כלכלה

מי יקבל את הכסף של מיליארדר הביטקוין הרומני?

מיליארדר הביטקווין הרומני, מירצ'ה פופסקו. מוות מסתורי באוקיינוס

מירצ'ה פופסקו טבע למוות בשבוע שעבר במהלך חופשה בקוסטה ריקה בגיל 41 בלבד והותיר אחריו ביטקוין בשווי מוערך של כשני מיליארד דולר. פופסקו נחשב בשלב מסוים לאחד האנשים הפרטיים שמחזיקים בנתח המניות הכי גדול בעולם של ביטקוין. יש הטוענים כי ההון שצבר פופסקו הרומני בביטקוין עשוי להיעלם וללכת לאיבוד לנצח.

בעיתונות של קוסטה ריקה דווח כי פופסקו יצא לשחיית בוקר בים מחוץ פלאיה הרמוסה (בתרגום מילולי 'חוף יפה'), נסחף עם הזרם והסחף החזקים ומת במקום. שלוש נשים שהיו מקורבות אל פופסקו אישרו את הדברים ואת מותו, אם כי היו גם אנשים שפקפקו בדבר מותו וסרבו להאמין כי אכן מת.

האתר של פופסקו לא עודכן מאז 23 ביוני, היום בו דווח על מותו. פופסקו היה דמות שנויה במחלוקת שבכמה אירועים מתועדים בחייו הפגין בריונות וסקסיזם. לפי אתר הנאסדק היו בבעלותו עשרות אלפי ביטקוינים ויש אף שהעריכו כי הוא מחזיק כמות גדולה יותר של מטבע הקריפטו. ההערכות הנמוכות ביותר מדברות על כך שפופסקו החזיק קרוב ל-2 מיליארד דולר בביטקוין, נכון לחדוש אפריל בו המטבע הדיגיטלי זינק לשווי השיא שלו. לאחר הירידה החדה בשווי מניות ביטקוין כיום אותה כמות מניות שווה רק כמחצית – מיליארד יורו בלבד.

השאלה המרכזית שמעסיקה כעת את מקורביו של פופסקו ואת התקשורת והציבור שמושקע או סתם מעוניין בביטקוין, ועדיין אין עליה תשובות ברורות, היא למי אם בכלל יש גישה לנכסים הדיגיטליים של המת. רבים בעולם הקריפטו נושאים עיניהם לפרשה הזו ומעלים ספקולציות שונות, רובם סבורים כי ההון שהותיר אחריו פופסקו עלול כולו ללכת לאיבוד.

אלכסנדר מארדר, אנאליסט וחוקר בחברת קריפטו בשם 'בריפינג', טען בטוויטר כי מטבעות הביטקוין של פופסקו אבדו לנצח, יחד עם הון הביטקוין של ג'ון מקאפי, חלוץ תוכנת האנטיוירוס שתלה עצמו בכלא הספרדי בשבוע שעבר (לינק) ובעצמו החזיק הון גדול בביטקוין. אנתוני פופליאנו, מייס חברת השקעות שמתעסקת במטבות קריפטו, צייץ כי האובדן של אחזקות פופסקו עשוי להועיל למחזיקים אחרים בביטקוין, ציוץ שהוא מחק אחרי שהבין את חוסר הרגישות.

בכל אופן רבים בעולם המטבעות הדיגיטליים עשו כבוד בהספדים לפופסקו שנחשב לחלוץ בעולם הביטקוין ואחד הראשונים שאימצו אותו. חלק הכירו אותו כ"אבא של רעלנות ביטקוין". כבר ב-2012 פופסקו הקים חברה בשם MPEX  לסחר מאובטח בביטקוין.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות