להט"ב

בקרוב בקומיקס: סופרמן יוצא מהארון

סופרמן הומו בנו של סופרמן ייצא מהארון ויחליף אותו בתור סופרמן ההומו

זה עדיין לא רשמי ומאושר על ידי גורמים רשמיים, אבל הדלפה של עובד חברת די.סי קומיקס DC COMICS חושפת כי החברה תוציא בקרבו חוברת אנימציה בה סופרמן מוחלף על ידי הבן שלו שיוצא מהארון בתור גיי, זאת במסגרת רענון שרוצים לערוך לדמות.

אמן האנימציה של די.סי קומיקס איתן ואן סקיבר חשף את הסיפור ואת כוונות החברה. הוא חשף זאת במסגרת שידור ישיר ביוטיוב ביום חמישי האחרון, תחת הכותרת: "סופרמן הוא הומו! SUPERMAN IS GAY! סקופ של די.סי קומיקס". ון סקיבר אמר: "עכשיו גיליתי את זה, יש לי סקופ קטן לגבי תכניות של די.סי. אף אחד עדיין לא יודע על כך. זה עדיין לא הוכרז חוץ מעל ידיי. התכנית היא שבחוברת הקומיקס הקרובה, סופרמן הקרוב קלארק קנט עומד לעזוב".

הגילוי החדש של ון סקיבר הוא לא רק על השינוי המרענן של סופרמן אלא גם מה גרם לכך: לטענתו, לחברת די.סי קומיקס, שסופרמן הוא אחד המותגים החזקים ביותר שלה שבזכותו היא שרדה הרבה שנים, היו בעיות בנושא זכויות היוצרים של סופרמן ושימוש בדמותו. הפיתרון של חברת האנימציה הוא להרוג את דמותו של סופרמן המקורי שגולם על ידי קלארק קנט בחוברת הקומיקס הקרוב בסדרת ספרי סופרמן של היוצר טום טיילור. לספר הבא בסדרה קוראים: "סופרמן: בנו של קאל-אל".


בנו של סופרמן ירש מאביו את הכוחות והיכולות

ון סקיבר טען שדי.סי קומיקס עושים את הצעד הזה עבור כסף, הוא טען: "מתישהו לאורך הדרך, הם הפכו בחברה לעסוק רק בזהות המינית. זה כאילו בשלב הזה כבר אין כמעט כסף בקומיקס רגיל מיינסטרימי, והדרך למשוך תשומת לב מהתקשורת והציבור  היא להכריז על דמות כביסקסואלית, הומוסקסואלית או טרנסקסואלית". ון סקיבר טוען שהוא לא פועל ממניעים הומופוביים, אין לו שום בעיה עם הומואים ואף טוען כי "כן, צריכו להיות דמויות גייז בקומיקס". הוא אף הודה שסופרמן הוא דמות זקנה מאוד שהיתה זקוקה לרענון והמצאה מחדש.

לפי התכנית של די.סי. קומיקס, מי שיחליף את קלארק קנט או ג'ונת'ן קנט, בנו של קלארק, שייצא מהארון, כך חשף ון סקיבר, ואמר: "אז סופרמן הוא למעשה גיי, שתדעו כולכם. הוא גיי". בנו של סופרמן ירש מאביו את הכוחות והיכולות, כך לפי התיאור הרשמי.

זהו לא הצעד הראשון של חברת די.סי קומיקס בתחום של הפיכת נטייתו המינית של גיבור על. לאחרונה טים דרייק, אחת הדמויות שמגלמות את דמותו של רובין מבאטמן, יצא מהארון כביסקסואל. לכן הפיכת סופרמן (או היורש שלו) לגיי מהווה יותר מגמה ואת הצעד הגדול הבא בענייני זהויות מגדריות של גיבורי על.

קומיקס בעבר עסק בהרפתקאות, היום הכי חשוב זה הגימיק

סופרמן הוא כידוע אחד מגיבורי העל הכי איקוניים בהיסטוריה של הקומיקס, הקולנוע ובכלל התרבות האמריקאית. הוא שימש השראה עבור דור שלם, עם החליפה הכחולה, הגלימה האדומה וסימן האות S על החזה. סופרמן כיכב בסרטים, סדרות, משחקי מחשב, מחקרים אקדמיים, מסיבות תחפושות ואיפה לא.

את דמותו של סופרמן יצרו ג'רי סיגל הכותב לצד ג'ו שוסטר המאייר, סופרמן הופיע לראשונה בחוברת קומיקס ב-1938, סופרמן הוא האלטר אגו של קלארק קנט, ניצול מכוכב לגת בדיוני בשם קריפטון, ובתור הישות החזקה ביותר על פני כדור הארץ סופרמן עושה שימוש חיובי בכוחותיו העל טבעיים כדי להילחם בפשיעה ולהגן על תושבי כדור הארץ.

ואיך התגובות? יש רבים מהקהילה הלהט"בית שהביעו אושר. אחד הגייז ששמחים מהמהלך של מייקל רוברטס מניו יורק שאמר:. "בתור הומו שגדל על סופרמן והעריץ אותו תוך שאני חש שונה ובודד, אני סבור שמדובר בצעד היסטורי ומרגש שיכול לשמש השראה עבור המונים – צעירים ומבוגרים, שיוכלו להזדהות עם הדמות של סופרמן גיי ולזכות להעצמה"

מצד שני יש גם כאלה שלא אוהבים את השינוי ונמאס להם שהכל בימינו הופך להיות עיסוק עודף ומתיש בסוגיית הזהות המינית. "קומיקס בעבר עסק בהרפתקאות, דמויות נאבקו ברוע ובאויבים מפחידים והיום הדבר הכי חשוב זה גימיק לראות את סופרמן מתנשק עם גבר", כתב חובב של חוברות סופרמן, אדם נורטון.

https://twitter.com/yrfavisqueer/status/1428075792341340160

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות