מדיה

ברכילות לא מתפשרים: כשוואלה אמרו לא לנתניהו

ניר חפץ עד המדינה ניר חפץ

תיק 4,000 הוא מחזה מרהיב של כיצד כלי תקשורת מתמסר לטובת פוליטיקאי. האם היה שם שוחד והאם באמת מדובר במשהו חריג שלא קיים במקומות אחרים בצורות אחרות – את זה יקבעו לבסוף השופטים, אך לצד עדויות רבות וברורות על התערבות של רה"מ נתניהו ומשפחתו בסיקור באתר, אנו מקבלים גם דוגמאות להתנהלות קצת אחרת.

עד כה, בעדויותיהם של אילן ישועה וניר חפץ נתקלנו בהרבה מאוד טענות על סיפורים שהורדו במורד האתר כי לא התאימו לנתניהו ומקורביו או קיבלו בו בולטות מסיבות הפוכות. אלא שכשזה הגיע לרכילות מרושעת כלפי יאיר נתניהו, בוואלה דווקא גילו נוקשות, כך חשף היום עד המדינה חפץ, ביומה ה-12 של חקירתו והשמיני בחקירה הנגדית.

הסיפור הוא ידיעה כביכול על נטייתו המינית של נתניהו, שאותה הגדיר חפץ כ"לא נכונה, מידיעה", שפורסמה הן בוואלה ברנז'ה והן בקפה דה מרקר ובידיעות אחרונות. חפץ תיאר היום מעל דוכן העדים את השתלשלות הסיפור, ואיך דווקא סמי פרץ, עורך המרקר דאז, ונוני מוזס היו הרבה יותר גמישים ומשתפי פעולה מאשר וואלה עצמו.

דה מרקר מסירים

בועז בן צור, פרקליטו של נתניהו פתח וסיפר לחפץ ש"ההקשר", לשאלות הבאות שלו הוא "פרסום על יאיר נתניהו בוואלה, דה מרקר וידיעות אחרונות. אתה זוכר?".

חפץ: כן ואשמח להתרענן

בן צור: 2015, יאיר נתניהו בן 23-24, יש שמועות לא מבוססות לגבי נטיות מיניות. מבחינתו הדבר פוגע בו, נכון?

חפץ: פוגע בו מאוד וגם במשפחתו.

בן צור: כותרת: אשת הפוליטיקאי הבכיר שאיימה על המאהב של בנה – וואלה סלבס

חפץ: בנושאים האלה שהם כ"כ פוגעניים וכ"כ רגישים, ויאיר נתניהו שמינקות חשוף לציבור ולא מקבל שום הנחות, לוקח מה שהנפש שלו מרגישה כנתון. זכותו לחשוב שזה פוגע בו, ואז אני כדובר צריך לטפל. אם הוא נפגע, צריך לטפל".

חפץ: פניתי לעורך, סמי פרץ, הסכימו להוריד, חשבתי שנהגו בצורה הוגנת כפי שצריך לנהוג

בן צור: תמליל אתה אומר: הלכו צעד אחד לקראתי

חפץ: נכון.

חפץ: הם לא קלים בלהוריד דברים, אבל ברגע שאתה מתריע אם כלי התקשורת מוריד, זה מקובל.

ישועה מסרב להכחיש

אלא שבוואלה, הגוף שאמור להיות הכי לואילי למשפחה ופרסם ראשון את הידיעה עוד באפריל 2015 אבל בלי שמות כמובן, מחליט לעשות שרירים. לאחר הפרסום הראשוני מתחילה החגיגה, ואף אחד לא חושב להיעתר לבקשות של חפץ.

בן צור: בשיחה שעולה בנימין נתניהו היא שיחה נפרדת, בשיחה הראשונה שלך ושל יאיר, אתם מדברים על שני דברים: דה מרקר ו-וואלה. תסכים איתי שמבחינת תפישה מקובלת, האחריות של וואלה לפרסום לא נכון יותר משמעותית מאשר פרסום בדה מרקר קפה.

חפץ: דה מרקר קפה זה נדל"ן שכל מיני אנשים שוכרים אותו, אף אחד לא משגיח, אם אתה מתריע שיש פגיעה און לשון הרע הם מחויבים להסיר מהר. וואלה הוא כלי תקשורת שעורכים אותו, יש אחריות מוגברת".

חפץ כהרגלו פנה למנכ"ל ישועה, אך הפעם לא זכה לתגובה הרגילה. בעדותו הוא לא ממש זכר את תוכן השיחה, אז עו"ד בן צור החזיר אותו אל התמלילים. "הטענה של ישועה הייתה, אם נפרסם הכחשה – מה זה הכחשה? הפרסום לא נוגע למשפחת נתניהו,. אז הוא התחיל להתפלסף… "זה יכול להביא לתוצאה לא טובה ליאיר נתניהו".

"פה מוזס רגיש"

דווקא בידיעות, מי שאמור להיות האויב הגדול ביותר של נתניהו, חפץ טוען שזכה לשיתוף פעולה מהיר וחד משמעי.

"האם זוכר 10.5.15, ידיעות אחרונות, כתבת רכילות. תמונות יאיר נתניהו בבריכה עם כותרת ש"התחילה עונת הרחצה"?, שואל אותו בן צור.

חפץ: זוכר תמונה חזותית שהוא הולך בבריכה עם רומן חבר שלו

בן צור: מקריא: "הבחור הבלונדיני שנראה לצדו בערב הדלקת המשואות". יש רמיזה.

חפץ: רמיזה, לא בסדר. גם לא נכונה.

ידיעות מיהר לפרסם הבהרה ביום שלמחרת, וחפץ גם ידע להסביר מדוע. "פה, ארנון מוזס רגיש", אמר, "פה, הרמז הכי קטן, זה יתפרסם, התיקון בדיוק כפי שיאיר רוצה. מספיקה הפנייה הכי קלה, בנושאים האלה".

מנוגד לתיזה?

כן, התזה שידיעות שונא את נתניהו ו-וואלה עבד בשבילו לא בדיוק מתיישרת עם מה שאמר חפץ מעל דוכן העדים. אבל האם מדובר בסיפור שיכול לערער את התזה של הפרקליטות שבוואלה הכל נעשה בדברו של נתניהו באותם הימים? רק ימים ושלושה שופטים בבית המשפט המחוזי בירושלים יגידו.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות