יניב-גביש-1-745x1118

עו״ד יניב גביש

"משפטן טוב צריך להבין את הדינמיקה"

עו״ד יניב גביש

"משפטן טוב צריך להבין את הדינמיקה"

yaniv@gavishlaw.co.il

עו״ד יניב גביש מציג: פרקליטי אל.איי גרסת ת"א

בילדותו אהב סדרות משפטיות, בנערותו שיחק טניס ובבגרותו הוא משלב בין השניים כעורך דין המתמחה בתחום הנזיקין והרשלנות הרפואית, בין השאר בשל פציעות ספורט. הוא מאמין שכדי להיות עורך דין טוב חייבים כל הזמן להמשיך ולשאול שאלות

עו״ד יניב גביש, בן 47, תל אביבי, בעל משרד בתל אביב, עוסק בתחום הנזיקין ורשלנות רפואית. הוא מאמין שלמערכת המשפט צריכה להיות אג'נדה חברתית, כלכלית ומוסרית ושעד שהיא תפתח את עצמה לביקורת היא לא תשתנה. ראיון עם עורך דין שוויתר על קריירה בעולם הטניס לטובת העולם המשפטי, אך לבסוף מצא את עצמו משלב בין שתי האהבות.

איך הגעת לתחום?

״אני חושב שדרך הטלוויזיה, התוכניות ״פרקליטי LA״ ו-״אלי מקביל״ כנראה שבו את ליבי״.

הצלחה ופספוס בחיים המקצועיים?

״היה לי תיק רשלנות רפואית של רופא שנתבע בגין רשלנות בניתוח קשה שביצע בלקוח שלי הקטין. הרופא הכחיש כל אחריות לניתוח והמומחים מטעם ביהמ"ש גיבו אותו, עד לחקירה הנגדית. בסיומה של החקירה לא רק שהוא הודה באחריות (מצב נדיר כשלעצמו), אלא אף פנה להורי המבוטח הקטין וביקש מהם סליחה, תוך שציין כי הוא לא יכול להסתכל להם בעיניים."

בעוד 10 שנים איפה נמצא אותך?

״מקווה שלא בבתי המשפט, לפחות לא במינונים הגבוהים שאני עכשיו".

אם לא היית עורך דין, מה היית?

״אני מניח שיזם בתחום הייטק ובחדשנות״.

התיק ששינה את חייך?

"ממש בשנים הראשונות שלי, פגשתי מישהי שהביאה לי תיק של אבא שלה שהיה נכה צהל קטוע רגל ממלחמת השחרור, שנפטר בתוך אמבטיית הידרותרפיה בבית הלוחם 50 שנה לאחר מכן. המטפלת ההידרותרפית יצאה מהחדר להכין קפה, וכשהיא חזרה היא מצאה אותו ללא רוח חיים. הצלחתי להוכיח שהפגיעה במלחמה חמישים שנה קודם לכן גרמה לו לאפילפסיה, שהוא קיבל התקף אפילפטי באמבטיה, וטבע כתוצאה מן ההתקף. הטענה התקבלה וכך נקבע שהוא מת בגלל המלחמה שקרתה 50 שנה לפני כן. הניצחון במקרה הזה שינה את הקריירה שלי".

משהו שלא יודעים עלייך?

״אם היית פוגשת אותי לפני כמה שנים היית רואה ספורטאי מול העיניים, הייתי שחקן נוער לא רע, יותר מ-10 שנים מאמן טניס ושחקן נבחרת ישראל למכביה בשנת 2013. כיום אני מייצג את רוב שחקני הטניס המובילים בישראל, ורבים מהספורטאים המובילים מענפים אחרים".

מה הוא האני מאמין שלך?

"האני מאמין שלי הוא שלמערכת המשפט צריכה להיות אג׳נדה, לא אג'נדה פוליטית, אלא חברתית, כלכלית מוסרית.. המשפט צריך לשאוף לקדם את החברה בישראל, את הכלכלה ואת עקרונות הצדק והמוסר ולראות כל מקרה שמגיע לפתחו של ביהמ"ש בפריזמה הזאת. היא צריכה לבנות נרטיב. כיום זה נראה לא טוב, וכואב לי על כך. בעיקר כואב לי שהמערכת לא תגיע לשם אף פעם כי היא לא באמת פתוחה לביקורת ולחידושים מהותיים".

יש לך טיפ למי שרוצה להיכנס לתחום?

״הדבר הכי חשוב לדעתי בכל תחום זה כישרון אך גם להיות משפטן טוב, לדעת את כלי העבודה, להיות עם חושים טובים אבל גם סקרן ולשאול את עצמך כל הזמן שאלות, להיות אסרטיבי אך גם קשוב ומסוגל להכיל ולהבין את הדינמיקה״.

גילטי פלז'ר?

"לראות טניס ו-NBA באמצע הלילה".

yaniv@gavishlaw.co.il
נגישות