מדיה

מדוע בריטניה אסרה שידור פרסומת לגבינה?

פרסומת לגבינה שנפסלה לשידור צילום מתוך הפרסומת לגבינת דיירילאה של חברת מונדלז שהרגולטור הבריטי הורה להוריד

 מתי בפעם האחרונה שמעתם על רגולטור שמצנזר פרסומת? הדבר הזה התרחש אתמול בבריטניה, כאשר הרגולטור הבריטי פסל לשידור פרסומת שמראה ילדה אוכלת גבינה בעודה תלויה הפוך על משקוף של שער כדורגל מתוך טענה שהפרסומת עלולה לעודד התנהגות שעשויה להוביל לחנק.

הפרסומת היא לגבינת דייריליאה ששייכית לענקית המזון "מונדלז" והיא הוצגה בשירותי הווידאו לפי דרישה החל מאוגוסט 2021. בסרטון הפרסומת נראות שתי ילדות בנות 6 ו-8 שנתלות הפוכות על משקוף השער ומשוחחות ביניהן לאן המזון הולך ומתעכל כשאתה תלוי הפוך, כאשר אז אחת הילדות אוכלת חתיכה מהגבינה.

הרשות לתקנות הפרסום הבריטית הסבירה כי ילדים עשויים לחקות את הילדות, כאשר אדם אחד התלונן כי קרובת משפחה שלו בגיל 3 אכלה כשהיא תלויה הפוך אחרי שצפתה בפרסומת.

מונדלז טוענת כי הפרסומת מיועדת להורים ועובדה שהיא הוצגה רק על גבי תכנים שמיועדים למבוגרים. בנוסף אומרים בענקית המזון כי הילדים שנתלו בסרטון היו די קרובות לקרקע כדי להיות בטוחות מפני נפילה קטלנית, כאשר במקביל רואים ברקע בסרטון הפרסומת אנשים מבוגרים המשגיחים עליהן. טיעונים אלה לא הספיקו לשכנע את הרשות לתקנות הפרסום ASA של בריטניה שפסקה שטיעונים אלה אינם גורמים מספיקים כדי להפחית את הסיכון לפגיעה בילדים.

הפרסומת הוסרה, כתבות בנושא מתפרסמות בכל העולם וכך כולם יצאו מורווחים מהסיפור: הרשות לתקנים ששמרה על תדמיתה כשומרת על בריאות הציבור והצעירים בפרט ועוד יותר ממנה – המרוויחה הגדולה היא מונדלז שייצרה פרסומת שערורייתית שהגיעה לכותרות, ועובדה – כמה מכם שמעתם על החברה וגבינת דיירליאה לפני האייטם הזה? וגם הצופים הרוויחו בגדול כשנחסכה מהם עוד פרסומת אידיוטית.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות