כלכלה

"רשע" ו"מרעיב ילדים", ליברמן התחיל לעבוד

אביגדור ליברמן שר האוצר אביגדור ליברמן

עם איסמעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס, פחות הלך לאביגדור ליברמן והתחייבותו כשר ביטחון לחסל את אחד מראשי החמאס תוך 48 שעות הפכה לאימרה סמלית של מילים ריקות מתוכן. אבל אולי כעת בתור שר אוצר ליברמן יצליח יותר במאבקו מול משה גפני ויעקב ליצמן.

ליברמן התחיל לעבוד בתפקידו החדש והחליט לבטל את סבסוד מעונות היום לילדי אברכים. היום (רביעי) החליט שר האוצר כי החל משנת הלימודים הקרובה (תשפ"ב), הורים שהם תלמידי ישיבה שאינם עובדים לא יהיו זכאים יותר לסבסוד מעונות יום מפוקחים לגילאים 0-3. תנאי נוסף לקבלת הסבסוד הוא ששני בני הזוג עובדים בחצי משרה של 24 שעות שבועיות לפחות כאשר עד עתה רק האם היתה מחויבת בכך כשהאב יכול ללמוד תורה.

לפי ההחלטה החדשה רק הורה שמוכוון לשוק התעסוקה יוכל לקבל סבסוד למעונות יום – מדובר בתנאי שבעצם מחריג את האברכים לומדי הישיבות שנהנו כמובן מסבסוד תחת הממשלות הקודמות שהורכבו גם ממפלגות חרדיות שדאגו למגזרם.

המשמעות הישירה היא שהחל מ-1 בספטמבר כ-18 אלף אברכים לא יזכו לסבסוד המדובר. זהו הצעד הבולט הראשון של ליברמן כשר אוצר נגד הציבור החרדי הובילה לתגובה חריפה של ח"כ משה גפני, יו"ר 'יהדות התורה', שכינה את ליברמן 'רשע' יותר מפעם אחת: "הקריטריון שקבע ליברמן הרשע ימנע מאישה עובדת שבעלה לומד תורה את הסבסוד לילד במעון ויפגע פגיעה כלכלית קשה במשפחות אלו". גפני גם עקץ את ראש הממשלה: "אנחנו ממתינים לבנט שאמר שלא ייתן לפגוע בציבור החרדי והפגיעה הראשונה והקשה שנחתמה על ידי ליברמן הרשע מגיעה לעולם נגד הציבור החרדי, הנשים העובדות ולומדי התורה".

https://twitter.com/ronitlev12/status/1412722003736420352

גם ח"כים חרדים נוספים תקפו את החלטת ליברמן וביניהם ח"כ יעקב ליצמן שאמר: "ליברמן מיישם בפועל את מדיניות "פן ירבה" של ממשלת הזדון. בנט, שקד וסער שותפים מלאים לרדיפת המשפחות החרדיות". ח"כ ישראל אייכלר טען: "ליברמן רוצה להרעיב ילדים. האשמה רובצת על רה"מ והשותפים לממשלה. הם ייזכרו לדראון כלוחמי צבא ההתנגדות ללומדי התורה ולמשפחות החרדיות."

ליברמן הסביר את החלטתו כשאמר: "ההחלטה שאני מביא היום היא צעד חשוב מאוד שמשנה את סדרי העדיפויות במדינה ושמה בראש את אלו שעובדים ומשלמים מיסים. המנגנון הנוכחי פוגע בהורים עובדים ומתעדף את אלו שאינם – ולכן השינוי מתבקש". ליברמן סיכם: "אמשיך להוביל מהלכים שיבטלו תמריצים שליליים להשתלבות בשוק העבודה".

 

לא תיפתח חקירה פלילית על דברי ליברמן נגד החרדים

בתוך כך פרקליט המדינה עו"ד עמית איסמן הודיע כי לא תיפתח חקירה פלילית נגד ליברמן על כך שקרא לסחוב את החרדים במריצה לפני מספר חודשים ערב הבחירות בתכנית של אופירה וברקו בערוץ 12.

תנועת 'בצלמו', ארגון זכויות אדם, הגיש בעקבות הדברים תלונה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה להעמיד את ליברמן לדין פלילי בעבירות של הסתה לגזענות ולאלימות מתוך טענה כי הכפיש ופגע בזכויות אדם של הציבור החרדי.

לטענת פרלקיט המדינה איסמן "אין ספק שהדברים שליברמן אמר הינם מקוממים ואף פוגעניים וחמורים, יחד עם זאת ההליך שאמור לברר את הדבר הינו ההליך הציבורי ולא הפלילי". איסמן טען כי אמנם דברי ליברמן מכילים שנאה ותיעוב אבל אין בהם מספיק לכדי הסתה לאלימות. לגבי הטענות להסתה לגזענות טען פרקליט המדינה שהציבור החרדי אינו מוגדר כגזע כפי שנקבע מספר פעמים בעבר, דוגמת פרשת ראש עיריית טבריה לשעבר רון קובי שהתבטא נגד חרדים.

שי גליק, מנכ"ל תנועת 'בצלמו', הגיב: "שוב מתברר שמי שפוגע בציבור הערבי נפסל מלרוץ לכנסת נחקר ביחידת להב 443 ומועמד לדין פלילי, בעוד מי שפוגע בציבור החרדי יוצא אפילו ללא חקירה משטרתית פשוטה". עוד הוסיף גליק: "מדובר בהתבטאות שבכל מדינה אחרת בעולם מי שאומר אותה היה מועמד לדין על פשע שנאה ואנטישמיות. לצערנו בישראל מותר להגיד ולכתוב כל דבר נגד הציבור החרדי בטענה המקוממת שאין גזענות ופשעי שנאה מול הציבור החרדי. נפעל בקרוב להעברת החוק שאוסר כל גילוי שנאה גם כלפי הציבור החרדי .גם לציבור החרדי מגיעות זכויות אדם.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות