עוה"ד יגאל גבאי וסיגל בר אל

עוה"ד יגאל גבאי וסיגל בר אל

"דגל שחור ערכי - לא יכנס למשרד"

עוה"ד יגאל גבאי וסיגל בר אל

"דגל שחור ערכי - לא יכנס למשרד"

igal@igabay.com

מבינים בתחום: עוה"ד יגאל גבאי וסיגל בר אל מדברים על הכל

לאחר שניהלו קריירות מצליחות בעולם העסקים ובעולם החינוך וההוראה והקימו משרד המעניק שירות וייצוג משפטי בתחום המשפחה, העבודה והמשפט האזרחי גילו עוה"ד יגאל גבאי וסיגל בראל שהסנכרון ביניהם מייצר עבודה מופלאה

פגשנו את עוה"ד יגאל גבאי וסיגל בר אל, בעלי משרד עוה"ד גבאי בר אל המספק שירות משפטי וליטיגציה בדיני עבודה, משפחה ובמשפט אזרחי כדי לשמוע איך מצאו את עצמם שותפים בפירמה, את מי לעולם לא ייצגו ומה צופן העתיד למערכת המשפטית בישראל. שיחה צפופה.

למה דווקא עריכת דין?

יגאל: "זה היה חלום ילדות, זו הגשמת חלום שהצלחתי להגשים תוך כדי עבודה. התחום הזה עושה לי טוב ואני נהנה ממנו מאוד״. תמיד הייתי במקום של להושיט יד והמציאות בה אנו מצויים, בעיקר היום, מזמנת לי את העשייה למען הזולת. במסגרת העיסוק שלי בדיני עבודה אני זוכה לעשות צדק לאותם עובדים שנגרם להם עוול תעסוקתי".

סיגל: המקצוע בחר בי, נשאבתי לשם באופן טבעי. העיסוק בחינוך והאינטראקציה היומיומית עם ילדים ועם משפחות מעניקה לי תוספת משמעותית מעבר לידע המשפטי, והתוספת הזו קריטית בתיקי משפחה. כשמתבוננים בתוצרים הרעים של משברים במשפחה בקרב ילדים ומבוגרים כאחד, מבינים כמה המשפחות האלה זקוקות להכוונה ולכלים מעולמות תוכן נוספים מעבר לעולם המשפט".

עו"ד סיגל בר אל

 

עו"ד יגאל גבאי
עו"ד יגאל גבאי

איזה ערכים מרכזיים מובילים אותך בתור עורך דין?

יגאל: ״לפני הכול ערכים בסיסיים שכל מסגרת חייבת להתאפיין בהם לצורך קיומה של חברה נורמטיבית: מקצועיות, יושרה, הגינות ויחס ראוי ללקוח – אצלנו כל לקוח מקבל את התחושה שהוא יחיד ומיוחד הודות ליחס שאנחנו מבקשים לטפח על בסיס קבוע כלפי הלקוחות".

סיגל: ״כל הערכים שגדלתי על ברכיהם , ובכלל זה יושרה, אלו ערכים שלא קיימים רק בעריכת דין. ערכים של יושרה הגינות וצדק הם ערכים שמנחים אותי בעשייה היומיומית בכלל, כמובן לצד מקצועיות נטולת פשרות. הודות לתפיסה הזו, אנו מצליחים במשרד לסגור תיקים ולפתור סכסוכים מבלי להזדקק לבית המשפט, ואנחנו לא מצטערים על אף תיק שנאלצים לדחות בשל התנגשות בין הערכים שלנו לבין הערכים של לקוח פוטנציאלי. רק מי שמעוניין בהליך הוגן, ימצא אצלנו מענה".

מה צופן העתיד בתחום המשפטי לדעתך?

יגאל: ״המערכת עמוסה בגלל ריבוי סכסוכים מיותרים, לדעתי בעתיד נראה מערכת משפטית שמאלצת את הצדדים לשבת ולנהל שיח לצורך פשרה ולהיות מעורבים בהליכי גישור לצורך פתרון סכסוכים בצורה מיטבית".

סיגל: ״תתפתח תרבות של גישור ונראה בתי משפט פחות עמוסים. גם הציבור הרחב יבין שהמשאבים שמתבזבזים עבור מלחמות אינם מצדיקים את התוצאה הסופית רצופת המהמורות הנפשיות, הכלכליות והרגשיות. זו בדיוק התכלית שאנו מבקשים לקדם״.

יש מבחינתך קווים אדומים במסגרת המשפחתית שאתה יודע שלא תחצה?

יגאל: ״כן. אני לא אשקר בשביל לקוח, ולא אעוות את המציאות עבורו ואם אנחנו רואים שלקוח מגיע אלינו כדי לכופף חוק או כדי לנקום בצד השני באופן שאיננו כן, אנחנו לא ניקח את התיק״.

סיגל: ״בהחלט, אני לא אטפל בתיק שהעומד מאחוריו מונע מנקם. כל מה שמסמל עבורנו דגל שחור מבחינה ערכית, לא יחצה את דלת המשרד. אנחנו באים מאוריינטציה של מונח שתבענו אותו לאחרונה 'משפט חברתי', 'משפט ירוק' לתרום להתפתחות של מציאות משפטית אחרת".

יש לך איזשהו טיפ למי שמתעניין בתחום?

יגאל: ״אני חושב שמי שבאמת רוצה להיות עורך דין, צריך ללכת מתוך איזשהו מקום של שליחות ולא משום סיבה אחרת, רק ממקום של רצון לתרום לחברה, לעשות צדק אמיתי״.

סיגל: ״אני חושבת שכדי להיכנס לעולם המשפט כמו כל תחום דעת אחר, חובה שהתחום ישתקף ברובד הדומיננטי של העוסקים במלאכה ולא מתוך שיקולים זרים של יוקרה, כסף וכו'. ביחס לתיקי משפחה, לתיקי משפחה צריך להגיע עם פרספקטיבה הרבה יותר רחבה מהפרספקטיבה המשפטית והאקדמית. צריך לעבור דבר או שניים בחיים, להיות איש משפחה משל עצמך, להכיר את האינטראקציה המשפחתית מקרוב ולהיות בעל יכולת הכלה רחבה מהרגיל ובעל שליטה בתחומי ידע נוספים כמו חינוך, גישור, מדעי החברה ועוד". זה הזמן להוסיף שהמשרד בנה ועדיין שוקד על בניית תכנית ייחודית רב תחומית לטיפול במשברים במשפחה".

igal@igabay.com
נגישות