מדיה

דונלד טראמפ משיק רשת חברתית חדשה, "רשת האמת"

האמת לפי טראמפ – יש באמת מושג כזה?

נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, הכריז כי הוא משיק חברת תקשורת חדשה, שתכלול רשת חברתית בחודשים הקרובים. "קבוצת טראמפ לתקשורת ולטכנולוגיה" TMTG אמרה בהודעה כי משימתה היא "יצירת יריב לקונסורטיום של התקשורת הליברלית ולהילחם חזרה נגד חברות-הענק הטכנולוגיות של עמק הסיליקון, שהשתמשו בכוחם הבלעדי להשתקת קולות מתנגדים באמריקה".

המיזם הראשון של החברה החדשה, תהיה ,כאמור, הרשת החברתית, שזכתה כבר לכינוי "רשת האמת" TRUTH SOCIAL, אשר עתידה להיות מושקת בגרסת בטא ל"אורחים מוזמנים" בחודש הבא (נובמבר) ותזכה לתפוצה כלל-ארצית בארה"ב בשלושת החודשים הראשונים לשנת 2022. יש להזכיר כי אנחנו נכנסים לשנת בחירות אמצע הקדנציה, כאשר בנובמבר 2022 מצפים הרפובליקנים להשיג מחדש רוב בקונגרס ובסנאט.

בהודעה על השקת חברת התקשורת החדשה, טראמפ כתב: "אנחנו חיים בעולם בו לטאליבן יש נוכחות אדירה בטוויטר, בעוד הנשיא האמריקאי האהוב עליהם הושתף. זה בלתי מתקבל על הדעת. אני נרגש להעלות את "האמת" בקרוב מאוד."

סקרים אחרונים הראו כי יותר מ-80% מהרפובליקנים מעוניינים כי טראמפ ירוץ שוב לנשיאות בשנת 2024, ולפי העצרות האחרות אותן ערך ניכר כי בכוונתו לשוב ולהתמודד לנשיאות בבחירות הבאות.

כזכור, דונלד טראמפ בעצמו צונזר על ידי הרשתות החברתיות הגדולות לאחר הבחירות בנובמבר האחרון כשטען לאי סדרים ולזיופים בבחירות, ולאחר מכן בשל אירועי ה-6 בינואר בגבעת הקפיטול, עוד טרם עזיבתו של טראמפ את הבית הלבן, הנשיא ה-45 של ארה"ב הושעה לצמיתות מהרשתות החברתיות. ובמיוחד מחשבון הטוויטר שלו שהחזיק ביותר מ-80 מיליון עוקבים..

אנשי טראמפ טוענים כי הקמת פלאטפורמה חדשה בידי טראמפ היא הדרך היחידה לתת קול לכולם ולהתמודד עם הצנזורה של עמק הסיליקון נגד ימנים.

בנו של הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ ג'וניור, אמר לרשת 'פוקס ניוז': "אבא שלי חתם הלילה על הסכם מיידי שנועד לייסד את 'קבוצת טראמפ תקשורת וטכנולוגיה'. אמרו לנו במשך תקופה ארוכה 'אם אתם לא אוהבים את החוקים בפלאטפורמות שלנו שמפלים רק נגד צד אחד, לכו תקימו פלאטפורמה משלכם, אז עשינו בדיוק את זה."

טראמפ ג'וניור הוסיף: "זה סיפור גדול. במשך תקופה ארוכה ענקיות הטכנולוגיה מצנזרות קולות שמרניים – אם אתם תומכים בעקרונות השמרנים סבלתם מחסימות, מהשעיות, מ"כלא פייסבוק" ועוד סנקציות. מה שאנחנו מנסים לעשות הוא ליצור אוהל גדול של רשת פתוחה וחופשית לאנשים שיהיו מסוגלים לתקשר, להביע את עמדותיהם לפי התיקון הראשון לחוקה האמריקאית".

בנו של טראמפ סיכם בהתלהבות: "זה הולך להיות מרגש. אנחנו מצפים לתת קול חזרה לעם האמריקאי, בלי אפליה פוליטית. ראיתם מה הם עשו לנשיא ארה"ב. אנחנו רוצים לוודא שלאמריקאים יהיה קול. נבטל את תרבות הביטול, נעמוד מול העריצות של ענקיות הטכנולוגיה".

 

 

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות