מדיה

ד"ר ליהיא גרינר מציגה: המתכות בחיסונים, הקצרים במח

ליהיא גרינר לפני המתכות והקצרים במח

אפשר להאשים את חדשות 13, שמכל ההורים בישראל בחרו להעלות בחדשות הבוקר את האמא עם הפה הכי הגדול ולא קוהרנטי, ליהיא גרינר, כדי לשמוע האם היא מתכוונת לחסן את ילדיה, בני הפחות מ-12, לאחר שהחיסון של פייזר קיבל אמש את אישור החירום של ה- FDA.

"אני התחסנתי בחיסון הראשון והשני. עם השלישי אני מחכה", הצהירה מיד גרינר. כשנשאלה על ידי המנחים דני רופ ורותם ישראל מדוע לא התחסנה, היא סיפקה תשובה כמו שרק גרינר יכולה לספק "מאז החיסונים אני מרגישה שינוי. יש לי קצר במוח".

"זה לא תמיד היה?", השתעשע רופ שלא הצליח לעצור את עצמו מלצחוק.

"זה כבד יותר, אני מחכה", השיבה גרינר בכובד ראש, והמשיכה להסביר מדוע גם המלצת ה-FDA לא עושה עליה רושם. "אני חוששת לחסן את הילדים שלי. הילד שלי קיבל חיסון חצבת ב-2010 והוא נפגע מזה. יש לי תיאוריה משלי, שילדים לא נולדים עם אוטיזם", המשיכה גרינר ונשענה על אותו מחקר, שהופרך כמובן כבר לפני למעלה מעשור.

הקשר בין חיסונים לאוטיזם התחיל במחקר שפורסם ד"ר אנדרו וויקפילד בשנת 1998 שהעלה השערה שיש קשר בין חיסור MMR שמקבלים ילדים בגיל שנה, לבין אוטיזם. לימים התגלה שהמחקר נוהל בצורה שערורייתית וכתב העת המדעי משך את המאמר שפורסם. מחקרים רבים שנעשו לאחר מכן, הפריכו כל קשר בין חיסונים לבין אוטיזם. אבל זה כמובן, לא מפריע לגרינר לדבוק במחקר, שבינו לבין מדע אין קשר. "אוטיזם לא רואים בבדיקות הריון, כי אוטיזם מגיע עם החיסונים", ירתה, "אני חושבת שכל אחד מקבל את החיסון אחרת. החיסונים יעילים. אני בעד, אבל אני מפחדת. זה צ'אנס".

גרינר המשיכה להתבלבל, אולי זו התופעה של החיסון השני שפגע בה. "המתכות בחיסונים זה יותר מידיי. אני מרגישה שהבן שלי לא יכול יכול, אולי הבנות כן. אני לא יודעת, אני מרימה ידיים".
הצייצנים כמובן, כבר החלו לעשות מטעמים מהגיגיה של גרינר.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות