להט"ב

גם קייטלין ג'נר לא מבינה מה רוצים מדייב שאפל

קייטלין ג'נר. לא מפחדת לצאת נגד התנועה הפרוגרסיבית

מאז שהמופע של דייב שאפל 'דה קלוזר' עלה בנטפליקס בתחילת החודש (5 באוקטובר), הוא לא יורד מהכותרות. שאפל נגע בנקודה רגישה של התנועה הפרוגרסיבית כשסיפר בדיחות על טרנסג'נדרים, הציג את עמדתו ש"מיגדר הוא עובדה" ואף שיתף סיפור ארוך על ידידה סטנדאפיסטית טרנסג'נדרית שהיתה לו. מאז שעלה המופע של אחד הקומיקאים המחוננים והמובילים בארה"ב, החלה סערה שמסרבת לשכוח.

ארגוני טרנג'סנדריות, כוכבת נטפליקס בשם אליוט פייג' ואחרים הפעילו לחצים גדולים על נטפליקס להסיר את הסטנדאפ ולבטל את החוזה עם שאפל והחלו לעורר זעקה. אחרי שנטפליקס סירבה לדרישותיהם, ואחרי שהמנכ"ל טד סרנדוס הגן על שאפל וטען כי בדיחות הן עניין של חופש אמנותי, החל גל עזיבות של עובדות את נטפליקס.

אולם יש גם קולות גוברים שיוצאים להגנתו של דייב שאפל. קול בולט שכזה הוא של הטרנסג'נדרית המפורסמת ביותר בארה"ב, קייטלין ג'נר, שמשויכת פוליטית למפלגה הרפובליקנית. "דייב שאפל צודק ב-100%", צייצה ג'נר שהיתה מועמדת לתפקיד מושל קליפורניה מטעם הרפובליקנים, "זה לא קשור לתנועת הלהט"בקית אלא להשתוללות של של תרבות הביטול, ניסיון להשתיק את חופש הביטוי. אסור לנו אף פעם לוותר או להשתחוות בפני אלה שמקווים לעצור אותנו מלומר את מה שאנחנו חושבים".

יש מעט אירוניה משעשעת בעובדה שג'נר יוצאת להגנתו של שאפל, אחרי שהוא סיפר במופע בדיחה על כך ש"ג'נר רק הפכה מגבר לאישה וכבר היא עקפה את כל הנשים בעולם בתור וזכתה בתואר אשת השנה". בכל מקרה, זו לא הפעם הראשונה ולא השנייה שג'נר מכעיסה רבים מהקהילה שלה עם הצהרות שונות, כמו למשל דעתה כי ספורטאים שהפכו מאישה לגבר לא צריכים להיות רשאים להתמודד עם נשים בתחרויות ספורט. כזכור, קייטלין, שבעבר היתה ברוס ג'נר – ספורטאי ענק ואלוף אולימפי בקרב 10 באתלטיקה, יצאה מהארון כאישה טרנסג'נדרית ב-2015.

בכל מקרה, דייב שאפל עצמו סיפר רק שלשום (יום ב') כי הוא מסרב להתנצל. הוא שיתף קטע מאחת מההופעות האחרונות שלו, בו הוא אמר כי יסכים לפגוש עובדים טרנסג'נדרים בנטפליקס, עם כמה תנאים מוקדמים. "לכבוד הקהילה הטרנסג'נרית, אני יותר ממוכן לשבת אתכם אבל אתם לא תזמנו אותי", הבהיר שאפל, "אני לא נכנע לדרישות של אף אחד, ואם אתם רוצים לפגוש אותי, יותר מאשמח אבל בכמה תנאים: ראשית אסור לבוא למי שלא צפה בכל מופע הספיישל המדובר, שנית עליכם לבוא למקום שאבחר ובזמן שאבחר, ותנאי שלישי ואחרון – עליכם להודות שהאנה גאדסבי (סטנדאפיסטית אוסטרלית לסבית) איננה מצחיקה".

שאפל הוסיף ואמר שמאז שתכנית הספיישל שלו עלתה הוא "היחיד שלא יכול ללכת למשרד יותר", ולטענתו נעלם כל העניין שהיה לגבי סרט שיצר על מותו של ג'ורג' פלויד. עכשיו נותר לראות כיצד תימשך הקריירה של שאפל ועוד כמה הוא ייאלץ לסבול מתרבות ה-WOKE, שנעלבת מכל דבר והנגזרת שלה היא 'תרבות הביטול' CANCEL CULTURE  – אם מישהו אמר או עשה משהו לא ראוי חד פעמי, צריך להעיף אותו לכל הרוחות ולא לראות או לשמוע ממנו יותר, ועל הדרך להעלים את כל יצירותיו ותרומתו לתרבות או לכל תחום אחר.

תרבות הביטול היא תוצר של הנאו-מרקסיזם של ימינו. לשאפל מותר כמובן לספר אינספור בדיחות מעליבות על שמרנים, על יחס של שוטרים לשחורים ועל כל דבר אחד שמתיישר עם הקו ההגמוני, אבל חלילה לגעת בפרה קדושה של השמאל הרדיקלי.

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות