מדיה

הטלוויזיה מתאהבת בספורטאים והפרשנים הפראלימפיים

פראלימפיים נבחרת החתירה של בריטניה למשחקים הפראלימפיים. בממלכה לוקחים את העסק ברצינות

אולימפיאדת טוקיו עומדת לצאת לדרך בעוד פחות משלושה שבועות ב-23 ביולי ותסתיים ב-8 באוגוסט. שבועיים אחרי שתינעל תיפתח בטוקיו אולימפיאדת הנכים או בשמה המוכר "המשחקים הפראלימפיים". במדינות שונות היחס שונה למשחקים של בעלי המוגבלויות, בבריטניה היחס, הסיקור והעניין במשחקים הפראלימפיים נחשב לאחד הגדולים בעולם, וטוקיו 2021 תעשה היסטוריה משמעותית בכל הקשור לייצוגיות של נכים על מסך הטלוויזיה.

ערוץ 4 הבריטי שיכסה יותר מ-300 שעות שידור של המשחקים הפראלימפיים מטוקיו, מלונדון ומלידס, חשף את תכניותיו לכיסוי המשחקים הפראלימפיים ולפיהן מרבית היושבים באולפן יהיו בעלי מוגבלות.

מגיש הטלוויזיה אדה אדפיטן (48), בריטי ממוצא ניגרי, שחקן עבר בכדורסל על כסאות גלגלים בריטי ממוצא ניגרי, יוביל מטוקיו את תכנית התקצירים היומית של הערוץ מהמשחקים ולא פחות מ-70% מאנשי הצוותים שיגישו את המשחקים יהיו נכים בעצמם. ביניהן: שחקן הראגבי לשער אד ג'קסון, פעילת זכויות בעלי המוגבלויות סופי מורגן, לוחם עבר בקומנדי הבריטי ג'יי.ג'יי צ'אלמרס שהפך לגיבור ריאליטי הם כמה מבין עשרות השמות שפורסמו של אנשים שיישבו בפאנלים ובתכניות השונות במסגרת הכיסוי החי מבוקר עד לילה במהלך המשחקים.

ערוץ 4 הבריטי טוען בגאווה כי מדובר באירוע היסטורי ומכונן, שהרי מדובר בקבוצה הכי גדולה של מגישים ואנשי טלוויזיה נכים שאי פעם הופיעה ונראתה על מסכי הטלוויזיה הבריטית. "ערוץ 4 משחק מזה זמן רב תפקיד חשוב בהבאת קהל גלובלי למשחקים הפראלימפיים ובשינוי תפיסות של אנשים נכים באמצעות ההשקעה המשמעותית שלנו בכיסוי ובקמפיינים מנצחים כפי שהיו לנו במשחקי לונדון 2012 וריו 2016", אמר איאן קאץ מנהל השידורים בערוץ 4 בהודעת השיווק שלו והוסיף, "כעת במשחקים הפראלימפיים של טוקיו 2020 אנחנו נרגשים להביא כיסוי חסר תקדים עם נבחרת מגישים נוצצת".

השידורים של ערוץ 4 מהמשחקים הפראלימפיים יהיו מונגשים לבעלי מוגבלויות וכן יהיו תרגום לשפת הסימנים מטקס הפתיחה ומהשידורים עצמם ועד לטקס הנעילה שיתקיים ב-5 בספטמבר.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות