עו"ד תומר סופר

עו"ד תומר סופר

"אני מעניק ללקוח פיסה מהחיים שלי"

עו"ד תומר סופר

"אני מעניק ללקוח פיסה מהחיים שלי"

soferlawoffice@gmail.com

מקצוענות היא לא מילה גסה: המסלול להצלחה של עו"ד תומר סופר

משרדו של עו"ד תומר סופר עוסק מזה למעלה מעשור ברישום קבלנים וליווי חברות בענף הבנייה. שירות מקצועי, עיקוף הבירוקרטיה והכרה על בוריו של תחום רישוי הקבלנים מובילים אותו להצלחה כבירה

 

חרף משבר הקורונה שהצליח לטלטל את המשק הישראלי בצורה חסרת תקדים, זכה ענף הבנייה בתשעת החודשים האחרונים להחרגה כמעט גורפת, שאפשרה לעשרות אלפי עובדים לשמור על פרנסתם חרף התקופה המאתגרת.

באותה נשימה יש לציין כי מדובר בענף מורכב הטומן בחובו התמודדות עם ערב רב של סוגיות, הן בהיבט המשפטי, המנהלי, הבטיחותי והתעסוקתי. עבור קבלנים רבים מדובר במלאכה מאתגרת במיוחד, ולשמה הם נעזרים בשירותיו של עו"ד תומר סופר, מומחה ברישום קבלנים ובעל משרד בוטיק מצליח בתחום המסייע להם לצלוח את המכשולים השונים, תוך מתן מענה משפטי לפני ולפנים.

בראיון מיוחד עבור אוביטר מציין סופר (40, נשוי+3) את הערך המוסף שמעניק משרדו לציבור הקבלנים, אותם הוא מלווה השכם והערב בכל רחבי הארץ (סניף הדגל של המשרד פועל בירושלים, יחד עם שני סניפים נוספים ברמת גן והקריות).

ניכר כי ענף הבנייה יקר לליבך. ספר על שירותי המשרד עבור ציבור הקבלנים?

"קהל היעד עמו אני עובד כבר למעלה מעשור אלו קבלנים. כל קבלן שרוצה לבנות ולשפץ מחויב להוציא רישיון. הליך הוצאת הרישיון , העלאת הסיווג או הגשת בקשות להיתרים לעובדים פלסטינים לבנייה דורש מיומנות מצד עורך דין מומחה שנועד לסייע לקבלנים לעבור את התהליכים הללו בצורה המיטבית. לצערי, יש לא מעט חאפרים בתחום שאינם עורכי דין ומתיימרים לעזור לקבלנים, אך בהיעדר הידע והניסיון רק גורמים להם לנזק".

כיצד אתה משרת את הקבלנים בפועל.

"הטיפול המשפטי שהמשרד שלנו מעניק כולל שירות של 360 מעלות, כל עזרה משפטית שחברות קבלניות, יזמים או שיפוצניקים צריכים הם יקבלו מענה מקצועי במשרדנו. אם קבלן רוצה להגדיל את היקפיו הכספיים ולהעלות את הסיווג שלו, הוא נעזר בשירותינו. אנו מייצגים אותם החל משלב הכנת הבקשות לרשם הקבלנים, ייצוגם בוועדה המייעצת לרשם הקבלנים ועד הגשת בקשות לקבלת היתרים לעובדים פלסטינים. יש קבלנים שמגיעים אלינו עם ביטחון שהם יקבלו רישיון, אך כאשר הם מופיעים בדיון בפני הוועדה הם מאבדים אותו ומתרגשים יתר על המידה. על כן, הייצוג שלנו בוועדה ומול רשם הקבלנים הוא חשוב מאין כמוהו. חשוב שנדע כי גם במידה ורשם הקבלנים מסרב לבקשת הרישיון של הקבלן, משרדנו מגיש לבית המשפט המחוזי בתל אביב ערר על החלטת רשם הקבלנים. חשוב לציין שיש לנו הצלחות באחוזים גבוהים גם בערעורים, ולכן גם אם קבלן נדחה פעם על ידי רשם הקבלנים, הרי שזה אינו סוף פסוק.

"בד בבד, אנו עוסקים גם בכל ההיבטים של גיוס עובדים פלסטינאים עבור הקבלן, הגדלת של מחסת העובדים, הקמה ורישום חברה מ-א' עד ת', לרבות העברת מניות, רכישה ומכירה של חברות קבלניות, וכן בחינה לעומק של טיב החברה הנרכשת והכדאיות הכלכלית והמשפטית של תהליך כזה, דיני חוזים ודיני עבודה. בכל אותם שירותים, מדובר תהליכים שיש לבצע בצורה יסודית תוך הבנה משפטית מעמיקה".

איזה סוג של עורך דין אתה?

"כאשר אני לוקח תיק לטיפולי, אני גם מתחייב אליו, על כל המשתמע מכך. אני מעניק ללקוח פיסה מהחיים שלי ומטפל בו בשיא המקצועיות, הן מול רשם הקבלנים והן מול הליכים פרוצדורליים מתישים. המאבק המשפטי נועד להעניק את הרישיון המיוחל לקבלן, לשמו השקיע משאבים גדולים. אני והצוות שלי גם יחד, דואגים למתן שירות ברמה הגבוהה ביותר, זמינים לכל שאלה או בעיה לאורך רוב שעות היממה, ובעיקר דואגים להעניק שירות מקצועי לקבלנים תוך גילוי יחס אישי. המאבק שלי ושל חבריי לצוות המשרד הוא עבור הלקוח ולסייע לו בבירוקרטיה של השגת הרישיון או קבלת מכסה לעובדים פלסטינים ממדור התשלומים ולקצר את ההליכים המשפטיים שהם מסורבלים במיוחד".

ספר על תיק מוצלח שנחקק בזיכרונך.

"היה לנו קבלן שהגיש לרשם הקבלנים, באמצעות חברה אחרת, בקשה לקבלת רישיון בענף הבנייה. הוא לא הצליח לקבל את הרישיון והוועדה דחתה אותו על הסף. כאן אני נכנסתי לתמונה. שלחתי לרשם הקבלנים תגובה מפורטת מדוע כן מגיע לקבלן לקבל רישיון , אך עדיין הוועדה דחתה. לא התייאשנו והגענו עד לבית המשפט המחוזי בתל אביב שדן בעררים כנגד רשם הקבלנים, ולשמחתי הוא קבע בפסיקה כי הוועדה המייעצת לרשם הקבלנים פעלה לא בצורה סבירה ומידתית. בית המשפט החזיר את התיק לוועדה ובסופו של תהליך, לאחר שייצגתי את הלקוח בוועדה, הוא קיבל את הרישיון המיוחל. התחושות בסיום היו אדירות של סיפוק גדול. זו ההוכחה שהצוות שלי לא מוותר לעולם ויש תוצאות לעמל הקשה. רוב החברות היו מוותרות ומתייאשות, אבל לנו במשרד יש מחויבות לתוצר הסופי. אצלנו זה עניין ערכי לעזור לקבלנים ולאנשים שבונים את הארץ. אנו רואים זאת כאידיאל וברמה האידיאולוגית, חשים רצון עז לסייע להם להמשיך במלאכתם החשובה".

תן איזה טיפ לסטודנטים הצעירים שמתחילים את דרכם בזירה המשפטית.

"כעורך דין שעסק בהרבה תחומים לאורך הקריירה המשפטית בתחילת הדרך, כמו דיני נזיקין, משפחה ועוד, אני חושב שעורך דין בתחילת דרכו צריך להתמקד בנישה מסוימת ולבנות עליה מגדל תוך התמחות בקהל יעד ספציפי. מי שיידע להתמקצע ולהתמחות יוכל להחזיק לאורך טווח".

לאן מועדות פניך בשנים הקרובות?

"אני מקווה ומאמין שהמשרד יתפתח בצורה נפלאה וימשיך להוות מרכז לקבלנים שמעוניינים בטיפול איכותי, מהיר ומקצועי עד לקבלת הרישיון המיוחל, כמו גם המשך טיפול בכל תחום הרישום הקבלני והחברות הקבלניות. אנחנו מספקים ידע איכותי אותו לא ניתן להשיג בשום מקום אחר. מקווה שתהיה לי הזכות להמשיך לפעול למען מימוש הזכויות של ציבור יקר זה".

soferlawoffice@gmail.com
נגישות