה סיפקו לא מעט פארסות, ובעיקר תגובות הזויות וקורעות לאחר מכן. החל מהאתלט דונלד סנפורד החביב שהעפיל לחצי גמר ה-400 מ' בלונדון 2012, אבל שכח את נעליו ובהמשך טען שגנבו לו אותן, ועד השחיינית ורד בורכובסקי שקפצה למים ללא משקפת כי "היא נקרעה רגע לפני הזינוק".

אלא שעושה רושם ש-2020 מתעלה על כולן גם כאן. זה התחיל עם אירוע הביזאר של נבחרת הבייסבול האמריקנו-ישראלית ששברה מיטה כך סתם, והציגה בפעם הראשונה את המשלחת באור שלילי. אבל השיא של ה"למה מגיע לנו כל הטוב הזה", הגיע אתמול (ג') במוקדמות של תחרויות הקפיצה לסוסים, עם המשתתף הישראלי טדי ולוק, אשר סיים אתמול במקום ה-42 ולא הצליח לעלות לגמר.

"זה נראה קצת מפחיד"

אלא שכאן נגמר הקטע הרגיל והתחיל הביזאר. בראיון לרשת NBC הסביר ולוק בן ה-23 שרק לאחרונה סיים את לימודי באוניברסיטת ייל, שהסיבה לאי העפלתו לגמר היתה הפחד של סוסו מפסל של לוחם סומו שהוצב לצד המסלול. כן, תעצרו רגע. זה שיא חדש בתירוציאדה של משלחותינו, אפילו יותר מהטענה של המתאבקת אילנה קרטיש בריו 2016, שאמרה כי המתחרה שלה מרחה על גופה שמן כדי שאי אפשר יהיה לאחוז בה.

אחת הטענות הכי נפוצות המתלוות לכשלונות בעולם קפיצות הסוסים היא הרעש של הקהל שמפריע לסוס או סוסה, אבל במקרה של אמסטרדם 27, סוסו של ולוק, לא היתה בעיה כזאת מפני שהתחרויות נערכות ללא קהל ובדממה מוחלטת. "זה נראה כמו בן אדם וקצת מפחיד", אמר ולוק בראיון, "כשהסוסים עומדים לקפוץ הם לא רוצים לראות לידם בחור שנראה כאילו הוא מוכן להילחם בהם".

הטענה של ולוק קיבלה חיזוק מכיוון מפתיע, עמיתו הבריטי הארי צ'ארלס, שהעפיל לגמר עם תוצאה מושלמת, שטען גם כן ש"ראיתי שארבעה או חמישה סוסים נבהלו". רוכב בריטי אחר, סקוט בראש, הגיב בביטול על הטענות ואמר ש"אתה יודע שזה הולך להיות דקורטיבי וזה יפה. זה פנטסטי וזה מה שעושה את התחרות".

איך הגעתי לכאן בכלל?

אבל הסיפור היותר מצחיק הוא שולוק כלל לא היה אמור להיות בטוקיו. את הכרטיס לשם לקח רוכב אחר, דניאל בלומן שמו, אבל בסוף הוא נאלץ לוותר על החוויה האולימפית אחרי ש… סוסתו לא קיבלה אזרחות ישראלית.

ולחשוב שהם מענקים מהוועד האולימפי על זה.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות