מדיה

הוועדה המליצה לקובלנץ ועומר: טיפול זוגי או פרידה

אלדד קובלנץ אלדד קובלנץ, מנכ"ל תאגיד השידור הציבורי

הוועדה לבחינת הטענות על הטרדות מיניות ויחסי העבודה הבעייתים בתאגיד “כאן”, כפי שנחשפו בתחקיר עיתון “הארץ” לפני מספר חודשים, הגישה אמש (ב') את מסקנותיה למועצת התאגיד.

בראש הוועדה עמדה שופטת בית המשפט העליון בדימוס אילה פרוקצ’יה, ולצדה פרקליט המדינה לשעבר משה לדור והעיתונאית, העורכת והסופרת כרמית גיא, מבכירות רשות השידור לשעבר. הדו"ח בחן את הדברים שפורסמו בהארץ ושמעו את תלונותיהם של כ-130 עובדי התאגיד, כמו גם גורמים חיצוניים.

לצד הבחינה, הגישה הוועדה גם מסקנות וצעדים אופרטיביים על מנת לשפר את התרבות הארגונית ויחסי העבודה בתאגיד.

משבר ביחסי עבודה

לצד המקצועיות הרבה שהצליח להשיג התאגיד במישור התקשורתי, ביחסי העבודה ישנם ליקויים רבים, כאשר האחריות נופלת על אלדד קובלנץ, מתוקף תפקידו כמנכ"ל התאגיד.

"מניתוח מכלול הסוגיות הנוגעות להיבט יחסי העבודה בתאגיד, סבורה הוועדה כי המנהל הכללי לא עמד בחובתו לדאוג לסביבת עבודה תקינה בתאגיד. הטעם העיקרי לכך נעוץ בעובדה כי בעוד שמדיניות ההנהלה הדגישה הדגשת-יתר, ובצדק, את הגשמת יעד המצוינות, היא לא הקדישה תשומת לב מספקת ליחסי העבודה, אף שהכתובת היתה על הקיר", נכתב בדו"ח. הוועדה מציינת כי על פי עדויות ישנם שיקולים לא עניינים בגיוס ופיטור של עובדים, לצד תחלופה גבוהה של עובדים ותנאי שכר ירודים.

הוועדה ממליצה על יצירת הסכם קיבוצי במקום העבודה, תוך בקרה על הליך פיטורין. יש לגבש קוד אתי, לבצע הדרכות למנהלים ולעובדים בתחום תרבות ארגונית, ולתת משובים.

כמו כן, הוועדה ממליצה כי בתוך פרק זמן של חצי שנה ישפר קובלנץ את הארגון ברמה הבינאישית והארגונית, באם לא יעשה זאת, המועצה תוכל לפעול לפי סעיף בחוק התאגיד להעביר אותו מתפקידו.

מתחים בין קובלנץ לעומר

מסקנות הוועדה קובעות בצורה חד משמעית כי בתאגיד קיימת תרבות ארגונית לקויה, שמקורה במערכת היחסים המתוחה בין ההנהלה לבין המועצה. מקור המתח הוא המחלוקת על סמכויות ואי אמון מוסרי ובין אישי בין יו"ר המועצה, גיל עומר, לבין המנכ"ל קובלנץ. הוועדה ממליצה כי השניים יעברו תהליך של גישור על מנת לפתור את המחלוקות.

כמו כן, ממליצה הוועדה למנות משנה למנכ"ל על מנת לייצר חלוקה סבירה של הנטל והאחריות. "המשנה למנכ"ל", מצויין בדו"ח, "יוכל להתמסר באופן ממוקד יותר לנושא יחסי העבודה בתאגיד, שעד כה לא היו במוקד תשומת הלב של ההנהלה".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות