מדיה

"לפושעים במגזר כבר אין קווים אדומים"

מנתוני המעקב שפרסמה עמותת 'יוזמות אברהם' עולה כי מתחילת השנה קיפחו את חייהם 41 אזרחיות ואזרחים ערבים בישראל בנסיבות הקשורות לאלימות ופשיעה. בשבוע שעבר פתחה המשטרה בחקירת חשד לרצח של מייסר עותמאן, אישה בת 27 שנורתה למוות בחיפה, מול עיניהם של שניים מארבעת ילדיה הקטנים.

בראיון שנערך ביום רביעי בלילה לפודקאסט 'קצה חוט', בהגשת מאור צור וברהנו טגניה, סיפר כתב צפון וערביי ישראל של חדשות 13, עלי מוגרבי, על המצוקה של האזרחים שומרי החוק במגזר אל מול האלימות האכזרית שלא נפסקת: "רק אתמול תכננתי לדבר אתכם ולא חשבתי שבבוקר כבר יהיה לי סיפור חדש לדבר עליו. גם בעולם הפשע יש ערכים, אצל הפושעים עצמם יש קווים אדומים, אבל לרצוח גם אישה וילדה גורם לנו להבין שהדברים השתנו. זה מזעזע".

עוד הוסיף מוגרבי: "בממשלה החדשה צריך לקום מישהו ולהתחיל במעצרים מנהליים. זו לא המשטרה – זו החקיקה של בתי המשפט. כל שופט שמקבל חשוד אצלו משחרר אותו מחוסר ראיות. אתם יודעים מה הדין של מי שנתפס עם כלי נשק? נותנים לו שתי אופציות: או חלופת מעצר או שישה חודשים עבודות שירות".

בהמשך הצטרף לשיחה גם ניצב בדימוס ברונו שטיין, שפיקד בין היתר על מחוז המרכז ומכיר מקרוב את תופעת האלימות במגזר, ורצה להעביר מסר ברור למנהיגים הערבים: "היות ואני כבר לא שוטר, ולא צריך להיות נורא ממלכתי, אני אומר את הדברים כפי שהם. אני שומע את כל מנהיגי הציבור הערבי, מאוד חשוב להם וזה כנראה מאוד סקסי להתעסק בבעיות הגלובליות ואני אומר – קודם כל תרדו לבעיות פנים. מנסור עבאס קיבל חלק מהקולות שלו כי הוא דיבר על הטיפול הפנימי ולא התעסק ברשות הפלסטינית ולא בבחריין ולא באבו דאבי ולא באמירויות. ואני אומרת לכם שאם אותם מנהיגים שהחמולות שלהם מאוד משמעותיות יאמרו משהו ויתנו למשטרה את היכולת, זה לא יהיה קל, אבל נוכל לראות שינוי. אני אומר לכם את זה חד משמעית".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות