עו״ד מור עטיה

עו״ד מור עטיה

"פחות סרטי מתח - יותר שטח"

עו״ד מור עטיה

"פחות סרטי מתח - יותר שטח"

mor@atialaw.co.il

צווארון שחור: עו"ד מור עטיה, הסנגור של עולם הפשע

אחרי תקופת התמחות בפרקליטות מחוז חיפה (פלילי) הבין עו"ד מור עטיה ששם הוא צריך להיות, אבל מהצד השני של המתרס. מאז הוא סנגור, פליליסט, שמייצג בתיקי מין חמורים ובעבירות אלימות קשות: "אני מסתכל על התמונה בעיניים מקצועיות גרידא"

הוא רק בן 35, במקור מהוד השרון וכיום בעל משרד עצמאי בתל אביב. את השכלתו רכש באוניברסיטת תל אביב, שם סיים תואר שני במשפטים. את תקופת ההתמחות העביר בפרקליטות מחוז חיפה (פלילי), שם הבין כי זהו התחום אשר יקר לליבו. בואו להכיר אותו מקרוב.

במה עוסקים התיקים שלך?

"קרוב למחצית מהעבודה שלי עוסקת בתיקי מין ואלימות קשים, לרבות פדופילים ואנסים. ב-90 אחוז מהפעמים שוכרים את שירותיי לתיקי הגנה. מטבע הדברים נורא קשה לנסות ולדרג חומרה של תיק, כפי שקשה להשוות בין סבלם של קורבנות שונים, בהם ילדים וקשישים, אבל אני מורגל להסתכל על התמונה בעיניים מקצועיות גרידא. החומרה ברורה כמעט בכל תיק. השאלה היא איפה החולשות שלו. אני לא מתבייש לומר שלמדתי עם השנים להסתכל על התיקים שבטיפולי בצורה הכי קרה שיש, כאילו היה זה עוד מקרה דמיוני או קייס במבחן, רק ככה אפשר באמת להיפרד מהתחושות הנלוות לתיקים חמורים במיוחד, שאחרת הן עלולות להעיק ולהקשות על הטיפול. מעבר לכך, אני לא נקשר לעולם למתלונן או לנאשם, אלא מסתכל אך ורק על המארג הראייתי, בו אני גם מחפש בין היתר את החולשות, שהתמקדות בהן תסייע ללקוח שלי".

עו״ד מור עטיה

למה דווקא דין פלילי?

"העולם הפלילי, לרבות הפשיעה הקשה, מהווה עבורי אתגר עצום. אני נותן את הנשמה עבור כל תיק ופשוט חי אותו במלוא מובן המילה. מבחינתי אין ולא יהיו לעולם קווים אדומים. אני מתמודד מול כל סוגי הלקוחות ויודע לעשות את ההפרדה בין המעשים הנוראיים שאת החשודים או הנאשמים בביצועם אני מייצג, לבין המטרה – לספק את ההגנה הטובה והאיכותית ביותר עבור הלקוח. זה הדבר היחיד שחשוב. במילים אחרות, העולם הזה מאפשר לי לצאת מהקופסא ולאתגר את עצמי בכל פעם מחדש".

וביום יוםֿ?

"לרוב אני מתחיל את הבוקר בדיון בבית המשפט, משם ממשיך לכלא לביקור של לקוח, מו"מ בפרקליטות או ייעוץ לקראת חקירה בתחנת משטרה. משם אני ממשיך למשרד עד לשעות הקטנות של הלילה. אין הרבה שעות שינה, אבל יש הרבה סיפוק מעבודה מאתגרת מסביב לשעון"

איפה נראה אותך בעוד 5 שנים?

"אני רוצה להאמין בתוך מספר שנים אהיה במקום בו אוכל להרפות מעט ולהאציל חלק מהסמכויות לאחרים. השאיפה הגדולה היא להיות בסיטואציה בה אוכל להקדיש את עצמי בעיקר לסוגיות המהותיות והעקרוניות. באופי שלי אני אחד שחייב לשים חותם על כל נייר שיוצא מהמשרד, להופיע לכל דיון, אפילו אם על פניו מדובר בעניין שולי או זניח".

יש לך טיפ למי שחולם לעסוק בתחום שלך?

״ההמלצה הכי טובה שלי עבורם היא לצפות פחות בסרטי מתח ולהגיע לשטח כדי לצפות בדיונים. הרבה פליליסטים פוקדים את בתי המשפט ומבינים מאוחר מדי שזה לא בשבילם. חשוב שיידעו כי הם רשאים להגיע כמעט לכל דיון פלילי, להוציא תיקים בטחוניים, תיקים שמעורבים בהם קטינים ותיקי עבירות מין. אני מציע להם לעבור בין האולמות, להקשיב וללמוד בשקיקה כל פרט ופרט".

mor@atialaw.co.il
נגישות